Død TL1000s
- Robin79
- Innlegg: 86
- Registrert: 11 apr 2013, 21:49
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
- Bosted: Frekhaug
Død TL1000s
Håper noen kan gi meg noen pointers her.
I går var jeg ute å kjørte min TL1000s og alt funket helt fint. Men i dag så er det ikke liv i den.
Slår på tenningen, men verken bensinpumpe, eller intrument panelet slår seg på. Det er strøm på den for lys og start motor går rundt. Har sjekket alle sikringer og alle er ok.
Nå kom den fra verksted i går også da de byttet kjede på den etter at de fucka opp det første kjedebyttet, og det er jo noen kabler der med dekselet til fremkjedet, kan disse være skadet? Har de noe å si?
Noen som har noen ideèr om hva det kan være?
I går var jeg ute å kjørte min TL1000s og alt funket helt fint. Men i dag så er det ikke liv i den.
Slår på tenningen, men verken bensinpumpe, eller intrument panelet slår seg på. Det er strøm på den for lys og start motor går rundt. Har sjekket alle sikringer og alle er ok.
Nå kom den fra verksted i går også da de byttet kjede på den etter at de fucka opp det første kjedebyttet, og det er jo noen kabler der med dekselet til fremkjedet, kan disse være skadet? Har de noe å si?
Noen som har noen ideèr om hva det kan være?
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Bosted: Grue i Hedmark
Re: Død TL1000s
Ettersom den funka fint i går så kan det være noe kontaktproblemer som plutselig har kommet. Sjekk kontaktene på batteriet. Er det flere ledninger på batteriet er det mulig at en av de ikke har kontakt. Har opplevd det på min gamle K. Det kan og være andre steder som kutter strømmen. Kjenner ikke sykkelen din, men gå over de kontaktene som kan ha med saken å gjøre. Mål deg frem og se.
Bruker du digitalt V-meter vil du måle spenning men ved belastning kan det være for lite kontakt lell så du kan bli lurt :)
Bruker du digitalt V-meter vil du måle spenning men ved belastning kan det være for lite kontakt lell så du kan bli lurt :)

Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
Re: Død TL1000s
Femmer på feil i støtte eller 'gir'.
Sensorene altså. Tjuvkolbe disse med en binders eller noe for å sjekke :)
Sensorene altså. Tjuvkolbe disse med en binders eller noe for å sjekke :)
- Robin79
- Innlegg: 86
- Registrert: 11 apr 2013, 21:49
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
- Bosted: Frekhaug
Re: Død TL1000s
Nei det er ikke støtte eller gir. Jeg får ikke liv i starteren om den står i gir med støtta nede, ei heller om den står i nøytral før jeg trykker clutchen inn. Starteren sviver rundt.
La meg forklare hva som skjer:
Slår på tenningen, N lyset lyser, men ingen av de resterende instrumentene går på som; kilometer teller, tempratur måler, rett og slett den lille computeren som sier fra om det er noe galt med enten bensininnsprøytingen, olje trykk, tempratur, støtte etc som ikke slår seg på. Ei heller bensinpumpen summer når jeg slår på tenninga.
Men jeg kan kjinne motoren, det er lys i alle lykter. For meg virker det kansje som om den er hjernedød. Og en som kom forbi garasjen mens jeg satt og banna og steika mente det kansje kunne være laderegulatoren....
Jeg kan skru mye sykkel og bil, men når det kommer til elektrisk mer enn 2 kabler fra batteriet er jeg helt grønn på å feilsøke. Har hatt fra hverandre samtlige kontakter jeg har funnet, rengjort disse og satt de sammen igjen. Byttet allt av sikringer selv om de ikke var kaputt. Men det rare med alt er at den funket 100% i går da jeg hentet den på verkstedet.
La meg forklare hva som skjer:
Slår på tenningen, N lyset lyser, men ingen av de resterende instrumentene går på som; kilometer teller, tempratur måler, rett og slett den lille computeren som sier fra om det er noe galt med enten bensininnsprøytingen, olje trykk, tempratur, støtte etc som ikke slår seg på. Ei heller bensinpumpen summer når jeg slår på tenninga.
Men jeg kan kjinne motoren, det er lys i alle lykter. For meg virker det kansje som om den er hjernedød. Og en som kom forbi garasjen mens jeg satt og banna og steika mente det kansje kunne være laderegulatoren....
Jeg kan skru mye sykkel og bil, men når det kommer til elektrisk mer enn 2 kabler fra batteriet er jeg helt grønn på å feilsøke. Har hatt fra hverandre samtlige kontakter jeg har funnet, rengjort disse og satt de sammen igjen. Byttet allt av sikringer selv om de ikke var kaputt. Men det rare med alt er at den funket 100% i går da jeg hentet den på verkstedet.
Re: Død TL1000s
Ledningene som går ned til deksel fremre tannhjul er kabel til støtte og speedometer sensoren.Robin79 skrev: Nå kom den fra verksted i går også da de byttet kjede på den etter at de fucka opp det første kjedebyttet, og det er jo noen kabler der med dekselet til fremkjedet, kan disse være skadet? Har de noe å si?
Noen som har noen ideèr om hva det kan være?
Når det gjelder hva som kan være feil, ville jo tippe på dårlig kontakt eller irr.
gå igjennom alle kontakter og sjekk for irr.
Når kawagutten var ute å luftet en 4hjuling med KTM 990 motor så hadde han samme problemet.
lys og starmotor gikk. men ikke bensinpumpe osv. Det viste seg at det var en kontakt det var irr i. litt puss også startet den opp uten problem.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------
Re: Død TL1000s
Starter går rundt ja .. Leste litt fort på mobilen visst (skylder deg en femmer). Det høres jo egentlig litt merkelig ut. Den vil starte selv om regulatoren er frakoblet så lenge det er strøm nok på batteriet, så det er neppe den (SVen min holdt 20 mil på nytt batteri uten regulator koblet til). Hadde egentlig trodd at den ikke ville dra rundt starteren om den påstår at det er feil på innsprøytningen .. Jeg ville gått over kontaktene og sett om det er eiret eller noen ledninger har hoppet ut bak kontakten.
Re: Død TL1000s
Kan det ha skjedd noe i tenningsbryteren? siden du ikke har signal i alle instrumentene.
kan det være sikringer mer enn en plass på sykkelen?
kan det være sikringer mer enn en plass på sykkelen?
- Robin79
- Innlegg: 86
- Registrert: 11 apr 2013, 21:49
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
- Bosted: Frekhaug
Re: Død TL1000s
Kan det være ECUèn som har tatt turen?
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Død TL1000s
Har du alarm på sykkelen? Hadde akkurat samme problem på ducatien min for noen år siden. Den hadde fabrikk montert datatool alarm, denne gjorde (ikke spør meg hvorfor) at bensinpumpen ikke ville starte. Alt annet fungerte. Fikk demontert alarmen og etter det funket alt som det skulle. Sykkelen hadde vært helt fin dagen før. Helt til alarmen fant ut at den skulle trøble seg
Sony Z2
Sony Z2
- Robin79
- Innlegg: 86
- Registrert: 11 apr 2013, 21:49
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
- Bosted: Frekhaug
Re: Død TL1000s
Takker for all hjelp.
Det var som flere skrev over. Rett og slett irr i en del kontakter. Har demontert så og si hele sykkelen i dag, plukket kontakter og pusset, skrapt og rengjort. Startet som en klokke :)
Tråden kan stenges :)
Nå er jeg en glad mann

Det var som flere skrev over. Rett og slett irr i en del kontakter. Har demontert så og si hele sykkelen i dag, plukket kontakter og pusset, skrapt og rengjort. Startet som en klokke :)
Tråden kan stenges :)
Nå er jeg en glad mann



-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Død TL1000s
Godt å høre det løste segRobin79 skrev:Takker for all hjelp.
Det var som flere skrev over. Rett og slett irr i en del kontakter. Har demontert så og si hele sykkelen i dag, plukket kontakter og pusset, skrapt og rengjort. Startet som en klokke :)
Tråden kan stenges :)
Nå er jeg en glad mann![]()
![]()


- Robin79
- Innlegg: 86
- Registrert: 11 apr 2013, 21:49
- Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
- Bosted: Frekhaug
Re: Død TL1000s
Hehe, ja det er sant Lordshaft
Og jeg syns jeg var flink, ikke en eneste skrue til overs da jeg skrudde den sammen igjen :)
