"Just like the S1000R, the touring version will be based on the supersport S1000R platform. The handlebar design is upright which clearly shows its touring-oriented seating position. It gets a new headlamp design, a new seat and the grab rail is big to accommodate various touring accessories."
Første jeg tenkte når jeg så bildet var Yamaha. Vet ikke helt hvorfor. Flott sykkel og en meget aktuel kandidat når kona skal ha ny.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Mulig denne sykkelen har vært nevnt før, men er her i alle fall engelskmennene inne på noe, de holder det lett og enkelt.
CCM Motorcycles er ganske ubeskrevet her på berget, men med denne modellen (GP450) mener de alvor og satser på en internasjonal distribusjon. Litt undermotorisert, men man får et "kit" som øker efekten fra ca 40 til 50 hk, og på 130kg med sykkel er ikke det så halvgæærnt? Komfortabel nok til vanlige veger (påståes det) og man får en mengde tilbehør
Hadde vært spennende å prøvd en slik på skikkelige skogs og grusveger Men tror ikke det er noen norsk forhandler.
gp450-2.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
joo skrev:Enduro; utholdenhet. Rett og slett MC for de som liker å kjøre mye og langt. Og det er nettopp dette syklene i dette segmentet er laget for.
Adventure; spennende og uvanlige opplevelser. Gjerne litt utenfor komfortsonen, tøying av "grenser".
SUV? Njaei, ikke i mine øyne. Men mange som handler Adventure-sykler bruker dem nok som komfortable MCer uten å ta ut noe særlig av utaforasfalt-egenskapene... Da blir det kanskje som SUV?
Det som har overrasket meg mest etter å ha blitt ferdig med sportssykler er de svært gode egenskapene på svingete asfaltveier med spenstig marsjfart og flyt i time etter time som er ubeskrivelig! Nu har jeg en MC som passer meg så perfekt at jeg har oppdaget MC-livet på nytt tross mange ti-år på sykkel fra før av
joo skrev:Enduro; utholdenhet. Rett og slett MC for de som liker å kjøre mye og langt. Og det er nettopp dette syklene i dette segmentet er laget for.
Adventure; spennende og uvanlige opplevelser. Gjerne litt utenfor komfortsonen, tøying av "grenser".
SUV? Njaei, ikke i mine øyne. Men mange som handler Adventure-sykler bruker dem nok som komfortable MCer uten å ta ut noe særlig av utaforasfalt-egenskapene... Da blir det kanskje som SUV?
Det som har overrasket meg mest etter å ha blitt ferdig med sportssykler er de svært gode egenskapene på svingete asfaltveier med spenstig marsjfart og flyt i time etter time som er ubeskrivelig! Nu har jeg en MC som passer meg så perfekt at jeg har oppdaget MC-livet på nytt tross mange ti-år på sykkel fra før av
Er vel kanskje 3% av Adventure brukerne som "tøyer noen grenser" :) Måtte isåfall være lastegrensa
Ikke akkurat noen reiseenduro for langturen, men helt klart en eventyrlig adventure-sykkel :
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Olav K skrev:Mulig denne sykkelen har vært nevnt før, men er her i alle fall engelskmennene inne på noe, de holder det lett og enkelt.
CCM Motorcycles er ganske ubeskrevet her på berget, men med denne modellen (GP450) mener de alvor og satser på en internasjonal distribusjon. Litt undermotorisert, men man får et "kit" som øker efekten fra ca 40 til 50 hk, og på 130kg med sykkel er ikke det så halvgæærnt? Komfortabel nok til vanlige veger (påståes det) og man får en mengde tilbehør
Hadde vært spennende å prøvd en slik på skikkelige skogs og grusveger Men tror ikke det er noen norsk forhandler.
gp450-2.jpg
KTM kommer jo også ut med vei-versjon av Dakar 450 sykkelen har jeg hørt rykter om :)
Og den er seeeexy! :)
Nå koster vel Dakar modellen tilnærmet 2stk SuperDuke, så regner med den ikke blir SÅ godt specca om den skal ha sjangs på markedet.
Olav K skrev:Mulig denne sykkelen har vært nevnt før, men er her i alle fall engelskmennene inne på noe, de holder det lett og enkelt.
CCM Motorcycles er ganske ubeskrevet her på berget, men med denne modellen (GP450) mener de alvor og satser på en internasjonal distribusjon. Litt undermotorisert, men man får et "kit" som øker efekten fra ca 40 til 50 hk, og på 130kg med sykkel er ikke det så halvgæærnt? Komfortabel nok til vanlige veger (påståes det) og man får en mengde tilbehør
Hadde vært spennende å prøvd en slik på skikkelige skogs og grusveger Men tror ikke det er noen norsk forhandler.
gp450-2.jpg
KTM kommer jo også ut med vei-versjon av Dakar 450 sykkelen har jeg hørt rykter om :)
Og den er seeeexy! :)
Nå koster vel Dakar modellen tilnærmet 2stk SuperDuke, så regner med den ikke blir SÅ godt specca om den skal ha sjangs på markedet.
Tøfft! Liker enkle detaljer som ulakkerte striper på tankene for bensinnivå-måling og den igjenomsiktige lyktekåpen. I racing-verdenen så er det viktig med enkle, raske og solide løsninger
joo skrev:Enduro; utholdenhet. Rett og slett MC for de som liker å kjøre mye og langt. Og det er nettopp dette syklene i dette segmentet er laget for.
Adventure; spennende og uvanlige opplevelser. Gjerne litt utenfor komfortsonen, tøying av "grenser".
SUV? Njaei, ikke i mine øyne. Men mange som handler Adventure-sykler bruker dem nok som komfortable MCer uten å ta ut noe særlig av utaforasfalt-egenskapene... Da blir det kanskje som SUV?
Det som har overrasket meg mest etter å ha blitt ferdig med sportssykler er de svært gode egenskapene på svingete asfaltveier med spenstig marsjfart og flyt i time etter time som er ubeskrivelig! Nu har jeg en MC som passer meg så perfekt at jeg har oppdaget MC-livet på nytt tross mange ti-år på sykkel fra før av
Er vel kanskje 3% av Adventure brukerne som "tøyer noen grenser" :) Måtte isåfall være lastegrensa
Litt større prosentandel enn hos coustom- og RR-folket altså?
joo skrev:Enduro; utholdenhet. Rett og slett MC for de som liker å kjøre mye og langt. Og det er nettopp dette syklene i dette segmentet er laget for.
Adventure; spennende og uvanlige opplevelser. Gjerne litt utenfor komfortsonen, tøying av "grenser".
SUV? Njaei, ikke i mine øyne. Men mange som handler Adventure-sykler bruker dem nok som komfortable MCer uten å ta ut noe særlig av utaforasfalt-egenskapene... Da blir det kanskje som SUV?
Det som har overrasket meg mest etter å ha blitt ferdig med sportssykler er de svært gode egenskapene på svingete asfaltveier med spenstig marsjfart og flyt i time etter time som er ubeskrivelig! Nu har jeg en MC som passer meg så perfekt at jeg har oppdaget MC-livet på nytt tross mange ti-år på sykkel fra før av
Er vel kanskje 3% av Adventure brukerne som "tøyer noen grenser" :) Måtte isåfall være lastegrensa
Litt større prosentandel enn hos coustom- og RR-folket altså?
Og så kan man lage en lang tråd til vinteren om hva som menes med å "tøye noen grenser"
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
Sitter og titter på disse Adventure syklene, mest på gøy. Tenker at dersom man hadde hatt en slik, ville genene mine automatisk dratt meg gjennom en eller annen ørken. Det er bare slik jeg er skrudd sammen. Tenker litt at de store fra Triumph, BMW og Honda egentlig er litt for store og tunge...? Men de mindre har vel ikke kardang, og jeg tenker at det må da være en enorm fordel å ha et lukket system om det først skal bøttes på med sand og andre ulumskheter? Synes Honda NC750X er er fin, men totalt underpowered, Tiger`n er selvsagt fin, BMW F800GS også er ok, men finnes det ingen som har en 7 - 800 cc Adventure med kardang?
Ikke for at jeg skal kjøpe, men artig å orientere seg litt og leke litt med tanken.
Med mitt pro-britiske sinn, synes jeg selvsagt Triumph Tiger Explorer er den klart heftigste designmessig!
(Ja, jeg vet at du følger med i tråden AJ, og jeg synes Stelvio`n din er råfin! Alle like Guzzi )
Det spørs nok hva du mener med ørken.
Om du mener ørken med en vei da går nok de fleste sykler sålenge kjølingen er i god stand :)
Nå har jeg ikke prøvd noen av de større adv syklene, men av diverse tester av syklene så er det somregel poengtert at de fleste syklene i den klassen er laget for vei, ved untakk av GS som gjør en ok jobb på alt, og KTM sine 990 Adventure og 1190 Adventure R som er de som troner på "offroad" biten. Begge med kjededriv.
Dette ser morro ut :) Da begynner vi å snakke å bruke syklene til hva de er ment for
Jeg er veldig spent på hva Honda har på lur, mtp sin nye African Twin.
De har klart å holde kortene svært tett til brystet, såvidt jeg vet er det ikke publisert spionfotos av denne nye modellen, men ryktene lover godt.
Vekt helt ned mot 200 kg, nyutviklet parallelltwin på ca 1000ccm, og med fokus mot grus og dirt tracks.
Man kan vel si at det er en tom nisje i markedet for en real stor grusmaskin etter at KTM "sjaltet" ut sin 990 Adventure.
Ryktet forteller at Honda vil avduke sykkelen på en messe den 1.oktober.
Og man håper på at den vil leveres som 2015 mod.