Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Da var audiotesten klar og ferdig opplastet :vs

[video]https://www.youtube.com/watch?v=w8NOBAG ... YMpPgurqYc[/video]

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av MrPitlane »

Bjerknez skrev:Da var turen til Eidsvoll og MrPitlane unnagjort for lengst og siden regnet høljet ned fra Moss til Eidsvoll samt nesten hele veien hjem, så filmet jeg bare siste biten på vei hjem og har laget et lite klipp ut fra dette. Mest for å teste det nye kameraet og det funket som bare det :-)

Jeg brukte en ekstern mikrofon koblet til kameraet, men sensitiviteten er satt litt for høyt. Ellers så funker det fint og ha denne mikrofonen inne i hjelmen bak ved nakken. Kommer aldri til å snakke i den mikrofonen allikevel og dermed har jeg funnet ut at vindstøyen er minst bak der.

Her er videoen:
[video]https://www.youtube.com/watch?v=vGM80l5 ... Yc&index=9[/video]

Godt å se at du kom velberget hjem på nye dekk. :mk

MKH88
Innlegg: 104
Registrert: 28 aug 2013, 19:26
Motorsykkelen din: CBR 600F4 - KTM 250sx 2010
Sted: Østfold

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av MKH88 »

Høres ut som en bra løsning du har på lyden der nå, veldig lite vindstøy og mye motorlyd. Akkurat som jeg likært :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

MKH88 skrev:Høres ut som en bra løsning du har på lyden der nå, veldig lite vindstøy og mye motorlyd. Akkurat som jeg likært :thumleft
Ja, det er vel kanskje så nerme jeg kommer det optimale tror jeg. :-)

MrPitlane skrev:Godt å se at du kom velberget hjem på nye dekk. :mk
Joda, det regnet ganske heftig på vei hjem også, men den siste halvtimen ble det faktisk ganske bra :thumleft

Kommer garantert til å ta en tur til deg ved neste omlegging også. Men håper jeg er heldigere med været neste gang :-)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Ble en liten "kaffètur" i dag til RÅde Bakeri i Karlshus. Hender jeg kjører dit og tar men kopp kaffe og et kakestykke :-)

[video]https://www.youtube.com/watch?v=IgDZbIm ... YMpPgurqYc[/video]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Ble en liten tur på meg til Trollhättän på meg i dag hvor jeg var innom Sharkspeed.no og kjøpte meg skinnjakke og bukse til en samlet pris a kr. 2.598,-

Her er bilde av meg med bukse og jakke på:
dress.jpg
Kommer mer informasjon samt video senere i dag fra turen...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av sankyo »

Dressen ser bra ut. Kom gjerne med litt mer info om den.
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

sankyo skrev:Dressen ser bra ut. Kom gjerne med litt mer info om den.
Jeg har egentlig ikke så mye å sammenligne med, men jeg føler meg minst like beskyttet i denne med tanke på knall og fall som min Klim Latitude jakke og bukse. Skinnjakken synes jeg luftet bra og var langt mer behagelig og føltes ikke så "tett" som Latitude jakken jeg har. Dog er vel ikke denne skinnjakken 100% vanntett. Det r også ryggskinne i jakken samt så klar albuebeskyttere etc.

Dette kommer til å bli en drass jeg kommer til å bruke 80% av tiden tror jeg. Eneste grunn til å velge Klim dressen er hvis man VET man kommer til å kjøre i drittvær over lenger tid. Stort sett så kjører man jo de dagene hvor været er noenlunde fint. Vertfall jeg da. Men på langturer over flere dager så kan man jo ikke alltid forutse været og da er nok Klim en god ting.

Når det er sagt så kunne jeg kjøpt meg en regndress og ha over skinnjakken/buksen og solgt Klim dressen og gått ganske massivt i pluss.

2.590,- for dette synes jeg var et røverkjøp og så absolutt verdt turen!
Men som sagt, jeg har ikke prøvd dyre skinnjakker/dresser fra Rukka/Dainese etc. så sammenligningsgrunnlaget er ikke på topp. Men som sagt, jeg er kjempefornøyd og hadde dette vert min første dress jeg kjøpte, så hadde jeg aldri kjøpt meg Klim dressen...faktisk, selv om Klim dressen er utrolig bra på sitt vis.

Butikken der nede synes jeg hadde bra utvalg. Ganske utplukket på de vanlige størrelsene, men dem hadde såpass mye bra at man finner stort sett noe annet i riktig størrelse. Tror jeg prøvde halve butikken før jeg bestemte meg.

Så gjør litt research før du kjører ned med tanke på om dem har størrelsen på lager.

Alle klærne der var ganske små i størrelsen så jeg tror du må legge på et hakk eller to i forhold til hva du bruker fra før av klær.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Tidligere i tråden har jeg ymtet innpå vestlandsturen jeg snart skal begi meg ut på og har vel mer eller mindre funnet ut hvilken rute jeg skal ta oppover fra Fredrikstad til Molde.

Tenkte jeg skulle kjøre Hønefoss - Fagernes - Valdresflya - Lom - Strynefjellet - Geiranger - Valldal - Trollstigen - Åndalsnes - Molde. Mulig jeg legger inn en overnatting på et vandrerhjem på Valdresflya, men usikker på hvor nødvendig det er. Jeg kjeder meg med EN gang jeg blir sittende rolig noen minutter og tilbringe ettermiddag/kvelden/natten på et furuluktende sterilt rom med kun NRK som input fra en hard køyeseng fra 80-tallet frister ikke veldig.

Jeg tror det mest fornuftige er å starte gryyytidlig og bruke god tid. Sør for Fagernes er det vel uansett ikke veldig mye å se på, så og kjøre hjemmefra i skumringen rundt kl. 05:00 kan være aktuelt, slik at jeg helle kan slappe av litt og bruke mer tid fra Valdresflya og oppover.

Hvis det blir overnatting jeg velger, så frister det litt mer med hotell. Der er det litt flere kanaler enn NRK på TV, og Wifi er vel også obligatorisk på slike steder. Man kan sikkert få seg en kald pils i en ller annen bar også som ikke har stått i generasjoner på fatet. Muligheten for å bråbetemme seg å kjøpe seg en pizza etc. er også et pluss for meg da jeg plutselig ganske kjapt kan finne ut at jeg er skrubbsulten :lol

Jeg er ganske enkel i matveien og Grandiosa for meg er det ultimate måltid. Bryr meg svært lite om slike høyfjellshoteller skryter av lokalt plukkede bær, moskus okserull på brødskiva og andre mer eller mindre oppfinnsome matretter.

Det er fint på slike vandrerhjem og naturen er fantastisk, men saken er at da må jeg ankomme stedet sent på kvelden slik at jeg ikke får så mye dødtid, og det gjør jeg jo ikke når det kun er snakk om i overkant av 30 mil opp dit.

Men ruten er nå uansett bestemt, men om det blir overnatting eller ei er jeg usikker på... :-)å

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Olav K »

Jeg synes det høres ut som en god plan å starte tidlig, kjører du klokka 6 er du laaaangt avgårde når klokka er 09. Ingen trafikk og man får så fin flyt i kjøringa tidlig på dagen. JEG er alltid tidlig våken på en dag når jeg skal på tur, tror jeg er mannen som gav reisefeber et ansikt :lol Så de fleste av mine turer starter tidlig.
Og kjøre 60 mil på en dag, med tidlig start og LITT disiplin underveis er (i mitt hode) problemfritt. Jeg kjørte 75 mil her om dagen, hadde 3 stopp for tanking, og helt sikkert 20 andre stopp for å spise, drikke, kle av/på meg regndress etc etc.
Så jeg må bare ønske deg GOD tur, kos deg! :-)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:Jeg synes det høres ut som en god plan å starte tidlig, kjører du klokka 6 er du laaaangt avgårde når klokka er 09. Ingen trafikk og man får så fin flyt i kjøringa tidlig på dagen. JEG er alltid tidlig våken på en dag når jeg skal på tur, tror jeg er mannen som gav reisefeber et ansikt :lol Så de fleste av mine turer starter tidlig.
Og kjøre 60 mil på en dag, med tidlig start og LITT disiplin underveis er (i mitt hode) problemfritt. Jeg kjørte 75 mil her om dagen, hadde 3 stopp for tanking, og helt sikkert 20 andre stopp for å spise, drikke, kle av/på meg regndress etc etc.
Så jeg må bare ønske deg GOD tur, kos deg! :-)
Ja, jeg er egentlig en skikkelig morgenfugl og hadde det vert lyst så hadde jeg kjørt hele natten! :lol

Stå opp kl. 05:00 om morgenen når jeg skal på motorsykkeltur er det minste problemet i hele verden. :knegg

Jeg er overbevist om at je g"klarer" hele turen på et jafs, men jeg er usikker på hvor "trivelig" det blir når jeg først kommer til Geiranger/Trollstigen og kanskje vil oppleve litt.

Men dette går nok bra uansett vil jeg tro. Jeg få klinke til med en overnatting på sparket hvis jeg føler for det... :D

Brukeravatar
Kmann
Innlegg: 504
Registrert: 27 jul 2011, 13:00
Motorsykkelen din: BMW R1150GS -00, BMW K100 RT-85
Sted: Grue i Hedmark

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Kmann »

Bjerknez skrev: Mulig jeg legger inn en overnatting på et vandrerhjem på Valdresflya, men usikker på hvor nødvendig det er. Jeg kjeder meg med EN gang jeg blir sittende rolig noen minutter og tilbringe ettermiddag/kvelden/natten på et furuluktende sterilt rom med kun NRK som input fra en hard køyeseng fra 80-tallet frister ikke veldig.

Jeg er ganske enkel i matveien og Grandiosa for meg er det ultimate måltid. Bryr meg svært lite om slike høyfjellshoteller skryter av lokalt plukkede bær, moskus okserull på brødskiva og andre mer eller mindre oppfinnsome matretter.
:lol :lol :lol :lol :lol Lo lenge og godt av de beskrivelsene, kjente furulukta rive i nesen her haha.
Men den turen bør ikke være noe stort problem å kjøre på en god lang dag.. Ehh Yamaha V-star 1300 :scratch Jo det bør gå :lol God tur :thumleft
Mange som kjører MC, liker det ikke, de kjører fort for å bli fort ferdige med turen.....??
2014 Pr 01.10: 10000 km 01.11: 12000 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Kmann skrev:
Bjerknez skrev: Mulig jeg legger inn en overnatting på et vandrerhjem på Valdresflya, men usikker på hvor nødvendig det er. Jeg kjeder meg med EN gang jeg blir sittende rolig noen minutter og tilbringe ettermiddag/kvelden/natten på et furuluktende sterilt rom med kun NRK som input fra en hard køyeseng fra 80-tallet frister ikke veldig.

Jeg er ganske enkel i matveien og Grandiosa for meg er det ultimate måltid. Bryr meg svært lite om slike høyfjellshoteller skryter av lokalt plukkede bær, moskus okserull på brødskiva og andre mer eller mindre oppfinnsome matretter.
:lol :lol :lol :lol :lol Lo lenge og godt av de beskrivelsene, kjente furulukta rive i nesen her haha.
Men den turen bør ikke være noe stort problem å kjøre på en god lang dag.. Ehh Yamaha V-star 1300 :scratch Jo det bør gå :lol God tur :thumleft
Hehe, Joda, det går nok sikkert bra skal du se :)

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

Var på en særdeles flott tur i går sammens med en god nabo som viste veien.

Turen gikk via Fredrikstad - Halden - Kornsjø - Ed - Mellerud - Strømstad og hjem igjen. Veldig grov skisse dette da vi kjørte til mange småsteder og stoppet på lokale steder jeg ikke husker navnet på etc. Det jeg husker best var turen innom Dalslands Center og slusene der!

Dette skal vist være verdens eneste "slusesystem" som har tre forskjellige broer over hverandre. Den nederste broen er en slusebro med vann som båtene går over. Den andre broen er en jernbanebro som evt. må åpnes hvis det kommer båter med store master. Den tredje broen er en bilbro. Kan sees på en av bildene under.

Et fantastisk sted og desverre var dette det eneste stedet jeg tok bilder. Var mange andre flotte steder vi var på også rundt samme stedet med kanonflotte strender og flotte kystlandskaper.

Turen i går ble totalt 38 mil når vi parkerte hjemme igjen. Rett og slett den beste dagsturen jeg har vert på så langt med MC! :)

EDIT:
Målte bensinforbuket på V-Star'en i går. 9,6 liter på nøyaktig 23 mil! 0.41 liter på mila!! I teorien vil jeg da kunne kjøre 46 mil på en full tank (19 liter).
Blir bare mer og mer forundret i positiv grad over den sykkelen :lol


Så her er vertfall bildene fra Dalsland Center:
På bilde nr. 4 så kan du så vidt se alle tre broene.
bilde-1.jpg
bilde-2.jpg
bilde-3.jpg
bilde-4.jpg
bilde-5.jpg
bilde-6.jpg
bilde-7.jpg
bilde-8.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23137
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star

Legg inn av Bjerknez »

I morgen tidlig (søndag 13.juli kl. 05:00) starter turen min fra Fredrikstad til det gode vestland via Valdresflya, Geiranger, Trollstigen etc.

Hvis noen skulle finne på og møte en svært så støyende sort cruiser langs veien, med en sortkledd mann med sort hjelm og sotet visir så er det nok bare meg :)

Svar