Ett pent stykke arbeid av engelske Ricardo Engineering:
https://www.ricardo.com/Documents/Downl ... UC2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ricardo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Fra K1200S til K1300S
Re: Fra K1200S til K1300S
et godt stykke arbeid som jeg forstod 1% av 

Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- Andreas
- Innlegg: 888
- Registrert: 21 sep 2011, 09:23
- Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
- Bosted: Trondheim
Re: Fra K1200S til K1300S
Interessant lesing
Tenk at de legger ned så mye arbeid i eksosanlegg, for så at 80% av sykklene får montert en eller annen form for slipp-on potte 


Re: Fra K1200S til K1300S
Herlig lesestoff! Slikt liker jeg! 

- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Fra K1200S til K1300S
Leste denne i vinter da jeg fortsatt lurte på diverse sykler, liker denne tekniske greia for jeg synes det er godt forklart uten at det blir altfor teknisk..og det er helt klart at her har de peiling langt uttafor vårt forum
Akk nå finleser jeg Kawasaki forum og råd for å få ut mine 190 gamp under 5000 rpm uten å ta ut butterfliesene, og fortsatt la den få riktig mengde fuel, slik at den ikke går magert når de åpner og du beholder kjøremulighene rundt 2000\, skulle ønske jeg fant noe lignende..BMW har jo hatt sine barnesykdommer de også og kult når du leser slike løsninger.
Har du lest hvordan de fikser girkassene på de tidlige BMW modellene ? Forøvrig lett å ta de ut også da de er i en slags pakke som du drar rett ut :-)
http://theneed4speed.com/forum/viewtopi ... 51&t=12842" onclick="window.open(this.href);return false;


Akk nå finleser jeg Kawasaki forum og råd for å få ut mine 190 gamp under 5000 rpm uten å ta ut butterfliesene, og fortsatt la den få riktig mengde fuel, slik at den ikke går magert når de åpner og du beholder kjøremulighene rundt 2000\, skulle ønske jeg fant noe lignende..BMW har jo hatt sine barnesykdommer de også og kult når du leser slike løsninger.
Har du lest hvordan de fikser girkassene på de tidlige BMW modellene ? Forøvrig lett å ta de ut også da de er i en slags pakke som du drar rett ut :-)
http://theneed4speed.com/forum/viewtopi ... 51&t=12842" onclick="window.open(this.href);return false;
Memento mori
Re: Fra K1200S til K1300S
Nei, men den er skikkelig "modified" opp gjennom årene. Fom 08 ble de bra, og fom 09 kan de leveres med fabrikkmontert QS.Barbarozza skrev:Leste denne i vinter da jeg fortsatt lurte på diverse sykler, liker denne tekniske greia for jeg synes det er godt forklart uten at det blir altfor teknisk..og det er helt klart at her har de peiling langt uttafor vårt forum![]()
![]()
Akk nå finleser jeg Kawasaki forum og råd for å få ut mine 190 gamp under 5000 rpm uten å ta ut butterfliesene, og fortsatt la den få riktig mengde fuel, slik at den ikke går magert når de åpner og du beholder kjøremulighene rundt 2000\, skulle ønske jeg fant noe lignende..BMW har jo hatt sine barnesykdommer de også og kult når du leser slike løsninger.
Har du lest hvordan de fikser girkassene på de tidlige BMW modellene ? Forøvrig lett å ta de ut også da de er i en slags pakke som du drar rett ut :-)
http://theneed4speed.com/forum/viewtopi ... 51&t=12842" onclick="window.open(this.href);return false;