Cutless sin blogg
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Cutless sin blogg
Om farten er for lav og svingen for skarp da er det fort for sykkelen å "knekke ned" i den retningen du svinger, slik at du vil reagere med å sette ned foten.
Hvordan en sitter på sykkelen spiller vel også en god del inn på akuratt det. Nå husker jeg ikke det heelt i hodet hvordan en bør flytte overkroppen men...
Hvordan en sitter på sykkelen spiller vel også en god del inn på akuratt det. Nå husker jeg ikke det heelt i hodet hvordan en bør flytte overkroppen men...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Dette vil vel komme automatisk etter hvert som man blir kjent med sykkelen og hvordan den reagerer i forskjellige situasjoner vil jeg tro?
Jeg tror det beste rådet er å få erfaring og kjøre mye, og spesielt med den sykkelen du skal kjøre videre på kjøreskolen samt evt. oppkjøring. Jeg tror du må finne DIN måte og den kommer automatisk når erfaringene blir større.
Jeg tror det beste rådet er å høre på kjøreskolelærer. Det å kjenne sykkelen er alfa omega for at du skal kunne utnytte dens potensiale. Hadde du satt Schumacher i en Renault Fornel1 bil så hadde han blitt satt helt ut av spill. Du må kjøre mye, mye og mye. Du må tilpasse sykkelen hele tiden etter din kropp og hvordan du vil ha det.
Skolesykkelen jeg kjørte (CB500) var for liten til meg. Det vil si at salen var flyttet til det laveste punktet og det gjorde at all giring/bremsing med bakbrems etc. med denne ble en prøvelse for meg. Hadde alt for stor knekk i beina og alt for stive støvler til at jeg kunne kjøre denne slik jeg hadde ønsket hvis det var MIN sykkel. Dermed kan man heller ikke kreve at sykkelen "lystrer" 100% på alt vi ber den om.
På vanlig rolig kjøring i trafikk etc. går det uansett bra, men på banekjøringen vil du fort merke svakhetene for da utnytter du sykkelens potensiale litt mer. Min CB500 hadde en høyst irritabel midtstøtte som lett tok nedi ved kraftig sving. Uerfaren som jeg var så merket jeg ikke dette selv før kjørelærer påpekte at midtstøtten bare var millimeter over bakken. Midtstøtter er sikkert utformet på forskjellige måter på andre sykler, men hadde dette vert min CB500 hadde jeg kastet denne midtstøtten på dynga.
Jeg tror det beste rådet er å få erfaring og kjøre mye, og spesielt med den sykkelen du skal kjøre videre på kjøreskolen samt evt. oppkjøring. Jeg tror du må finne DIN måte og den kommer automatisk når erfaringene blir større.
Jeg tror det beste rådet er å høre på kjøreskolelærer. Det å kjenne sykkelen er alfa omega for at du skal kunne utnytte dens potensiale. Hadde du satt Schumacher i en Renault Fornel1 bil så hadde han blitt satt helt ut av spill. Du må kjøre mye, mye og mye. Du må tilpasse sykkelen hele tiden etter din kropp og hvordan du vil ha det.
Skolesykkelen jeg kjørte (CB500) var for liten til meg. Det vil si at salen var flyttet til det laveste punktet og det gjorde at all giring/bremsing med bakbrems etc. med denne ble en prøvelse for meg. Hadde alt for stor knekk i beina og alt for stive støvler til at jeg kunne kjøre denne slik jeg hadde ønsket hvis det var MIN sykkel. Dermed kan man heller ikke kreve at sykkelen "lystrer" 100% på alt vi ber den om.
På vanlig rolig kjøring i trafikk etc. går det uansett bra, men på banekjøringen vil du fort merke svakhetene for da utnytter du sykkelens potensiale litt mer. Min CB500 hadde en høyst irritabel midtstøtte som lett tok nedi ved kraftig sving. Uerfaren som jeg var så merket jeg ikke dette selv før kjørelærer påpekte at midtstøtten bare var millimeter over bakken. Midtstøtter er sikkert utformet på forskjellige måter på andre sykler, men hadde dette vert min CB500 hadde jeg kastet denne midtstøtten på dynga.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
I dag skal sykkelen hentes !
Har tenkt mye på mc til tross for en flott uke i Spania. Overførte penger til forhandler i går, og ventet spent på tilbakemelding på når sykkel kunne hentes. Krysset fingerene for at det var mulig i slutten av uken med tanke på at det tar tid med registrering og betaling etc. Leeres Motorsport imponerer igjen - Leere selv ringte meg å sa at sykkelen var klar, kan hentes i dag.
Jeg trodde ikke dagen kunne bli bedre, men der tok jeg feil. Bjerknez smalt til med en sms hvor jeg fikk høre at han har ordnet med øvelseskjøring i kveld !
Nå sitter jeg her med to refleksvester som det stinker sprit-tusj av og gleder meg veldig.
Banekjøring
Jeg rakk å gjøre ferdig banekjøringen før jeg dro på ferie. Det var en flott opplevelse - lærte utrolig mye. Det var konstant kjøring i flere timer. Ble flinkere med forankring samt slappe helt av i armene av ren nødvendighet for å unngå å bli helt utmattet.
Har tenkt mye på mc til tross for en flott uke i Spania. Overførte penger til forhandler i går, og ventet spent på tilbakemelding på når sykkel kunne hentes. Krysset fingerene for at det var mulig i slutten av uken med tanke på at det tar tid med registrering og betaling etc. Leeres Motorsport imponerer igjen - Leere selv ringte meg å sa at sykkelen var klar, kan hentes i dag.
Jeg trodde ikke dagen kunne bli bedre, men der tok jeg feil. Bjerknez smalt til med en sms hvor jeg fikk høre at han har ordnet med øvelseskjøring i kveld !
Nå sitter jeg her med to refleksvester som det stinker sprit-tusj av og gleder meg veldig.
Banekjøring
Jeg rakk å gjøre ferdig banekjøringen før jeg dro på ferie. Det var en flott opplevelse - lærte utrolig mye. Det var konstant kjøring i flere timer. Ble flinkere med forankring samt slappe helt av i armene av ren nødvendighet for å unngå å bli helt utmattet.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Da kan jeg offisielt gratulerer deg med ny sykkel da!Cutless skrev:I dag skal sykkelen hentes !
Har tenkt mye på mc til tross for en flott uke i Spania. Overførte penger til forhandler i går, og ventet spent på tilbakemelding på når sykkel kunne hentes. Krysset fingerene for at det var mulig i slutten av uken med tanke på at det tar tid med registrering og betaling etc. Leeres Motorsport imponerer igjen - Leere selv ringte meg å sa at sykkelen var klar, kan hentes i dag.
Jeg trodde ikke dagen kunne bli bedre, men der tok jeg feil. Bjerknez smalt til med en sms hvor jeg fikk høre at han har ordnet med øvelseskjøring i kveld !
Nå sitter jeg her med to refleksvester som det stinker sprit-tusj av og gleder meg veldig.
Banekjøring
Jeg rakk å gjøre ferdig banekjøringen før jeg dro på ferie. Det var en flott opplevelse - lærte utrolig mye. Det var konstant kjøring i flere timer. Ble flinkere med forankring samt slappe helt av i armene av ren nødvendighet for å unngå å bli helt utmattet.

Det er vel ikke meg du egentlig skal takke, men "TomB" her i forumet

Han stillte opp for meg også når jeg trengte en å øvekjøre med. :-)
PS! For min del er det værforbehold. Begynner det å regne så dropper vertfall jeg det. Da drar jeg heller hjem og gjør andre huslige ting i varmen. Hva du og TomB gjør for være opp til dere. Jeg er uansett bare med som en attpåklatt

Snakkes kl: 17:00 i dag hvis regnet holder seg borte

EDIT:
Ikke tegn L'en så stor! TomB er litt allergisk mot store L'er tror jeg!


- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Jeg er heller ikke så gira på å teste ny sykkelen med ubrukte dekk på våt veibane riktig enda..
Haha, brukte en vinkel som mal - så det skipet har seilt
Da benytter jeg anledningen til å takke TomB, setter utrolig stor pris på at du tar deg tid til dette - så håper jeg vi sees senere i dag !
Haha, brukte en vinkel som mal - så det skipet har seilt

Da benytter jeg anledningen til å takke TomB, setter utrolig stor pris på at du tar deg tid til dette - så håper jeg vi sees senere i dag !
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Er bare så glad jeg slipper vest denne gangen! :-)åCutless skrev: Haha, brukte en vinkel som mal - så det skipet har seilt![]()

Været har i det siste overasket meg veldig i forhold til hva soim er meldt, og skyene her i Fredrikstad akkurat nå ser ikke akkurat 100% bombesikre ut. Men har også sett værre. Vi får vente å se

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Takk for turen i går Bjerknez og TomB.
Den ga virkelig medsmak. Koste meg fælt, spesielt på hjemturen når solen var på vei ned. GSX'n og jeg virker å komme godt overens også. En ting er at det var lærerikt å få kjørt, men det var virkelig en del kloke ord som ble delt fra dere to under kaffen. Settes stor pris på.
Den ga virkelig medsmak. Koste meg fælt, spesielt på hjemturen når solen var på vei ned. GSX'n og jeg virker å komme godt overens også. En ting er at det var lærerikt å få kjørt, men det var virkelig en del kloke ord som ble delt fra dere to under kaffen. Settes stor pris på.
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Vi kjørte vel rundt 5 mil i går til sammen tror jeg og det er ikke akkurat vanlig kost for meg med så korte turer for å si det sån. Men det ble desverre slik denne gangen.Cutless skrev:Takk for turen i går Bjerknez og TomB.
Den ga virkelig medsmak. Koste meg fælt, spesielt på hjemturen når solen var på vei ned. GSX'n og jeg virker å komme godt overens også. En ting er at det var lærerikt å få kjørt, men det var virkelig en del kloke ord som ble delt fra dere to under kaffen. Settes stor pris på.
Personlig så mener jeg at skal man ut på en liten kveldstur etc. midt i uken så er 10 mil et absolutt minimum. Rundt 20-30 mil er en helt passende dagstur for meg. Er jeg på ferie etc. så kan jeg lett kjøre opp mot 100 mil på en dag hvis formen er god og temperaturen OK.

- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Ny nypolert sykkel
Jeg har bestandig vært glad i å polere bilene mine, men har bestandig vært skader i lakken, rust etc, som har tatt dempet opplevelsen litt. Det å polere en helt ny motorsykkel går nok ikke i glemmeboka med det første.
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... 0a5731.jpg[/img]
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... c2a9e8.jpg[/img]
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... 278d3b.jpg[/img]
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... cb673d.jpg[/img]
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... 254648.jpg[/img]
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... cf668d.jpg[/img]

Jeg har bestandig vært glad i å polere bilene mine, men har bestandig vært skader i lakken, rust etc, som har tatt dempet opplevelsen litt. Det å polere en helt ny motorsykkel går nok ikke i glemmeboka med det første.
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... 0a5731.jpg[/img]
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... c2a9e8.jpg[/img]
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... 278d3b.jpg[/img]
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... cb673d.jpg[/img]
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... 254648.jpg[/img]
[img]http://i50.photobucket.com/albums/f348/ ... cf668d.jpg[/img]
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Cutless sin blogg
Mye skal du ha for å rengjøre sykkelen min?
Har ennå ikke fått motivasjon til å gjøre det etter langturen. :-)å


Re: Cutless sin blogg
De Linstrands-hanskene er knallbra.
Godt fornøyd med de når det er litt varme ute
Under 10/12 grader ute så er de er nok litt magre i høyere hastighet.
Godt fornøyd med de når det er litt varme ute

Under 10/12 grader ute så er de er nok litt magre i høyere hastighet.
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Cutless sin blogg
Haha, hadde du hatt lappen litt lenger og du kunne øvelseskjørt med meg så skulle jeg gått over sykkelen din med tannkost ! Det er jo bare å hive seg rundt :)mortenolb skrev:Mye skal du ha for å rengjøre sykkelen min?![]()
Har ennå ikke fått motivasjon til å gjøre det etter langturen. :-)å
- mortenolb
- Innlegg: 3615
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Siggerud
Re: Cutless sin blogg
Haha, damn you, 5-års regel!
- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Du skal være litt forsiktig med løftene du gir...Cutless skrev:
Haha, hadde du hatt lappen litt lenger og du kunne øvelseskjørt med meg så skulle jeg gått over sykkelen din med tannkost ! Det er jo bare å hive seg rundt :)

Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- Bjerknez
- Innlegg: 24577
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Cutless sin blogg
Kanonbra sagt!!evike skrev:Du skal være litt forsiktig med løftene du gir...Cutless skrev:
Haha, hadde du hatt lappen litt lenger og du kunne øvelseskjørt med meg så skulle jeg gått over sykkelen din med tannkost ! Det er jo bare å hive seg rundt :)
Dette tilbudet ville jeg tatt i mot evike!
