Friends don't let friends ride with chicken strips

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Toven

Re: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av Toven »

Må straks ha ny hjelm etter en måneds bruk :roll

[video]https://www.youtube.com/watch?v=OXL-rYIlEd4[/video]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av LordShaft »

Flanker skrev:Kneskrap er forbeholdt bane synes jeg, evt. en utrafikkert rundkjøring eller parkeringsplass. Ikke det at jeg har gjort det der heller. Du har ikke mye marginer med kneskrap på landeveien, og veiforhold eller andre idioter på veien rår du ikke over. YMMW.
Som sagt over meg, kneskrap kan du få til med langt mindre nedlegg på sykkelen og større kontroll enn ved kneet limt i tanken.... Så hvorfor er dette bare forbeholdt bane osv?

Sony Z2

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Sv: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av ojda »

LordShaft skrev:
Flanker skrev:Kneskrap er forbeholdt bane synes jeg, evt. en utrafikkert rundkjøring eller parkeringsplass. Ikke det at jeg har gjort det der heller. Du har ikke mye marginer med kneskrap på landeveien, og veiforhold eller andre idioter på veien rår du ikke over. YMMW.
Som sagt over meg, kneskrap kan du få til med langt mindre nedlegg på sykkelen og større kontroll enn ved kneet limt i tanken.... Så hvorfor er dette bare forbeholdt bane osv?

Sony Z2

Helt enig med Flanker her, Kneskrap, akkurat som eksospotteskrap hører
kun hjemme på bane når man kjører GS1200 :-k :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Sv: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av TomB »

ojda skrev:
LordShaft skrev:
Flanker skrev:Kneskrap er forbeholdt bane synes jeg, evt. en utrafikkert rundkjøring eller parkeringsplass. Ikke det at jeg har gjort det der heller. Du har ikke mye marginer med kneskrap på landeveien, og veiforhold eller andre idioter på veien rår du ikke over. YMMW.
Som sagt over meg, kneskrap kan du få til med langt mindre nedlegg på sykkelen og større kontroll enn ved kneet limt i tanken.... Så hvorfor er dette bare forbeholdt bane osv?

Sony Z2

Helt enig med Flanker her, Kneskrap, akkurat som eksospotteskrap hører
kun hjemme på bane når man kjører GS1200 :-k :thumleft
Er enig med LordShaft, selv om jeg har sluttet med det. I allefall med textilbuksa :knegg

Ikke noe problem å kneskrape med GS, gjort det både på bane og landevei. På landeveien i ca 60 km/t, ikke noe problem :prop:
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av Kawagutten »

Jeg merker at når jeg er fyllesyk og ferdig med bakrus så er det ca en cm igjen på pysestripa men det er litt ut fra hvilken sykkel og dekk jeg har med å gjøre.Har jeg fyllenerver er det en cm.
Uten er det null mm. Har jeg kjørt veien i forvveien så er det også null mm.Kjører jeg med flere så vil jeg ikke være en pådriver til at noen skal gå ut og viser heller bremselys hvis det er noe i veien.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Sv: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av ojda »

TomB skrev:
ojda skrev:
LordShaft skrev:
Flanker skrev:Kneskrap er forbeholdt bane synes jeg, evt. en utrafikkert rundkjøring eller parkeringsplass. Ikke det at jeg har gjort det der heller. Du har ikke mye marginer med kneskrap på landeveien, og veiforhold eller andre idioter på veien rår du ikke over. YMMW.
Som sagt over meg, kneskrap kan du få til med langt mindre nedlegg på sykkelen og større kontroll enn ved kneet limt i tanken.... Så hvorfor er dette bare forbeholdt bane osv?

Sony Z2

Helt enig med Flanker her, Kneskrap, akkurat som eksospotteskrap hører
kun hjemme på bane når man kjører GS1200 :-k :thumleft
Er enig med LordShaft, selv om jeg har sluttet med det. I allefall med textilbuksa :knegg

Ikke noe problem å kneskrape med GS, gjort det både på bane og landevei. På landeveien i ca 60 km/t, ikke noe problem :prop:
Ja begge knea mine er nå fortsatt jomfruer på tross av at formen på fothvilerne er
noe justert ved hjelp av asfaltdekket ;-) Tror jeg skal klare å leve greit med det :mk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av LordShaft »

Det er ikke alle som har samme behovene... Men føler mange av oss som syns det er kult å subbe kneet blir stemplet som idioter, uansvarlige grisekjørere? Dette stempelet vil jeg rett og slett ikke ha på meg :thumleft



Sony Z2

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av Flanker »

Har ikke behov for å stemple noen, og har heller ikke noe behov for å forsvare min mening. Jeg respekterer andres og forventer det samme i retur.

Den "gemene hop" av bilister og fotgjengere man møter på veien vil jeg derimot tippe fort vil stemple kneskrap på landeveien som grisekjøring. Kanskje de til og med tar en telefon til onkel for å få slutt på galskapen...

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av LordShaft »

Jeg ingen grunn til å ikke respektere andre sine meninger... Å ha, de fleste som ikke kjører sykkel selv er nok de som setter oss raskest i bås.

Sony Z2

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Sted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av Voodoodoo »

Har ikke skrapa knea på årevis, blitt gammal&feit. Kjører mer enn raskt nok og med grei kontroll uten. Ja og så er det så jævli dyrt med ny bukse hele tia nå som jeg kjører goretex.

En annen ting er jo at det kan gjøre jævlig vondt å skrape kneet om det dukker opp en uforutsett dump, kubbe, Stein e.l. I veien når en ligger der å subber. På banen har en liksom ikkje den bekymringa.

Sjøl så er jeg nærmest med knea når jeg kjører i regnet. Flytter meg mer i salen da enn på tørt. Litt bevisst for å ikke stivne så lett og for å ha litt mindre nedlegg.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
TomB
Innlegg: 283
Registrert: 26 des 2012, 11:07
Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
Sted: på ei øy

Re: Sv: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av TomB »

ojda skrev:
TomB skrev:
ojda skrev:
LordShaft skrev:
Flanker skrev:Kneskrap er forbeholdt bane synes jeg, evt. en utrafikkert rundkjøring eller parkeringsplass. Ikke det at jeg har gjort det der heller. Du har ikke mye marginer med kneskrap på landeveien, og veiforhold eller andre idioter på veien rår du ikke over. YMMW.
Som sagt over meg, kneskrap kan du få til med langt mindre nedlegg på sykkelen og større kontroll enn ved kneet limt i tanken.... Så hvorfor er dette bare forbeholdt bane osv?

Sony Z2

Helt enig med Flanker her, Kneskrap, akkurat som eksospotteskrap hører
kun hjemme på bane når man kjører GS1200 :-k :thumleft
Er enig med LordShaft, selv om jeg har sluttet med det. I allefall med textilbuksa :knegg

Ikke noe problem å kneskrape med GS, gjort det både på bane og landevei. På landeveien i ca 60 km/t, ikke noe problem :prop:
Ja begge knea mine er nå fortsatt jomfruer på tross av at formen på fothvilerne er
noe justert ved hjelp av asfaltdekket ;-) Tror jeg skal klare å leve greit med det :mk
Hehe trur jeg nok du gjør :thumleft ikke noe problem med det jeg :knegg

Reagere nok litt, fordi det nevnes GS 1200 :-k Fikk noe rare blikk, når jeg gjorde det på banen :lol

Så 1 ting, jeg kneskraper ikke på landevei, med biler rundt meg, bare en sånn sperre jeg har :scratch
Båndrag?


Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av jhn »

Jeg ser at noen tenker på hva allmuen mener om kneskrapere ... jeg er ikke interessert i racing eller kneskrap og andre kjøretekniske ting som hører til på bane, så jeg kan representere allmuen.
Jeg har ved flere anledninger hørt spørsmålet "hvorfor kjører de sånn?" Jeg har vel også stilt det spørsmålet. Det virker som om de fleste uinnvidde ser på kneskrap som ganske idiotisk, uansvarlig og unødvendig. Uansvarlig er det vel neppe, men jeg må jo si meg enig i at det ser ganske så idiotisk ut i moderate hastigheter.
Så jeg tror at hvis man vil unngå idiotstemplet har man en stor jobb med å overbevise befolkningen om at dette ikke er idiotisk. Prøv å forklar hvorfor dette er smart eller ikke idiotisk.
Må presisere at jeg ikke mener folk er idioter pga litt kneskrap, men det ser en smule idiotisk ut.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:Jeg ser at noen tenker på hva allmuen mener om kneskrapere ... jeg er ikke interessert i racing eller kneskrap og andre kjøretekniske ting som hører til på bane, så jeg kan representere allmuen.
Jeg har ved flere anledninger hørt spørsmålet "hvorfor kjører de sånn?" Jeg har vel også stilt det spørsmålet. Det virker som om de fleste uinnvidde ser på kneskrap som ganske idiotisk, uansvarlig og unødvendig. Uansvarlig er det vel neppe, men jeg må jo si meg enig i at det ser ganske så idiotisk ut i moderate hastigheter.
Så jeg tror at hvis man vil unngå idiotstemplet har man en stor jobb med å overbevise befolkningen om at dette ikke er idiotisk. Prøv å forklar hvorfor dette er smart eller ikke idiotisk.
Må presisere at jeg ikke mener folk er idioter pga litt kneskrap, men det ser en smule idiotisk ut.
Det ser litt idiotisk ut for oss som kjører sykkel og hvis farten ikke er der. Hva er poenget liksom.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:
jhn skrev:Jeg ser at noen tenker på hva allmuen mener om kneskrapere ... jeg er ikke interessert i racing eller kneskrap og andre kjøretekniske ting som hører til på bane, så jeg kan representere allmuen.
Jeg har ved flere anledninger hørt spørsmålet "hvorfor kjører de sånn?" Jeg har vel også stilt det spørsmålet. Det virker som om de fleste uinnvidde ser på kneskrap som ganske idiotisk, uansvarlig og unødvendig. Uansvarlig er det vel neppe, men jeg må jo si meg enig i at det ser ganske så idiotisk ut i moderate hastigheter.
Så jeg tror at hvis man vil unngå idiotstemplet har man en stor jobb med å overbevise befolkningen om at dette ikke er idiotisk. Prøv å forklar hvorfor dette er smart eller ikke idiotisk.
Må presisere at jeg ikke mener folk er idioter pga litt kneskrap, men det ser en smule idiotisk ut.
Det ser litt idiotisk ut for oss som kjører sykkel og hvis farten ikke er der. Hva er poenget liksom.
Jeg har så lange og tynne bein, at jeg sikkert hadde klart det, lett... :prop: :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Robin79
Innlegg: 86
Registrert: 11 apr 2013, 21:49
Motorsykkelen din: Suzuki V-Strom 1000 2006 mod
Sted: Frekhaug

Re: Friends don't let friends ride with chicken strips

Legg inn av Robin79 »

[img]http://i739.photobucket.com/albums/xx35 ... nnamed.jpg[/img]

Er ikke så langt unna å bruke hele dekket :thumleft

Svar