[video]https://www.youtube.com/watch?v=w8NOBAG ... YMpPgurqYc[/video]
Bjerknez skrev:Da var turen til Eidsvoll og MrPitlane unnagjort for lengst og siden regnet høljet ned fra Moss til Eidsvoll samt nesten hele veien hjem, så filmet jeg bare siste biten på vei hjem og har laget et lite klipp ut fra dette. Mest for å teste det nye kameraet og det funket som bare det :-)
Jeg brukte en ekstern mikrofon koblet til kameraet, men sensitiviteten er satt litt for høyt. Ellers så funker det fint og ha denne mikrofonen inne i hjelmen bak ved nakken. Kommer aldri til å snakke i den mikrofonen allikevel og dermed har jeg funnet ut at vindstøyen er minst bak der.
Her er videoen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=vGM80l5 ... Yc&index=9[/video]
Ja, det er vel kanskje så nerme jeg kommer det optimale tror jeg. :-)MKH88 skrev:Høres ut som en bra løsning du har på lyden der nå, veldig lite vindstøy og mye motorlyd. Akkurat som jeg likært
Joda, det regnet ganske heftig på vei hjem også, men den siste halvtimen ble det faktisk ganske braMrPitlane skrev:Godt å se at du kom velberget hjem på nye dekk.
Jeg har egentlig ikke så mye å sammenligne med, men jeg føler meg minst like beskyttet i denne med tanke på knall og fall som min Klim Latitude jakke og bukse. Skinnjakken synes jeg luftet bra og var langt mer behagelig og føltes ikke så "tett" som Latitude jakken jeg har. Dog er vel ikke denne skinnjakken 100% vanntett. Det r også ryggskinne i jakken samt så klar albuebeskyttere etc.sankyo skrev:Dressen ser bra ut. Kom gjerne med litt mer info om den.
Ja, jeg er egentlig en skikkelig morgenfugl og hadde det vert lyst så hadde jeg kjørt hele natten!Olav K skrev:Jeg synes det høres ut som en god plan å starte tidlig, kjører du klokka 6 er du laaaangt avgårde når klokka er 09. Ingen trafikk og man får så fin flyt i kjøringa tidlig på dagen. JEG er alltid tidlig våken på en dag når jeg skal på tur, tror jeg er mannen som gav reisefeber et ansiktSå de fleste av mine turer starter tidlig.
Og kjøre 60 mil på en dag, med tidlig start og LITT disiplin underveis er (i mitt hode) problemfritt. Jeg kjørte 75 mil her om dagen, hadde 3 stopp for tanking, og helt sikkert 20 andre stopp for å spise, drikke, kle av/på meg regndress etc etc.
Så jeg må bare ønske deg GOD tur, kos deg! :-)
Bjerknez skrev: Mulig jeg legger inn en overnatting på et vandrerhjem på Valdresflya, men usikker på hvor nødvendig det er. Jeg kjeder meg med EN gang jeg blir sittende rolig noen minutter og tilbringe ettermiddag/kvelden/natten på et furuluktende sterilt rom med kun NRK som input fra en hard køyeseng fra 80-tallet frister ikke veldig.
Jeg er ganske enkel i matveien og Grandiosa for meg er det ultimate måltid. Bryr meg svært lite om slike høyfjellshoteller skryter av lokalt plukkede bær, moskus okserull på brødskiva og andre mer eller mindre oppfinnsome matretter.
Hehe, Joda, det går nok sikkert bra skal du se :)Kmann skrev:Bjerknez skrev: Mulig jeg legger inn en overnatting på et vandrerhjem på Valdresflya, men usikker på hvor nødvendig det er. Jeg kjeder meg med EN gang jeg blir sittende rolig noen minutter og tilbringe ettermiddag/kvelden/natten på et furuluktende sterilt rom med kun NRK som input fra en hard køyeseng fra 80-tallet frister ikke veldig.
Jeg er ganske enkel i matveien og Grandiosa for meg er det ultimate måltid. Bryr meg svært lite om slike høyfjellshoteller skryter av lokalt plukkede bær, moskus okserull på brødskiva og andre mer eller mindre oppfinnsome matretter.![]()
![]()
![]()
![]()
Lo lenge og godt av de beskrivelsene, kjente furulukta rive i nesen her haha.
Men den turen bør ikke være noe stort problem å kjøre på en god lang dag.. Ehh Yamaha V-star 1300Jo det bør gå
God tur