Hjelp nytt problem! - problem solved!

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av Kawagutten »

Fant ikke NMCU boka før nå :sorry . I BRO registeret står det Atlantic Riders MC v/Frode Moen tlf:97147388 og Suzuki forhandler er Elvsaas Motorsenter tlf:71259595.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av Bjerknez »

Elvsaas hadde gått konkurs vist, men farstad motor var behjelpelige. Nytt kjede er bestillt og det blir byttet av dem i morgen.

I mellomtiden skal jeg se om jeg får lurt med meg TS på noen pils i dag i Molde by :thumleft

Ordnet seg jo til slutt og dessuten tror jeg TS har godt av en pust i bakken :prop:

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av mortenolb »

Jess, takker igjen for hjelpen! Må nok gå på noen øl i dag for å forsvare pengebruken(logikken her trenger du ikke tenke på).

Nå kan jeg si at jeg har vært i Molde i det minste!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av Bjerknez »

Nuvel... Ble nå mest dekksparking fra min side så mye hjelp ble det ikke, men ingen skal få si at jeg ikke stilte opp! :lol

Den logikken kjenner jeg godt til mortenolb! Jo mer ØL man drikker jo rikere blir man, så dette fikser seg nok selv skal du se :)

Da snakkes vi i kveld!

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av Kawagutten »

Det er Molde Internasjonale Jazz Festival frem til den 19 så er sikkert mye folk ute i byen.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av RuneMC »

Bra med medlemmer som stiller opp i distriktet :thumleft

NMCU-boka ja, tror faktisk jeg kastet min i et anfall av rydding tidligere i vår :redface Tenkte bare på treffkalenderen (som jeg ikke trenger) men den inneholder jo faktisk dette registeret over hvem som kan hjelpe rundt om i Norges land også... Nyttig på tur.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av hakhap »

RuneMC skrev:Bra med medlemmer som stiller opp i distriktet :thumleft

NMCU-boka ja, tror faktisk jeg kastet min i et anfall av rydding tidligere i vår :redface Tenkte bare på treffkalenderen (som jeg ikke trenger) men den inneholder jo faktisk dette registeret over hvem som kan hjelpe rundt om i Norges land også... Nyttig på tur.

Finnes det ikke i NMCU appen da?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av RuneMC »

App? Er det kommet app også? Har gått meg hus forbi... :knegg

Får visst teste ut dette:
http://nmcu.org/nmcu-appen-er-klar

...(litt senere)... installert appen... og den inneholder BRO-registeret ja. Ikke helt intuitiv plassering
Steder > Medlemsfordeler > Andre melemsfordeler > B.R.O. > Vis på kart -> Atlantic Riders rett nord for Molde.
Ellers på MC forhandlere i nærheten av Molde viser den bare Hatle Motor rett nord for Molde (hovedfokus på KTM ser det ut som... ser ikke noe ang verksted, men de har kanskje verksted?)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
MLeikarnes
Innlegg: 959
Registrert: 11 nov 2012, 01:53
Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
Sted: Fræna, Møre og Romsdal

Re: Sv: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av MLeikarnes »

RuneMC skrev:App? Er det kommet app også? Har gått meg hus forbi... :knegg

Får visst teste ut dette:
http://nmcu.org/nmcu-appen-er-klar

...(litt senere)... installert appen... og den inneholder BRO-registeret ja. Ikke helt intuitiv plassering
Steder > Medlemsfordeler > Andre melemsfordeler > B.R.O. > Vis på kart -> Atlantic Riders rett nord for Molde.
Ellers på MC forhandlere i nærheten av Molde viser den bare Hatle Motor rett nord for Molde (hovedfokus på KTM ser det ut som... ser ikke noe ang verksted, men de har kanskje verksted?)
Hatle motor har verksted ja! Men åpningstidene er litt så som så...

Skulle gjerne hjulpet, har alt man trenger i garasjen men jeg er 12 timer sørvest for stavanger på supply såå det hadde blitt litt vanskelig :S

Sent from my Galaxy S3
BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!

Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av kjellv »

RuneMC skrev:App? Er det kommet app også? Har gått meg hus forbi... :knegg

Får visst teste ut dette:
http://nmcu.org/nmcu-appen-er-klar

...(litt senere)... installert appen... og den inneholder BRO-registeret ja. Ikke helt intuitiv plassering
Steder > Medlemsfordeler > Andre melemsfordeler > B.R.O. > Vis på kart -> Atlantic Riders rett nord for Molde.
Ellers på MC forhandlere i nærheten av Molde viser den bare Hatle Motor rett nord for Molde (hovedfokus på KTM ser det ut som... ser ikke noe ang verksted, men de har kanskje verksted?)
Jeg skal gi beskjed til NMCU, dette er for dårlig oppdatert!
MC-verksteder i Molde sentrum er for øyeblikket kun Farstad Motorsenter. Elvsås er som Bjerknez sier konkurs tidligere i sommer, og med dette ingen merkeforhandler for Suzuki, Honda og Triumph i Molde. Vi, Traktor & Anlegg AS med Yamaha ligger på Hjelset ca 2 mil øst for Molde, og Hatle Motor/KTM ligger i Elnesvågen ca 2 mil nord og vest for Molde, retning Bud. Det skal også være et MC-verksted på Vestnes/Furland på sørsiden av fjorden. Jeg vet ikke hva de heter, ei heller om de er godkjent MC-verksted. Men de har ikke merketilknytning. Det har heller ikke Farstads Motorsenter.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:Elvsaas hadde gått konkurs vist, men farstad motor var behjelpelige. Nytt kjede er bestillt og det blir byttet av dem i morgen.

I mellomtiden skal jeg se om jeg får lurt med meg TS på noen pils i dag i Molde by :thumleft

Ordnet seg jo til slutt og dessuten tror jeg TS har godt av en pust i bakken :prop:
Bra dere fant en god løsning Bjerknez. Jeg prøvde å logge inn tidligere i dag for å orientere dere litt, men hadde glemt passordet mitt og fikk det ikke til.
Jeg sjekket opp sykkelen til Mortenolb, og så i hylla vår. Jeg hadde kun ett DID 525 kjede inne, og det var kun 114 ledd. Mortenolb skal ha 118. Da måtte jeg også ha bestilt fra SPS og hatt det i morgen.
Men bra jobba gutter, kos dere med øl i kveld :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Elvsaas hadde gått konkurs vist, men farstad motor var behjelpelige. Nytt kjede er bestillt og det blir byttet av dem i morgen.

I mellomtiden skal jeg se om jeg får lurt med meg TS på noen pils i dag i Molde by :thumleft

Ordnet seg jo til slutt og dessuten tror jeg TS har godt av en pust i bakken :prop:
Bra dere fant en god løsning Bjerknez. Jeg prøvde å logge inn tidligere i dag for å orientere dere litt, men hadde glemt passordet mitt og fikk det ikke til.
Jeg sjekket opp sykkelen til Mortenolb, og så i hylla vår. Jeg hadde kun ett DID 525 kjede inne, og det var kun 114 ledd. Mortenolb skal ha 118. Da måtte jeg også ha bestilt fra SPS og hatt det i morgen.
Men bra jobba gutter, kos dere med øl i kveld :thumleft
Joda, det ordner seg nok dette tror jeg :)

Drevet burde også byttes, men det var vist kjedet som var hovedproblemet i følge farstad motor. Han kunne vist kjøre leeeenge hvis man bare byttet kjedet.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
kjellv skrev:
Bjerknez skrev:Elvsaas hadde gått konkurs vist, men farstad motor var behjelpelige. Nytt kjede er bestillt og det blir byttet av dem i morgen.

I mellomtiden skal jeg se om jeg får lurt med meg TS på noen pils i dag i Molde by :thumleft

Ordnet seg jo til slutt og dessuten tror jeg TS har godt av en pust i bakken :prop:
Bra dere fant en god løsning Bjerknez. Jeg prøvde å logge inn tidligere i dag for å orientere dere litt, men hadde glemt passordet mitt og fikk det ikke til.
Jeg sjekket opp sykkelen til Mortenolb, og så i hylla vår. Jeg hadde kun ett DID 525 kjede inne, og det var kun 114 ledd. Mortenolb skal ha 118. Da måtte jeg også ha bestilt fra SPS og hatt det i morgen.
Men bra jobba gutter, kos dere med øl i kveld :thumleft
Joda, det ordner seg nok dette tror jeg :)

Drevet burde også byttes, men det var vist kjedet som var hovedproblemet i følge farstad motor. Han kunne vist kjøre leeeenge hvis man bare byttet kjedet.
Burde nok vært byttet hele drevsettet ja. Såg prisene hos SPS at kjedet koster nærmere 900 mens kompl sett ikke koster mer enn knapt 1800.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av mortenolb »

Hadde nok vært greit, men han sa de ikke hadde fått tak i det før over helga, og da blir det fort dyrt med opphold her i byen.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6982
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: trenger assistanse i Åndalsnes.

Legg inn av kjellv »

mortenolb skrev:Hadde nok vært greit, men han sa de ikke hadde fått tak i det før over helga, og da blir det fort dyrt med opphold her i byen.
Hvor er dere? Vurderer å hive på meg kjøredressen/fyre opp TDMen og stikke for å hilse på dere..

Svar