Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykler!
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Biker Rulett:
http://www.soltv.no/nyheter/2014/05/30/ ... icCbsdczaw" onclick="window.open(this.href);return false;
Oooops, denne skulle egentlig under "MC i media"
http://www.soltv.no/nyheter/2014/05/30/ ... icCbsdczaw" onclick="window.open(this.href);return false;
Oooops, denne skulle egentlig under "MC i media"
-
- Innlegg: 104
- Registrert: 28 aug 2013, 19:26
- Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
- Sted: Østfold
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
I går prøvde jeg harley davidson forty eight, som jeg tror er en pimpa sportster 1200. Jeg er ikke en ihuga fan, men hadde det veldig gøy på den 20. minutters turen jeg fikk :) trodde det skulle bli en veldig merkelig sittestilling, men var faktisk ikke så værst. Kjip lyd, hørtes ut som en gammel boble pga original eksos. Sterk i bunnen og for min del uvanlig høy utveksling, lå på rundt 1800 rpm ved 80 km/t i 5. gir. Lettkjørt og virket veldig mye mere stabil i gangfart enn det min cbr er. Men ved rundkjøringer og kryss så føltes det ut som om den falt inn når jeg svingte. Subba også fothvileren mye tidligere enn jeg hadde trodd, kjørte verken fort eller svingte skarpt når det subba.. Men alt i alt en artig sykkel. :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
- Innlegg: 104
- Registrert: 28 aug 2013, 19:26
- Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
- Sted: Østfold
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Fikk beskjed om å komme igjen i dag og prøve vrod muscle, hvis jeg får tid så tror jeg jaggu jeg skal gjøre det. :)
-
- Innlegg: 104
- Registrert: 28 aug 2013, 19:26
- Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
- Sted: Østfold
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Jæ kan jo bare fortsette å preke jæ, som vi sier her i Østfold. :-)
Kjørte meg en god tur på lørdagen (altså i går), starta i Mysen, gjennom rakkestad til Sarpsborg og til Halden, kjørte faktisk mine første meter i 110 km/t, helt lovlig. :-) Endte opp på HOG treffet igjen, der jeg møtte samme personene som var der på torsdag, som gliste og sendte meg rett bort til syklene som kunne prøvekjøres.
Valget falt på en hvit v-rod muscle, da dette er sykkelen som av alle h-d, jeg føler treffer meg best.
Ut på tur, ganske alright sittestilling på denne også, men jeg syns det er både uvant og ubehagelig å gire med disse, da jeg må jobbe mye mer for å gire pga den høyt monterte girsjalteren. Jeg forstår derimot at man kanskje ikke trenger å gire like ofte, da momentet i sykkelen var imponerende nesten uansett hvor langt ned i registeret jeg slapp den.
Motormessig var det et godt skyv i sykkelen, gikk bra og jeg tok meg selv i å smile ofte, men fikk aldri den store WoW følelsen.
Likte ikke demperne fremme da de var kjempestive, når jeg traff små hull eller ujevnheter i veien, så smalt det i fronten og det var ordentlig ubehagelig.
En annen ting jeg ble overrasket over var hvor lite glad den var i svinger, tenkte at dette var en sportslig modell, men var tung å kjøre svinger med og gav meg ikke noe tillit til å utfordre den noe særlig... I krappe svinger i lav fart fikk jeg også styre ofte i kneet, ikke imponert over det heller..
Men tøff sykkel utseendemessig, hørte folk kommenterte den når jeg kjørte forbi, å det er jo gøy
Sent from my iPad using Tapatalk
Kjørte meg en god tur på lørdagen (altså i går), starta i Mysen, gjennom rakkestad til Sarpsborg og til Halden, kjørte faktisk mine første meter i 110 km/t, helt lovlig. :-) Endte opp på HOG treffet igjen, der jeg møtte samme personene som var der på torsdag, som gliste og sendte meg rett bort til syklene som kunne prøvekjøres.
Valget falt på en hvit v-rod muscle, da dette er sykkelen som av alle h-d, jeg føler treffer meg best.
Ut på tur, ganske alright sittestilling på denne også, men jeg syns det er både uvant og ubehagelig å gire med disse, da jeg må jobbe mye mer for å gire pga den høyt monterte girsjalteren. Jeg forstår derimot at man kanskje ikke trenger å gire like ofte, da momentet i sykkelen var imponerende nesten uansett hvor langt ned i registeret jeg slapp den.
Motormessig var det et godt skyv i sykkelen, gikk bra og jeg tok meg selv i å smile ofte, men fikk aldri den store WoW følelsen.
Likte ikke demperne fremme da de var kjempestive, når jeg traff små hull eller ujevnheter i veien, så smalt det i fronten og det var ordentlig ubehagelig.
En annen ting jeg ble overrasket over var hvor lite glad den var i svinger, tenkte at dette var en sportslig modell, men var tung å kjøre svinger med og gav meg ikke noe tillit til å utfordre den noe særlig... I krappe svinger i lav fart fikk jeg også styre ofte i kneet, ikke imponert over det heller..
Men tøff sykkel utseendemessig, hørte folk kommenterte den når jeg kjørte forbi, å det er jo gøy
Sent from my iPad using Tapatalk
Sist redigert av MKH88 den 16 jun 2014, 09:43, redigert 1 gang totalt.
- Kmann
- Innlegg: 504
- Registrert: 27 jul 2011, 13:00
- Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
- Sted: Grue i Hedmark
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Det er er jo en grunn til at folk med Harley ikke hilser på møtende MC'er..... Har du prøvd å kjøre trillebår med en hånd....?
Men den ser jo stilig ut. Hadde vært artig å prøvd!
Men den ser jo stilig ut. Hadde vært artig å prøvd!
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
En nabo kom trillende med båra si og skulle hilse med honnør på til en bilist og seff veltet båra....Kmann skrev:Det er er jo en grunn til at folk med Harley ikke hilser på møtende MC'er..... Har du prøvd å kjøre trillebår med en hånd....?
Men den ser jo stilig ut. Hadde vært artig å prøvd!
Siste gang jeg kjører BMW-mc sa`n...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 104
- Registrert: 28 aug 2013, 19:26
- Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
- Sted: Østfold
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Ble prøvekjørt en sykkel til rett etter v-rod også. 2014 dyna fat bob het den vel mener jeg. 1.7 liter motor og 320kg... Denne overrasket meg, lettkjørt og behagelig. Syns også den var mer tillitsvekkende i svinger og hadde langt bedre flyt i kjøringa med denne. Denne subbet også tidlig syns jeg, med eksosanlegget denne.. Følte også at jeg sklei litt ut av salen i venstre-svinger. Motoren opplevdes som veldig sterk, men ikke spesielt kvikk. En artig feature var at man kunne justere spjeldene i eksosen fra styret, dette var den av syklene jeg prøvde som hadde mest lyd (smilet på plass igjen :) )
Prøvde å bremse litt hardere med denne. Bremset passe hardt tenkte jeg og hørte det ulte fra framdekket... Så der var tydeligvis grensen straks nådd. Dette var nok faktisk favoritten av de jeg prøvde. Turen fra Halden til rakkestad etterpå på cbr'n var kjempegøy, føltes ut som en rakett igjennom svingene i forhold.
:)
Prøvde å bremse litt hardere med denne. Bremset passe hardt tenkte jeg og hørte det ulte fra framdekket... Så der var tydeligvis grensen straks nådd. Dette var nok faktisk favoritten av de jeg prøvde. Turen fra Halden til rakkestad etterpå på cbr'n var kjempegøy, føltes ut som en rakett igjennom svingene i forhold.
:)
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Monsterbike - Drammen
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Sted: Vestfold
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Kunne vært moro å testet Caponord 1200 igjen bare med litt mer fin justerte dempere enn på det laveste,tror det kan være en perfekt mc for fremtiden ser en mulighet den 28nde
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Sted: Buskerud
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Denne må man få med seg, men hvilken dag blir avhengig av jobben
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Jeg skal se om jeg får testet z1000sx på en litt lengre tur denne gangen. Beste er å prøve å komme tidlug på dagen på torsdag for da er det nok minst mennesker der og større sjans for en lengre tur.
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Samme her. Både z1000sx og gsxr1000. Klarer ikke bestemme meg.
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Har ikke den ferskeste erfaringen akkurat, sist jeg dro fra butikk til butikk og prøvekjørte mange forskjellige sykler var tidlig på 90-tallet. (Var forøvrig basert på dette at valget falt på VFR når jeg 20 år senere skulle kjøpe ny gammel sykkel )Carpa skrev:Jeg skal se om jeg får testet z1000sx på en litt lengre tur denne gangen. Beste er å prøve å komme tidlug på dagen på torsdag for da er det nok minst mennesker der og større sjans for en lengre tur.
Men har det nå blitt vanskelig å få prøvekjøre feks en Z100SX en liten time utenom disse flokkprøvekjøring/demodagene, eller gjør dere det bare sånn fordi det er en grei anledning til å prøve mange forskjellige i en jafs?
- Carpa
- Innlegg: 4918
- Registrert: 20 aug 2012, 11:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
- Sted: Røyken
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Nei ikke vanskelig i det hele tatt. Jeg prøvekjørte først en ER6F og fikk beskjed om å ta meg en god og lang tur, noe jeg gjorde. Så ble jeg overtalt til å prøve z1000sx også, men jeg hadde bare tid til en kort tur så det var ikke butikkens velvilje det sto på.PCP skrev:Har ikke den ferskeste erfaringen akkurat, sist jeg dro fra butikk til butikk og prøvekjørte mange forskjellige sykler var tidlig på 90-tallet. (Var forøvrig basert på dette at valget falt på VFR når jeg 20 år senere skulle kjøpe ny gammel sykkel )Carpa skrev:Jeg skal se om jeg får testet z1000sx på en litt lengre tur denne gangen. Beste er å prøve å komme tidlug på dagen på torsdag for da er det nok minst mennesker der og større sjans for en lengre tur.
Men har det nå blitt vanskelig å få prøvekjøre feks en Z100SX en liten time utenom disse flokkprøvekjøring/demodagene, eller gjør dere det bare sånn fordi det er en grei anledning til å prøve mange forskjellige i en jafs?
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)
Don't play stupid with me.... I'm better at it
[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Sted: Siggerud
Re: Demodager - oversikt over prøvekjøring av nye motorsykle
Du vil nok merke betydelig effektøkning i nye sx'en også. Det var digg!