Skal som sagt ha meg de tailbaggene, men ser jo at det er veldig praktisk med tank bag også, selv om det ser helt nils ut på sykkelen min

Hva har dere? Ser liksom for meg at med R sykkel så kan 14 - 21 liter bli vell stort, og gjerne litt i veien?

Minst mulig ting i lommene, så jo, jeg ser poenget med små tankveskerBjerknez skrev:
Disse små tankveskene på under 10 liter ser jeg ikke poenget md. Lommeboka, telefonen og andre personlige ting får jeg fint plass til i lommene.
Hva med noe sånt?LordShaft skrev:Sitter å ser litt på tank bag, å er veldig i stuss over hvilken størrelse jeg skal gå for.... blir 5 - 9 liter litt knapt? forsvinner litt av hensikten da?
Skal som sagt ha meg de tailbaggene, men ser jo at det er veldig praktisk med tank bag også, selv om det ser helt nils ut på sykkelen minDer er jo selvfølgelig ikke mulig å få prøvd disse her i Bergen i forkant....
![]()
Hva har dere? Ser liksom for meg at med R sykkel så kan 14 - 21 liter bli vell stort, og gjerne litt i veien?
Nei det er langt ifra det peneste, men det dugerTomB skrev:Orket ikke en svær toppboks lenger, så festet salvesken på bagasjebrettet og kjøpte en tankveske.
Funker greit det, ikke det peneste kanskje men![]()
Bagster stroppene er til bikkjeveska
tankveske
Det handler ikke om å legge igjen mobilen og pengebok når man går fra sykkelen. Da putter man de i lomma. Det som er problemet med å ha dette i lomma under kjøring er at hvis du er riktig uheldig og har en ulykke så kan alt man har i lommene forvørre skadene hvis manskulle lande på mobilen eller ei pengebok full av masspenger.Bjerknez skrev:Lommebok og mobiltelefon legger jeg aldri i fra meg noe sted. Disse har jeg ALLTID på meg. En ting er om iPad'en eller fotoapparatet blir stjålet, det kan erstattes, men det er litt værre når mobiltelefonen og lommeboken blir borte. Men det er så klart vær sin smak dette hvordan man ønsker å oppbevare tingene sine på tur, så det er vel smak og behag her også :-)
Men jeg har nok planer om litt lengre turer enn "rundt i bygda" så da har jeg nok prioritert mye lagring grunnet dette.
Nettopp, enten tar man med seg veska eller putter ting i lommene, når man går vekk fra sykkelen.JohnnyTh skrev:Det handler ikke om å legge igjen mobilen og pengebok når man går fra sykkelen. Da putter man de i lomma. Det som er problemet med å ha dette i lomma under kjøring er at hvis du er riktig uheldig og har en ulykke så kan alt man har i lommene forvørre skadene hvis manskulle lande på mobilen eller ei pengebok full av masspenger.Bjerknez skrev:Lommebok og mobiltelefon legger jeg aldri i fra meg noe sted. Disse har jeg ALLTID på meg. En ting er om iPad'en eller fotoapparatet blir stjålet, det kan erstattes, men det er litt værre når mobiltelefonen og lommeboken blir borte. Men det er så klart vær sin smak dette hvordan man ønsker å oppbevare tingene sine på tur, så det er vel smak og behag her også :-)
Men jeg har nok planer om litt lengre turer enn "rundt i bygda" så da har jeg nok prioritert mye lagring grunnet dette.
Når jg forlater sykkeln så tar jeg alltid med veska eller innholdet. Eventuelt så legger jeg alt i toppboksen. Prøver å kjøre med den tom. Slik at jeg kan bruke den til div når jeg parkerer.
Dette er nok en risiko jeg velger å ta for min del. Jeg kjører ikke like aktivt som mange andre og det er nok kjørestilen som kanskje er der hvor man kan hente mest med tanke på og forminske skadeomfanget ved en ulykke.TomB skrev:Nettopp, enten tar man med seg veska eller putter ting i lommene, når man går vekk fra sykkelen.JohnnyTh skrev:Det handler ikke om å legge igjen mobilen og pengebok når man går fra sykkelen. Da putter man de i lomma. Det som er problemet med å ha dette i lomma under kjøring er at hvis du er riktig uheldig og har en ulykke så kan alt man har i lommene forvørre skadene hvis manskulle lande på mobilen eller ei pengebok full av masspenger.Bjerknez skrev:Lommebok og mobiltelefon legger jeg aldri i fra meg noe sted. Disse har jeg ALLTID på meg. En ting er om iPad'en eller fotoapparatet blir stjålet, det kan erstattes, men det er litt værre når mobiltelefonen og lommeboken blir borte. Men det er så klart vær sin smak dette hvordan man ønsker å oppbevare tingene sine på tur, så det er vel smak og behag her også :-)
Når jg forlater sykkeln så tar jeg alltid med veska eller innholdet. Eventuelt så legger jeg alt i toppboksen. Prøver å kjøre med den tom. Slik at jeg kan bruke den til div når jeg parkerer.
Har tryna og vet godt, hvor vond en mobil kan være![]()
Så Bjerknez, lytt til erfarne fjellfolk...eller noe sånt og bruk hue litt. En dag kan du tryne og jeg lover at dingstene i lomma, gjør vondt.
Helt ærlig så er du på villspor nå. Det å ha ting i lommene gir deg mer skade ved uflaks uansett om du kjører 30km/t eller 100km/t. Et fall i 30 km/t gir deg kanskje et ribbeinsbrudd hvis du lander på mobilen. Et fall du kanskje ellers hadde kommet uskadet fra. Selvsagt velger noen å kjøre med mye mindre marginer enn andre, men her snakker vi om en totalt unødvendig risk. At du er en dyktig sjåfør stemmer sikkert, men husk man er skjeldent alene på veien og uhell skjer hele tiden. Selv for gamle bestemødrer i en gammel Fiesta.Bjerknez skrev:Dette er nok en risiko jeg velger å ta for min del. Jeg kjører ikke like aktivt som mange andre og det er nok kjørestilen som kanskje er der hvor man kan hente mest med tanke på og forminske skadeomfanget ved en ulykke.TomB skrev:Nettopp, enten tar man med seg veska eller putter ting i lommene, når man går vekk fra sykkelen.JohnnyTh skrev:Det handler ikke om å legge igjen mobilen og pengebok når man går fra sykkelen. Da putter man de i lomma. Det som er problemet med å ha dette i lomma under kjøring er at hvis du er riktig uheldig og har en ulykke så kan alt man har i lommene forvørre skadene hvis manskulle lande på mobilen eller ei pengebok full av masspenger.Bjerknez skrev:Lommebok og mobiltelefon legger jeg aldri i fra meg noe sted. Disse har jeg ALLTID på meg. En ting er om iPad'en eller fotoapparatet blir stjålet, det kan erstattes, men det er litt værre når mobiltelefonen og lommeboken blir borte. Men det er så klart vær sin smak dette hvordan man ønsker å oppbevare tingene sine på tur, så det er vel smak og behag her også :-)
Så Bjerknez, lytt til erfarne fjellfolk...eller noe sånt og bruk hue litt. En dag kan du tryne og jeg lover at dingstene i lomma, gjør vondt.
Lommebok og mobiltelefon har jeg blitt frastjålet en gang og aldri mer. Har masse privat jobbmail, jobbkontakter, diverse bankort som hører jobben til samt mine egne og det blir et sabla styr når slikt blir borte. Så og ha en liten lommebok med noen kort i samt en iPhone på innelommen tar jeg sjansen på.
Jeg kommer helt sikkert til å gå på trynet en gang jeg også, men når jeg ser andre kjører som er langt mer aktive enn meg, så ville jeg heller bekymret meg over gasspådraget og selve kjøringen kontra det og ha en lommebok på innerlommen.
Joda, det er sikkert sant som dere sier og jeg lytter faktisk til erfarne "fjellfolk", men har bestemt meg for at dette er en risiko jeg velger å ta.
Bjerknez skrev:Dette er nok en risiko jeg velger å ta for min del. Jeg kjører ikke like aktivt som mange andre og det er nok kjørestilen som kanskje er der hvor man kan hente mest med tanke på og forminske skadeomfanget ved en ulykke.TomB skrev:Nettopp, enten tar man med seg veska eller putter ting i lommene, når man går vekk fra sykkelen.JohnnyTh skrev:Det handler ikke om å legge igjen mobilen og pengebok når man går fra sykkelen. Da putter man de i lomma. Det som er problemet med å ha dette i lomma under kjøring er at hvis du er riktig uheldig og har en ulykke så kan alt man har i lommene forvørre skadene hvis manskulle lande på mobilen eller ei pengebok full av masspenger.Bjerknez skrev:Lommebok og mobiltelefon legger jeg aldri i fra meg noe sted. Disse har jeg ALLTID på meg. En ting er om iPad'en eller fotoapparatet blir stjålet, det kan erstattes, men det er litt værre når mobiltelefonen og lommeboken blir borte. Men det er så klart vær sin smak dette hvordan man ønsker å oppbevare tingene sine på tur, så det er vel smak og behag her også :-)
Lommebok og mobiltelefon har jeg blitt frastjålet en gang og aldri mer. Har masse privat jobbmail, jobbkontakter, diverse bankort som hører jobben til samt mine egne og det blir et sabla styr når slikt blir borte. Så og ha en liten lommebok med noen kort i samt en iPhone på innelommen tar jeg sjansen på.
Jeg kommer helt sikkert til å gå på trynet en gang jeg også, men når jeg ser andre kjører som er langt mer aktive enn meg, så ville jeg heller bekymret meg over gasspådraget og selve kjøringen kontra det og ha en lommebok på innerlommen.
Joda, det er sikkert sant som dere sier og jeg lytter faktisk til erfarne "fjellfolk", men har bestemt meg for at dette er en risiko jeg velger å ta.
Bjerknez skrev:Dette er nok en risiko jeg velger å ta for min del. Jeg kjører ikke like aktivt som mange andre og det er nok kjørestilen som kanskje er der hvor man kan hente mest med tanke på og forminske skadeomfanget ved en ulykke.TomB skrev:Nettopp, enten tar man med seg veska eller putter ting i lommene, når man går vekk fra sykkelen.JohnnyTh skrev:Det handler ikke om å legge igjen mobilen og pengebok når man går fra sykkelen. Da putter man de i lomma. Det som er problemet med å ha dette i lomma under kjøring er at hvis du er riktig uheldig og har en ulykke så kan alt man har i lommene forvørre skadene hvis manskulle lande på mobilen eller ei pengebok full av masspenger.Bjerknez skrev:Lommebok og mobiltelefon legger jeg aldri i fra meg noe sted. Disse har jeg ALLTID på meg. En ting er om iPad'en eller fotoapparatet blir stjålet, det kan erstattes, men det er litt værre når mobiltelefonen og lommeboken blir borte. Men det er så klart vær sin smak dette hvordan man ønsker å oppbevare tingene sine på tur, så det er vel smak og behag her også :-)
Sake ner at jeg ikke alltid kjører med tankvesken påmontert. Denne tar jeg kun med meg på lengre turer.JohnnyTh skrev:Noen velger og å kjøre uten kjøreutstyr. Selvsagt skal man velge selv hvilke risker man skal ta. Men mener nå fremdeles at hvis man har en tankveske på, så er det passe tullete å kjøre med ting i lommene. Ungå for all del brystlommene hvis du abselutt må ha telefonen på kropp.
Nesten som å ha kjørestøvler med men velge å kjøre i sandaler.