Fra K1200S til K1300S

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
ZZR-Erling

Fra K1200S til K1300S

Legg inn av ZZR-Erling »

Ett pent stykke arbeid av engelske Ricardo Engineering:

https://www.ricardo.com/Documents/Downl ... UC2010.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;


http://www.ricardo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
mammut89
Innlegg: 248
Registrert: 07 jan 2012, 15:28
Motorsykkelen din: S1000R
Bosted: Oslo

Re: Fra K1200S til K1300S

Legg inn av mammut89 »

et godt stykke arbeid som jeg forstod 1% av :D
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Fra K1200S til K1300S

Legg inn av Andreas »

Interessant lesing :thumleft Tenk at de legger ned så mye arbeid i eksosanlegg, for så at 80% av sykklene får montert en eller annen form for slipp-on potte :-k

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Fra K1200S til K1300S

Legg inn av TBI81 »

Herlig lesestoff! Slikt liker jeg! :thumleft

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Fra K1200S til K1300S

Legg inn av Barbarozza »

Leste denne i vinter da jeg fortsatt lurte på diverse sykler, liker denne tekniske greia for jeg synes det er godt forklart uten at det blir altfor teknisk..og det er helt klart at her har de peiling langt uttafor vårt forum :P :p

Akk nå finleser jeg Kawasaki forum og råd for å få ut mine 190 gamp under 5000 rpm uten å ta ut butterfliesene, og fortsatt la den få riktig mengde fuel, slik at den ikke går magert når de åpner og du beholder kjøremulighene rundt 2000\, skulle ønske jeg fant noe lignende..BMW har jo hatt sine barnesykdommer de også og kult når du leser slike løsninger.

Har du lest hvordan de fikser girkassene på de tidlige BMW modellene ? Forøvrig lett å ta de ut også da de er i en slags pakke som du drar rett ut :-)

http://theneed4speed.com/forum/viewtopi ... 51&t=12842" onclick="window.open(this.href);return false;
Memento mori

ZZR-Erling

Re: Fra K1200S til K1300S

Legg inn av ZZR-Erling »

Barbarozza skrev:Leste denne i vinter da jeg fortsatt lurte på diverse sykler, liker denne tekniske greia for jeg synes det er godt forklart uten at det blir altfor teknisk..og det er helt klart at her har de peiling langt uttafor vårt forum :P :p

Akk nå finleser jeg Kawasaki forum og råd for å få ut mine 190 gamp under 5000 rpm uten å ta ut butterfliesene, og fortsatt la den få riktig mengde fuel, slik at den ikke går magert når de åpner og du beholder kjøremulighene rundt 2000\, skulle ønske jeg fant noe lignende..BMW har jo hatt sine barnesykdommer de også og kult når du leser slike løsninger.

Har du lest hvordan de fikser girkassene på de tidlige BMW modellene ? Forøvrig lett å ta de ut også da de er i en slags pakke som du drar rett ut :-)

http://theneed4speed.com/forum/viewtopi ... 51&t=12842" onclick="window.open(this.href);return false;
Nei, men den er skikkelig "modified" opp gjennom årene. Fom 08 ble de bra, og fom 09 kan de leveres med fabrikkmontert QS.

Svar