Bjerknez skrev:Skal du ha i pose og sekk så tror jeg kanskje du må ta en nærmere kikk på V-Rod'en til tor2502 her inne.
Der har du en "cruiser" med 150HK'er med den hærligste lyden jeg noen gang har hørt. Får du ikke boner av denne lyden så er det noe galt med deg :)
Men så klart... billig er det ikke. Men det er vel det nermeste du kommer "pose og sekk" i dette tillfellet tror jeg.
Sykkelen er tøff og se på, behagelig å kjøre (har kjørt den) og fartsressurser som selv langt mer sportslige sykler må slite for å hamle opp med på langstrekket.
Olav K skrev:Tror jeg vil hive meg på Flankers råd, prøve noen risers, det kan utgjøre en stor forskjell for en rimelig penge :)
mer bånndrag... da snakker vi andre løsninger ja :-)
Du vil nok trigge en god diskusjon her, og velmente råd der "alle" anbefaler deg en tilsvarende sykkel som de har selv vil hagle.
Men det rette svaret er jo Triumph Street Triple R.... den har "alt" du leter etter.
Kunne bare ikke dy meg
hehe, skal nok prøvekjøre Guzziman sin Triumph... en dag :-)
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Bjerknez skrev:Skal du ha i pose og sekk så tror jeg kanskje du må ta en nærmere kikk på V-Rod'en til tor2502 her inne.
Der har du en "cruiser" med 150HK'er med den hærligste lyden jeg noen gang har hørt. Får du ikke boner av denne lyden så er det noe galt med deg :)
Men så klart... billig er det ikke. Men det er vel det nermeste du kommer "pose og sekk" i dette tillfellet tror jeg.
Sykkelen er tøff og se på, behagelig å kjøre (har kjørt den) og fartsressurser som selv langt mer sportslige sykler må slite for å hamle opp med på langstrekket.
Hehe, han har prøvd å "prakke" den på meg og hadde jeg hatt masse ubrukte penger så hadde jeg helt klart vurdert den. Men altså, får jeg boner av noe som helst så er det vel noe galt med meg....
2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår 2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning 2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5) 2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)
Der har du en "cruiser" med 150HK'er med den hærligste lyden jeg noen gang har hørt. Får du ikke av denne lyden så er det noe galt med deg :) :
Dersom trådstarter er i stand til å få "boner", blir iallefall JEG litt skremt
MEN, jeg skjønner hva du mener å si...
Flanker skrev:
....
Min erfaring er at små justeringer gjør stor forskjell. 2,5 cm. opp på min VFR gjorde den levelig for min rygg. Å fjerne gummien på fotpinnene på GS'en gav 6-7 mm. mer å gå på for beina og gjorde en stor forskjell i komfort.
Ja, helt enig, små justeringer er ofte nok.
Jeg har litt forskjellige plager på høyre og venstre side. Det som er riktig for den ene siden er helt feil for den andre.
På min sykkel burde den ene holken vært 2-3 cm lavere, og 2-3 cm lengere bak enn den andre.
Jeg er ikke helt symmetrisk.
I sprekere tider hadde sittestilling mindre betydning.
Den beste sittestillingen for min del ville vel vært nærmest stående, med nakkesttøtte og styreholkene i lomma
Kjenner at jeg ble litt forelska i det utseende. Så er det jo sånn at det er det ytre som tiltrekker, men det indre som gjelder..
Jeg har masse meninger om den, men tenkte jeg skulle holde de for meg selv..
Men sånn med tanke på skulderen din, så nevnte du cruisekontroll. Det er det vel ikke her. I tillegg, med 50 hk får du sikkert litt å jobbe med. Tenker på clutche, gire, gi gass, clutche, gire, gi gass
Ville heller gått for originalen da.. Her er det cruisekontroll også..
Kawagutten skrev:Kunne det vært noe å heve styret litt ? koster nesten ingenting å prøve det ut :-)
Det er en tanke som har slått meg, men jeg har lyst på en mc med litt mer bånndragn også :
Det du er på jakt etter heter Ducati Monster.
Den knuser Truimph på bånndrag, du får alt mulig av ekstrastash for å justere sittestilling osv.
Hvis du i tillegg er litt kort i lortefallet har Monster også lav bakkeklaring.
Det er en grunn til at det er utrolig mange jenter og kjerringer som kjører Monster.
Sving innom Løvaas i Holmestrand og de triller gladelig ut ett eksemplar for prøvekjøring.
Tror du vil bli overbevist.
Kjenner at jeg ble litt forelska i det utseende. Så er det jo sånn at det er det ytre som tiltrekker, men det indre som gjelder..
Jeg har masse meninger om den, men tenkte jeg skulle holde de for meg selv..
Men sånn med tanke på skulderen din, så nevnte du cruisekontroll. Det er det vel ikke her. I tillegg, med 50 hk får du sikkert litt å jobbe med. Tenker på clutche, gire, gi gass, clutche, gire, gi gass
Ville heller gått for originalen da.. Her er det cruisekontroll også..
Liker ikke lakkeringen på disse fatboyene.... og ikke kan jeg kjøpe en eldre harley for jeg liker ikke å skru... har ei venninne med en sportster og det er fin mc, men den står ganske ofte....
Når det gjelder Kawasakien så er det akkurat det jeg var redd for at var ulempen her, gire, clutche....
Kawagutten skrev:Kunne det vært noe å heve styret litt ? koster nesten ingenting å prøve det ut :-)
Det er en tanke som har slått meg, men jeg har lyst på en mc med litt mer bånndragn også :
Det du er på jakt etter heter Ducati Monster.
Den knuser Truimph på bånndrag, du får alt mulig av ekstrastash for å justere sittestilling osv.
Hvis du i tillegg er litt kort i lortefallet har Monster også lav bakkeklaring.
Det er en grunn til at det er utrolig mange jenter og kjerringer som kjører Monster.
Sving innom Løvaas i Holmestrand og de triller gladelig ut ett eksemplar for prøvekjøring.
Tror du vil bli overbevist.
Både jenter og kjerringer ja... er vel noe for meg også da..
Men nå er vi kanskje i en prisklasse som ligger litt for høyt for meg..
Flanker skrev:
....
Min erfaring er at små justeringer gjør stor forskjell. 2,5 cm. opp på min VFR gjorde den levelig for min rygg. Å fjerne gummien på fotpinnene på GS'en gav 6-7 mm. mer å gå på for beina og gjorde en stor forskjell i komfort.
Ja, helt enig, små justeringer er ofte nok.
Jeg har litt forskjellige plager på høyre og venstre side. Det som er riktig for den ene siden er helt feil for den andre.
På min sykkel burde den ene holken vært 2-3 cm lavere, og 2-3 cm lengere bak enn den andre.
Jeg er ikke helt symmetrisk.
I sprekere tider hadde sittestilling mindre betydning.
Den beste sittestillingen for min del ville vel vært nærmest stående, med nakkesttøtte og styreholkene i lomma
Hmm, kanskje jeg må lage litt kake igjen da, for å få hevet styret "Dårlig" bånndrag kan jeg leve med til jeg får råd til å koste på meg en dyrere mc.
Men jeg har noen ledninger med lite slækk så det kan jo bli litt jobb da...
Jeg vil anbefale en med sittestilling ala det du har,noen få grader forover men langt fra så mye som en ren R-sykkel.Dette for mer riktig stilling for ryggen.
Eg har Suzuki VZ800 Intruder, eller M800, eller M50 boulevard alt etter kor i verden ein befinner seg Uansett, med 54hk er den nok temmelig lik kawasakien men eg synes ikkje eg girar noko meir med den enn med andre sykler. Desse V-twin motorane har jo plenty av botndrag og drar som et lokomotiv heilt fra botn av....
Eg trur det at om ein slit med skuldrane er ikkje sykklar der ein sit rett opp og ned det riktige, slik som cruiser, enduro/adventure og slikt. Iallefall merkar eg det i bakside av skuldrane etter ei stund og eg er fri for skulderplager og andre skavanker.
Litt framoverlent funkar bedre for meg då ein ikkje blir dratt bakover av fartsvinden, yamaha fz og suzuki bandit type sykkler funker bra for meg der, har ikkje problem med meir framoverlente sykklar heller anna enn at innsida av tommelen på høgre handa blir nummen etter ei stund....
Prøv for all del cruisere lenge før du bestemmer deg for en slik. Jeg gjorde ikke det og kjøpte likevel for noen år siden. En særdeles dårlig opplevelse for min kropp og solgte den neste sesong.
Racere synes jeg er greit så lenge farten er autobahnehastighet , da avlaster jeg armer og korsrygg noe. Men ellers kan det bli slitsomt i lengden, og da snakker jeg 50-60 mil + For knærne hjelper det ikke med fart heller
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.