

Har jo akkurat vært igjennom oppkjøring selv. Du starter oppkjøringsdelen med daglig kontroll av sykkelen. bruk maks 2 minutter det. Deretter får du sikkerhetssjekk fra 1 av 12 kort sensor har.Cutless skrev:Takk, ja stemmer det. Er det sikkerhetsspørsmål, gå gjennom sykkelen før kjøring etc. på kjøregården? Eller er det bare på selve oppkjøringen i trafikk?
En liten rettelse:detvarvondtdet skrev:Har jo akkurat vært igjennom oppkjøring selv. Du starter oppkjøringsdelen med daglig kontroll av sykkelen. bruk maks 2 minutter det. Deretter får du sikkerhetssjekk fra 1 av 12 kort sensor har.Cutless skrev:Takk, ja stemmer det. Er det sikkerhetsspørsmål, gå gjennom sykkelen før kjøring etc. på kjøregården? Eller er det bare på selve oppkjøringen i trafikk?
Disse kortene ligger her på forumet. Mener det er snikende ugle som har scannet og lagt de ut. Jeg pugget bare basert på de kortene (som stemte overens med de kjørelæreren min hadde).
Etter gjennomført sikkerhetstest flytter du deg til kjøregården der det er 2x alle øvelsene før trafikkdelen begynner. Du får ingen tilbakemelding på noe fra sensor før du er tilbake fra trafikkdelen.
Mitt klare intrykk er at sensor har listen litt lavere en hva du selv har :). At jeg meide ned første kjegla på krypkjøringa ved 1 forsøk betydde ingen ting for sluttresultatet. Sensor understreket flere ganger at det er helhetsintrykket som er viktig. Når jeg fikk tilbakemeldinger av sensor var det kun stort sett fra den trafikale delen han snakket om.
Du gjør veldig lurt i å øve mye nå. VIKTIGE punkter under oppkjøring er: Følg fartsgrensene spesielt i 30-40-50 soner. Hold god avstand. Plasser deg tidlig og tydlig inn i alle kryss/rundkjøringer/påkjøringer/avkjøringer, bruk blinklys (husk å skru det av),og sikre god avvikling. Med det mener jeg ta lukene om de er der. Ikke stopp unødvendig. Dette kan sensor bedømme som at du ikke er flink nok til å skaffe deg handlingsrom. Prøv å kjør rolig, mykt og tenk trygghet :)
Før oppsummeringen begynner har du muligheten til å komme med kommentarer. Bruk denne muligheten om du føler du må forklare noe av valgene du gjorde.
Jeg fikk et klart pluss av sensor basert på en kommentar. Hendelsen det handlet om var noe han i utgangspunktet hadde et minus på, men som han snudde til et klart pluss basert på min kommentar.
En siste kommentar. Ser du skriver at du ikke er helt fornøyd med kjørestøvlene dine..? At de er litt store eln. Jeg hadde samme problem og sleit unødvendig på krypkjøringa pga det. Det var rett og slett vanskelig å bruke bakbrems skikkelig da støvlene mine var litt store og stive. Jeg byttet til et eldre par kjøresko jeg hadde som var myke og slitte. Dette gjorde en stor forskjell på krypkjøringenn min
Masse lykke til!
Bjerknez skrev:detvarvondtdet skrev:En liten rettelse:Cutless skrev:
Masse lykke til!
Her i Østfold så har vi delt opp oppkjøringen i to biter. Først må man bestå kjøregården. Deretter må man ha den obligatoriske sikkerhetskurs på vei, før man kan bestille "vanlig" oppkjøring. :)
Tusen takk for innspill. Hvis du har flere tanker rundt øvelsene i kjøregården så del de gjerne.detvarvondtdet skrev:Har jo akkurat vært igjennom oppkjøring selv. Du starter oppkjøringsdelen med daglig kontroll av sykkelen. bruk maks 2 minutter det. Deretter får du sikkerhetssjekk fra 1 av 12 kort sensor har.Cutless skrev:Takk, ja stemmer det. Er det sikkerhetsspørsmål, gå gjennom sykkelen før kjøring etc. på kjøregården? Eller er det bare på selve oppkjøringen i trafikk?
Disse kortene ligger her på forumet. Mener det er snikende ugle som har scannet og lagt de ut. Jeg pugget bare basert på de kortene (som stemte overens med de kjørelæreren min hadde).
Etter gjennomført sikkerhetstest flytter du deg til kjøregården der det er 2x alle øvelsene før trafikkdelen begynner. Du får ingen tilbakemelding på noe fra sensor før du er tilbake fra trafikkdelen.
Mitt klare intrykk er at sensor har listen litt lavere en hva du selv har :). At jeg meide ned første kjegla på krypkjøringa ved 1 forsøk betydde ingen ting for sluttresultatet. Sensor understreket flere ganger at det er helhetsintrykket som er viktig. Når jeg fikk tilbakemeldinger av sensor var det kun stort sett fra den trafikale delen han snakket om.
Du gjør veldig lurt i å øve mye nå. VIKTIGE punkter under oppkjøring er: Følg fartsgrensene spesielt i 30-40-50 soner. Hold god avstand. Plasser deg tidlig og tydlig inn i alle kryss/rundkjøringer/påkjøringer/avkjøringer, bruk blinklys (husk å skru det av),og sikre god avvikling. Med det mener jeg ta lukene om de er der. Ikke stopp unødvendig. Dette kan sensor bedømme som at du ikke er flink nok til å skaffe deg handlingsrom. Prøv å kjør rolig, mykt og tenk trygghet :)
Før oppsummeringen begynner har du muligheten til å komme med kommentarer. Bruk denne muligheten om du føler du må forklare noe av valgene du gjorde.
Jeg fikk et klart pluss av sensor basert på en kommentar. Hendelsen det handlet om var noe han i utgangspunktet hadde et minus på, men som han snudde til et klart pluss basert på min kommentar.
En siste kommentar. Ser du skriver at du ikke er helt fornøyd med kjørestøvlene dine..? At de er litt store eln. Jeg hadde samme problem og sleit unødvendig på krypkjøringa pga det. Det var rett og slett vanskelig å bruke bakbrems skikkelig da støvlene mine var litt store og stive. Jeg byttet til et eldre par kjøresko jeg hadde som var myke og slitte. Dette gjorde en stor forskjell på krypkjøringenn min
Masse lykke til!
Hva skjedde da bakdekket slapp?mortenolb skrev:Jeg er usikker på om det har skjedd flere ganger. Jeg antar den skrapa ganske kraftig den gangen bakdekket slapp, men jeg er ikke sikker på hvor lenge etter fothvileren den skraper.