Innspill på tidsintervaller for planlegging av MC tur.
Re: Innspill på tidsintervaller for planlegging av MC tur.
Ikke planlegg noe som helst. Kjør når det føles bra og ta hyppige pauser når du føler for det. Du får fort en følelse av hvor lange dagsetapper du kan ta. 30 mil i et strekk synes jeg er langt i Norge. 20 er mer passelig for min del.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Innspill på tidsintervaller for planlegging av MC tur.
Dette blir som jeg skrev ganske individuelt hva hver enkelt regner/føles som langt.
Det må rett og slett bare prøves. Men erfaringen min er at det blir mer behagelig å kjøre langt jo mer erfaring du får. Grunnen er at man er ganske "stiv" i kroppen til å begynne med og det blir man sliten av i lengden. Mange inntrykk å fordøye etc.
Etter hvert så løsner man opp litt og blir mer tilbakelent og selvsikker.
Det må rett og slett bare prøves. Men erfaringen min er at det blir mer behagelig å kjøre langt jo mer erfaring du får. Grunnen er at man er ganske "stiv" i kroppen til å begynne med og det blir man sliten av i lengden. Mange inntrykk å fordøye etc.
Etter hvert så løsner man opp litt og blir mer tilbakelent og selvsikker.
-
- Innlegg: 7
- Registrert: 29 jul 2014, 20:50
- Motorsykkelen din: Yamaha XJ6 Diversion 2014
- Bosted: Øygarden vest for bergen
Re: Innspill på tidsintervaller for planlegging av MC tur.
Takker for gode innspill og svar 
Planlegger nok for rundt 30-40 Mil, uten noen tids skjema for dagen.
Så får pausene komme når tresmaken gjør det
Luftpute kommer nok til å bli investert i med tiden

Planlegger nok for rundt 30-40 Mil, uten noen tids skjema for dagen.
Så får pausene komme når tresmaken gjør det

Luftpute kommer nok til å bli investert i med tiden

Re: Innspill på tidsintervaller for planlegging av MC tur.
Har bare 12 liters tank, så pausene begrenser seg til rundt 25-30 mil... De aller fleste ganger fyller jeg bensin og triller sykkelen bort til et bord for en røyk også er det videre igjen...
Men alt avhenger av dagsformen og veien du kjører på... På en nypløyd norsk landevei blir en jo fortere sliten enn på ny motorvei i kroppen ihvertfall, selv om det er dritkjedelig å bare sitter der på motorvei...
Har kjørt opp og ned Hokksund- Kristiansand på en dag og da hadde jeg kun pause når jeg kom ned på en god halvtime (tiden det tok for meg å henge opp et skilt, to røyk pluss litt til...) Merket det i ræva da når jeg kom hjem, men det er helt utrolig hva man venner seg til... Regner med at setet ditt er litt mer vennskapelig mot mørnet bakdel enn det orginale setet jeg har på motarden, som er smalt og temmelig hardt... :)
Men du må jo ikke sitte i samme sittestillingen heller, jeg står foreksempel en del på slike langturer og sitter i flere forskjellige stillinger underveis og siden motarden er såpass høy kan jeg (nesten) dingle med bena på hver side og det hjelper jo...
Men egentlig greit med forholdsvis liten tank, hvis ikke hadde jeg jo helt glemt å røyke da...
Men alt avhenger av dagsformen og veien du kjører på... På en nypløyd norsk landevei blir en jo fortere sliten enn på ny motorvei i kroppen ihvertfall, selv om det er dritkjedelig å bare sitter der på motorvei...
Har kjørt opp og ned Hokksund- Kristiansand på en dag og da hadde jeg kun pause når jeg kom ned på en god halvtime (tiden det tok for meg å henge opp et skilt, to røyk pluss litt til...) Merket det i ræva da når jeg kom hjem, men det er helt utrolig hva man venner seg til... Regner med at setet ditt er litt mer vennskapelig mot mørnet bakdel enn det orginale setet jeg har på motarden, som er smalt og temmelig hardt... :)
Men du må jo ikke sitte i samme sittestillingen heller, jeg står foreksempel en del på slike langturer og sitter i flere forskjellige stillinger underveis og siden motarden er såpass høy kan jeg (nesten) dingle med bena på hver side og det hjelper jo...
Men egentlig greit med forholdsvis liten tank, hvis ikke hadde jeg jo helt glemt å røyke da...
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Innspill på tidsintervaller for planlegging av MC tur.
Du kan jo alltids fikse deg litt større tank, Spidair :)
http://www.ktmtwins.com/rally-raid-ktm-evo-2-rally-kit" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser kanskje litt jalla ut med SM felger, men :>
http://www.ktmtwins.com/rally-raid-ktm-evo-2-rally-kit" onclick="window.open(this.href);return false;
Ser kanskje litt jalla ut med SM felger, men :>
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Innspill på tidsintervaller for planlegging av MC tur.
Takk for det, men jeg tror det ville sett litt teit ut... Og siden sykkelen går på 0,37-0,38l pr mil går den akkurat langt nok til at jeg har lyst på en røyk og jeg elsker å gjøre to ting samtidig... Som å ligge med dama og tenke på andre kvinnfolk samtidig foreksempel... (Hadde jeg hatt dame det være seg...) :)
Edit: ser vel i etterkant at begge deler, både det å røyke å fylle bensin samtidig og sex med dama og tenke på andre samtidig kan være like katastrofalt, men for eksemplet skyld.... :)
Edit: ser vel i etterkant at begge deler, både det å røyke å fylle bensin samtidig og sex med dama og tenke på andre samtidig kan være like katastrofalt, men for eksemplet skyld.... :)