Hva er din favorittmotor?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Jonk888
Innlegg: 37
Registrert: 02 jun 2014, 22:59
Motorsykkelen din: Honda VFR800 2002
Sted: Asker

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av Jonk888 »

TBI81 skrev:Er jo så mye morsomt .. Lydmessig er jo seks sylindre litt snasent!
[video]https://www.youtube.com/watch?v=nZH7SA6XPuc[/video]
[video]https://www.youtube.com/watch?v=GJLgOrUWlVo[/video]
Nederste er vel norsk også :-)
Det der er hva jeg kaller true f@$$€£ing power!

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av KTM950SMR »

Bjerknez skrev:Har kunn kjørt cb500 og min egen og jeg foretrekker helt kalt min egen motor. Uansett turtall man skulle ha på en hvilken som helst 4-sylindret motor så hører man den ikke når man kjører siden av meg :)

Jeg blir sikkert rævkjørt så det holder, men for meg er lyd viktigst! :lol
Den utfordringen tror jeg faktisk at jeg tar :mk Så lenge uansett turtall gjelder tror jeg du skal slite med å høre din egen sykkel når jeg får dratt på med rekkefireren uten katalysator og potta ved fothvileren rettet rett mot deg i det jeg passerer :vs Denne Repsolen jeg kjører nå bråker omtrent like mye som R1 jeg hadde før hvor tidligere eier lager "racing" potter med det enkle grep å rive ut innmaten i pottene :scratch Høres omtrent ut som det kommer en formel-1 bil når en kommer inn i tuneller. Det er faktisk så høy lyd at det er i grenseland plagsomt, men ufattelig fin lyd som får MYE oppmerksomhet.


Liker både V-Twin Rekke4 Triple, alt til hver sin tid. Alle har de hver sin sjarm. Men må si jeg er meget imponert over motoren som sitter i sykkelen jeg har pr dags dato. Et deilig mellomregister gjør at kreftene er hvor de skal være.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
Staven
Innlegg: 174
Registrert: 02 apr 2014, 21:36
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 600 k6
Sted: Hadeland

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av Staven »

Jeg har ikkeange erfaringer, men synes nå min rekke firer med akropovik eksos funker fint ;) HD med strak blir for mye for min del. Ducati twin kan man jo aldri si noe på ;)

Sent fra min HTC One via Tapatalk
Hadeland. Suzuki Gsxr 600 2006

2014 - 8800km
2015 - venter!!

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av bshagen »

Har forelsket meg i L-twin'en min selvfølgelig, men sier ikke nei takk til V-4'ern som sitter i RSV4. Den lyden er utrolig fin med Akra-potte. Ellers så syns jeg rekkeseksern til Honda har en veldig fin lyd, og jeg også har sansen for en-dunkere.

Men favoritt? L-twin, og egentlig helst med tørrclutch, selv om min egen er våt. :P :p

Rekkefirere var liksom tøft en gang det også, men det blir for likt alt annet, selv om det ikke er så rart - det går en del japser rundt om. Hadde det vært færre med det lydbildet, så hadde jeg nok hatt den lyden på lista mi også, men akkurat nå så hører jeg de 10-20 ganger daglig forbi vinduet mitt hjemme.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av Kawagutten »

Det grommeste jeg noen gang har kjørt er Kawa ZX12R med KN filter og hel Yoshimura fra Japan og ikke US(over 200HK).Ble alltid lagt merke til i trafikken og når jeg besøkte folk så slapp jeg å ringe på døra for de hørte grom lyden når jeg kom :-) Skremte vel også livsskiten ut av noen jeg kjørte forbi også siden de husker meg enda :P :p Etter en tur på Tyrigrava,kjørte sammen med en XX og en VFR1200 på vei hjem så kom det en spreking fra gatebil(Nissan med ca 800HK) og begynte å leke med de jeg kjørte med helt til jeg kom på siden hans og ruset litt,da syns han tydeligvis at det ikke var noe moro mer og sakket av :knegg
Ellers har jeg veldig sans for Aprilia som har flere sykler med god lyd/motor :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23394
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av Bjerknez »

KTM950SMR skrev:
Bjerknez skrev:Har kunn kjørt cb500 og min egen og jeg foretrekker helt kalt min egen motor. Uansett turtall man skulle ha på en hvilken som helst 4-sylindret motor så hører man den ikke når man kjører siden av meg :)

Jeg blir sikkert rævkjørt så det holder, men for meg er lyd viktigst! :lol
Den utfordringen tror jeg faktisk at jeg tar :mk Så lenge uansett turtall gjelder tror jeg du skal slite med å høre din egen sykkel når jeg får dratt på med rekkefireren uten katalysator og potta ved fothvileren rettet rett mot deg i det jeg passerer :vs Denne Repsolen jeg kjører nå bråker omtrent like mye som R1 jeg hadde før hvor tidligere eier lager "racing" potter med det enkle grep å rive ut innmaten i pottene :scratch Høres omtrent ut som det kommer en formel-1 bil når en kommer inn i tuneller. Det er faktisk så høy lyd at det er i grenseland plagsomt, men ufattelig fin lyd som får MYE oppmerksomhet.


Liker både V-Twin Rekke4 Triple, alt til hver sin tid. Alle har de hver sin sjarm. Men må si jeg er meget imponert over motoren som sitter i sykkelen jeg har pr dags dato. Et deilig mellomregister gjør at kreftene er hvor de skal være.
Jeg tenker ikke på høyest mulig lyd i utgangspunktet, men "kraftigst" mulig lyd. Altså lydtrykket. Står du bak min sykkel når jeg ruser litt så kjenner du det smeller litt i magan. Men for morroskyld, så tar jeg gjerne utfordringen :prop:
Jeg er så fersk som jeg kan få blitt så litt fler erfaringer tar jo ikke skade :thumleft

Men at du kjører fra meg med R-sykkelen din er jeg dog 100% sikker på. Vi snakker kun om lyden her :prop:

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av Orion »

Heftigste lyden på sykkel jeg har prøvd må være Ducati Monster 795 med Akrapovic-anlegg. L-twin hvis jeg ikke tar feil. Leide på Koh Samui i fjor.


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av JohnnyTh »

Bjerknez skrev:
KTM950SMR skrev:
Bjerknez skrev:Har kunn kjørt cb500 og min egen og jeg foretrekker helt kalt min egen motor. Uansett turtall man skulle ha på en hvilken som helst 4-sylindret motor så hører man den ikke når man kjører siden av meg :)

Jeg blir sikkert rævkjørt så det holder, men for meg er lyd viktigst! :lol
Den utfordringen tror jeg faktisk at jeg tar :mk Så lenge uansett turtall gjelder tror jeg du skal slite med å høre din egen sykkel når jeg får dratt på med rekkefireren uten katalysator og potta ved fothvileren rettet rett mot deg i det jeg passerer :vs Denne Repsolen jeg kjører nå bråker omtrent like mye som R1 jeg hadde før hvor tidligere eier lager "racing" potter med det enkle grep å rive ut innmaten i pottene :scratch Høres omtrent ut som det kommer en formel-1 bil når en kommer inn i tuneller. Det er faktisk så høy lyd at det er i grenseland plagsomt, men ufattelig fin lyd som får MYE oppmerksomhet.


Liker både V-Twin Rekke4 Triple, alt til hver sin tid. Alle har de hver sin sjarm. Men må si jeg er meget imponert over motoren som sitter i sykkelen jeg har pr dags dato. Et deilig mellomregister gjør at kreftene er hvor de skal være.
Jeg tenker ikke på høyest mulig lyd i utgangspunktet, men "kraftigst" mulig lyd. Altså lydtrykket. Står du bak min sykkel når jeg ruser litt så kjenner du det smeller litt i magan. Men for morroskyld, så tar jeg gjerne utfordringen :prop:
Jeg er så fersk som jeg kan få blitt så litt fler erfaringer tar jo ikke skade :thumleft

Men at du kjører fra meg med R-sykkelen din er jeg dog 100% sikker på. Vi snakker kun om lyden her :prop:
Lydtrykk er det samme som volum. Altså høy lyd høyt trykk. Du menes sikker lav frekvens?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23394
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av Bjerknez »

JohnnyTh skrev:
Bjerknez skrev:
KTM950SMR skrev:
Bjerknez skrev:Har kunn kjørt cb500 og min egen og jeg foretrekker helt kalt min egen motor. Uansett turtall man skulle ha på en hvilken som helst 4-sylindret motor så hører man den ikke når man kjører siden av meg :)

Jeg blir sikkert rævkjørt så det holder, men for meg er lyd viktigst! :lol
Den utfordringen tror jeg faktisk at jeg tar :mk Så lenge uansett turtall gjelder tror jeg du skal slite med å høre din egen sykkel når jeg får dratt på med rekkefireren uten katalysator og potta ved fothvileren rettet rett mot deg i det jeg passerer :vs Denne Repsolen jeg kjører nå bråker omtrent like mye som R1 jeg hadde før hvor tidligere eier lager "racing" potter med det enkle grep å rive ut innmaten i pottene :scratch Høres omtrent ut som det kommer en formel-1 bil når en kommer inn i tuneller. Det er faktisk så høy lyd at det er i grenseland plagsomt, men ufattelig fin lyd som får MYE oppmerksomhet.


Liker både V-Twin Rekke4 Triple, alt til hver sin tid. Alle har de hver sin sjarm. Men må si jeg er meget imponert over motoren som sitter i sykkelen jeg har pr dags dato. Et deilig mellomregister gjør at kreftene er hvor de skal være.
Jeg tenker ikke på høyest mulig lyd i utgangspunktet, men "kraftigst" mulig lyd. Altså lydtrykket. Står du bak min sykkel når jeg ruser litt så kjenner du det smeller litt i magan. Men for morroskyld, så tar jeg gjerne utfordringen :prop:
Jeg er så fersk som jeg kan få blitt så litt fler erfaringer tar jo ikke skade :thumleft

Men at du kjører fra meg med R-sykkelen din er jeg dog 100% sikker på. Vi snakker kun om lyden her :prop:
Lydtrykk er det samme som volum. Altså høy lyd høyt trykk. Du menes sikker lav frekvens?
I frykt for å bli alt for teknisk her nå, så mener jeg at lyden jeg liker skal være lavfrekvent med bulder og brak :prop:

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av LordShaft »

Yamaha 9,9 :roll :prf

ZZR-Erling

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av ZZR-Erling »

K1300S har min favorittmotor. Den drar tidlig, sterkt og laaaaangt. Den har lite vibrasjoner, og duger best i en sport/tourer.

Har hattt og også prøvd ulike, sist den nye Ducati 1200 Monster. Den var hvertfall mye bedre enn Multistrada som høres fæl ut under 4000.

Trippel duger også!

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av Kawagutten »

LordShaft skrev:Yamaha 9,9 :roll :prf
Ja på en ...gummibåt så går jo den bra :thumleft
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Desmo
Innlegg: 3400
Registrert: 02 nov 2008, 12:52

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av Desmo »

Rolls-Royce Merlin. Væskekjølt V-12 på 27 liter. :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Sted: Asker

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av poulet_cavalier »

Desmo skrev:Rolls-Royce Merlin. Væskekjølt V-12 på 27 liter. :knegg
Nein - Daimler-Benz DB 601 er bedre. Den tåler negativ G.
:P :p
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Hva er din favorittmotor?

Legg inn av Snikendeugle »

tordfo skrev:Vanskelig spørsmål gitt, men jeg tror jeg måtte endt opp på v-twin, eller l-twin som det heter på ducatisk.

Endunker, herlige greier det. Kan ikke skjønne de som misliker, men de har kanskje bare kjørt med symaskineksos?

Vanlig rekkefirer er i alle fall kjedelig fram til det hyler i tosifret tusen rpms. Da er det ikke kjedelig lengre!
Endunker med skikkelig eksos er godfølelse! :)
Lite som gir mer trøkk enn det av annet jeg har prøvd :>

Ellers så liker jeg Ducati twin motorer for den karakteristiske lyden... rrr
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar