Død TL1000s

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Robin79
Innlegg: 86
Registrert: 11 apr 2013, 21:49
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Sted: Frekhaug

Død TL1000s

Legg inn av Robin79 »

Håper noen kan gi meg noen pointers her.
I går var jeg ute å kjørte min TL1000s og alt funket helt fint. Men i dag så er det ikke liv i den.
Slår på tenningen, men verken bensinpumpe, eller intrument panelet slår seg på. Det er strøm på den for lys og start motor går rundt. Har sjekket alle sikringer og alle er ok.
Nå kom den fra verksted i går også da de byttet kjede på den etter at de fucka opp det første kjedebyttet, og det er jo noen kabler der med dekselet til fremkjedet, kan disse være skadet? Har de noe å si?

Noen som har noen ideèr om hva det kan være?

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Død TL1000s

Legg inn av Kmann »

Ettersom den funka fint i går så kan det være noe kontaktproblemer som plutselig har kommet. Sjekk kontaktene på batteriet. Er det flere ledninger på batteriet er det mulig at en av de ikke har kontakt. Har opplevd det på min gamle K. Det kan og være andre steder som kutter strømmen. Kjenner ikke sykkelen din, men gå over de kontaktene som kan ha med saken å gjøre. Mål deg frem og se.
Bruker du digitalt V-meter vil du måle spenning men ved belastning kan det være for lite kontakt lell så du kan bli lurt :) :scratch
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Død TL1000s

Legg inn av TBI81 »

Femmer på feil i støtte eller 'gir'.
Sensorene altså. Tjuvkolbe disse med en binders eller noe for å sjekke :)

Brukeravatar
Robin79
Innlegg: 86
Registrert: 11 apr 2013, 21:49
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Sted: Frekhaug

Re: Død TL1000s

Legg inn av Robin79 »

Nei det er ikke støtte eller gir. Jeg får ikke liv i starteren om den står i gir med støtta nede, ei heller om den står i nøytral før jeg trykker clutchen inn. Starteren sviver rundt.

La meg forklare hva som skjer:
Slår på tenningen, N lyset lyser, men ingen av de resterende instrumentene går på som; kilometer teller, tempratur måler, rett og slett den lille computeren som sier fra om det er noe galt med enten bensininnsprøytingen, olje trykk, tempratur, støtte etc som ikke slår seg på. Ei heller bensinpumpen summer når jeg slår på tenninga.

Men jeg kan kjinne motoren, det er lys i alle lykter. For meg virker det kansje som om den er hjernedød. Og en som kom forbi garasjen mens jeg satt og banna og steika mente det kansje kunne være laderegulatoren....

Jeg kan skru mye sykkel og bil, men når det kommer til elektrisk mer enn 2 kabler fra batteriet er jeg helt grønn på å feilsøke. Har hatt fra hverandre samtlige kontakter jeg har funnet, rengjort disse og satt de sammen igjen. Byttet allt av sikringer selv om de ikke var kaputt. Men det rare med alt er at den funket 100% i går da jeg hentet den på verkstedet.

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Død TL1000s

Legg inn av EasyRider »

Robin79 skrev: Nå kom den fra verksted i går også da de byttet kjede på den etter at de fucka opp det første kjedebyttet, og det er jo noen kabler der med dekselet til fremkjedet, kan disse være skadet? Har de noe å si?

Noen som har noen ideèr om hva det kan være?
Ledningene som går ned til deksel fremre tannhjul er kabel til støtte og speedometer sensoren.

Når det gjelder hva som kan være feil, ville jo tippe på dårlig kontakt eller irr.

gå igjennom alle kontakter og sjekk for irr.

Når kawagutten var ute å luftet en 4hjuling med KTM 990 motor så hadde han samme problemet.
lys og starmotor gikk. men ikke bensinpumpe osv. Det viste seg at det var en kontakt det var irr i. litt puss også startet den opp uten problem.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Død TL1000s

Legg inn av TBI81 »

Starter går rundt ja .. Leste litt fort på mobilen visst (skylder deg en femmer). Det høres jo egentlig litt merkelig ut. Den vil starte selv om regulatoren er frakoblet så lenge det er strøm nok på batteriet, så det er neppe den (SVen min holdt 20 mil på nytt batteri uten regulator koblet til). Hadde egentlig trodd at den ikke ville dra rundt starteren om den påstår at det er feil på innsprøytningen .. Jeg ville gått over kontaktene og sett om det er eiret eller noen ledninger har hoppet ut bak kontakten.

Ove
Innlegg: 36
Registrert: 28 des 2012, 16:31
Motorsykkelen din: yamaha FZS 1000
Sted: Rogaland

Re: Død TL1000s

Legg inn av Ove »

Kan det ha skjedd noe i tenningsbryteren? siden du ikke har signal i alle instrumentene.
kan det være sikringer mer enn en plass på sykkelen?

Brukeravatar
Robin79
Innlegg: 86
Registrert: 11 apr 2013, 21:49
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Sted: Frekhaug

Re: Død TL1000s

Legg inn av Robin79 »

Kan det være ECUèn som har tatt turen?

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Død TL1000s

Legg inn av LordShaft »

Har du alarm på sykkelen? Hadde akkurat samme problem på ducatien min for noen år siden. Den hadde fabrikk montert datatool alarm, denne gjorde (ikke spør meg hvorfor) at bensinpumpen ikke ville starte. Alt annet fungerte. Fikk demontert alarmen og etter det funket alt som det skulle. Sykkelen hadde vært helt fin dagen før. Helt til alarmen fant ut at den skulle trøble seg

Sony Z2

Brukeravatar
Robin79
Innlegg: 86
Registrert: 11 apr 2013, 21:49
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Sted: Frekhaug

Re: Død TL1000s

Legg inn av Robin79 »

Takker for all hjelp.

Det var som flere skrev over. Rett og slett irr i en del kontakter. Har demontert så og si hele sykkelen i dag, plukket kontakter og pusset, skrapt og rengjort. Startet som en klokke :)

Tråden kan stenges :)

Nå er jeg en glad mann :vs :thumleft :lol

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Død TL1000s

Legg inn av TBI81 »

:thumleft

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Død TL1000s

Legg inn av LordShaft »

Robin79 skrev:Takker for all hjelp.

Det var som flere skrev over. Rett og slett irr i en del kontakter. Har demontert så og si hele sykkelen i dag, plukket kontakter og pusset, skrapt og rengjort. Startet som en klokke :)

Tråden kan stenges :)

Nå er jeg en glad mann :vs :thumleft :lol
Godt å høre det løste seg :thumleft Kan trøste deg med at du kjenner sykkelen din enda litt bedre i dag, enn du gjorde i går :lol

Brukeravatar
Robin79
Innlegg: 86
Registrert: 11 apr 2013, 21:49
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Sted: Frekhaug

Re: Død TL1000s

Legg inn av Robin79 »

Hehe, ja det er sant Lordshaft :thumleft Og jeg syns jeg var flink, ikke en eneste skrue til overs da jeg skrudde den sammen igjen :)

Svar