Kåpeglass og støy...
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kåpeglass og støy...
Jeg hadde tenkt å prøve forslaget til mekkern i dag, nemlig å plassere to like skjermer oppå hverandre med avstandsskiver (spacere) i mellom.
Det var enkelte tenkt enn gjort så jeg droppet den operasjonen. For å få det til skikkelig må skruehullene i skjermene utvides og det har jeg ikke lyst til å gjøre...
Jeg skaffet meg derimot sju nye avstandsskiver og fikk disse gratis fra den lokal MECA butikken. Dette er plastskiver man bruker når man fester reg.numre på biler. Disse skivene passer akkurat til TDM'en:
Jeg har byttet ut de sorte plastskruene som fester skjermen med noen som er mer solide. Dermed kan jeg dra til litt mer ut fare for at skruene ryker. Gjengene er selvfølgelig også mer solide på erstatningsskruene.
Så et jeg gjorede i dag var å ta av skjermen, legge på plass disse plastskivene og skru på plass igjen.
Dette gjør at hele skjermen heves noen millimeter fra underlaget, dvs. lyktekåpen - se bildene nedenfor:
Resultatet ble at vindpresset ble lavere mot kroppen. Treffer meg omtrent midt i brystet med denne løsningen. Mindre press mot hjelm/hode, men fortsatt ikke kvitt all turbulens men likevel jevnere luftstrøm og færre og ikke fullt så harde og plutselige luftslag som tidligere.
Eter å ha prøvd dette gikk jeg tilbake til løsningen med å kun heve senterskruen nederst på skjermen. Synes fortsatt at dette er den beste løsningen.
Det var enkelte tenkt enn gjort så jeg droppet den operasjonen. For å få det til skikkelig må skruehullene i skjermene utvides og det har jeg ikke lyst til å gjøre...
Jeg skaffet meg derimot sju nye avstandsskiver og fikk disse gratis fra den lokal MECA butikken. Dette er plastskiver man bruker når man fester reg.numre på biler. Disse skivene passer akkurat til TDM'en:
Jeg har byttet ut de sorte plastskruene som fester skjermen med noen som er mer solide. Dermed kan jeg dra til litt mer ut fare for at skruene ryker. Gjengene er selvfølgelig også mer solide på erstatningsskruene.
Så et jeg gjorede i dag var å ta av skjermen, legge på plass disse plastskivene og skru på plass igjen.
Dette gjør at hele skjermen heves noen millimeter fra underlaget, dvs. lyktekåpen - se bildene nedenfor:
Resultatet ble at vindpresset ble lavere mot kroppen. Treffer meg omtrent midt i brystet med denne løsningen. Mindre press mot hjelm/hode, men fortsatt ikke kvitt all turbulens men likevel jevnere luftstrøm og færre og ikke fullt så harde og plutselige luftslag som tidligere.
Eter å ha prøvd dette gikk jeg tilbake til løsningen med å kun heve senterskruen nederst på skjermen. Synes fortsatt at dette er den beste løsningen.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Re: Kåpeglass og støy...
Joda den har god effekt på TDM'n, lite støy og luftpress mot kroppen, men ventilasjonen i hjelmen ble dårligere, mulig dette vil variere fra hjelm til hjelm......AJ skrev:Dette er vel samme 'vippen' som Ragnhild har på GS'en sin...MadMan skrev:Hvis lufta treffer hjelmen blir det støy, hvis lufta går over hjelmen blir det dårlig ventilasjon i hjelmen, merkes godt på varme dager , merket det når jeg hadde en høy skjerm på TDM'n med en ekstra forlenger.
Hun skryter av den, men den har kanskje ikke samme effekten på TDM'en...
- mfajf
- Innlegg: 105
- Registrert: 02 mar 2009, 07:32
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900A 2008
- Sted: Bergen
Re: Kåpeglass og støy...
Jeg prøvde i går med flere forskjellige kombinasjoner med avstandsstykker under flere av skruene, men jeg er enig med deg AJ, kun under senterskruen var absolutt det beste. Nå er støyen til å leve med. Må opp i 80 ++++ før støyen blir plagson, men der er vi jo aldriAJ skrev:
Resultatet ble at vindpresset ble lavere mot kroppen. Treffer meg omtrent midt i brystet med denne løsningen. Mindre press mot hjelm/hode, men fortsatt ikke kvitt all turbulens men likevel jevnere luftstrøm og færre og ikke fullt så harde og plutselige luftslag som tidligere.
Eter å ha prøvd dette gikk jeg tilbake til løsningen med å kun heve senterskruen nederst på skjermen. Synes fortsatt at dette er den beste løsningen.
Takker så mye for hjelpen. Nå er jeg veldig fornøyd. Neste prosjekt (må jo alltid ha noen på gang) er lys i begge lyktene. Fikk "modde"-settet fra http://veiligmotorrijden.pageprocessor.nl" onclick="window.open(this.href);return false; i går, og begynner sikkert på dette i helgen. Fortsettelse følger.
Ellers så har jeg jo lyst på nye potter da, og ikke minst Powercommander, varmeholker, raisere etc...
Jan
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kåpeglass og støy...
Dette blir interessant!mfajf skrev:Fikk "modde"-settet fra http://veiligmotorrijden.pageprocessor.nl" onclick="window.open(this.href);return false; i går, og begynner sikkert på dette i helgen. Fortsettelse følger.
Ellers så har jeg jo lyst på nye potter da, og ikke minst Powercommander, varmeholker, raisere etc...
Jan
Husk å ta bilder fra start til slutt, ok? Har nemlig vurdert å gjøre denne modifiseringen selv og da kan det være greit å ha med seg en god monteringsanvisningen fra en som allerede har gjort det...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- mfajf
- Innlegg: 105
- Registrert: 02 mar 2009, 07:32
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900A 2008
- Sted: Bergen
Re: Kåpeglass og støy...
Bilder skal så klart bli lagt ved. Fikk forresten sendingen i posten etter to dager og UTEN toll og fanteri :) To dager... jaggu raskere enn å sende et brev fra Bergen til hvor som helst i Norge.AJ skrev:Dette blir interessant!mfajf skrev:Fikk "modde"-settet fra http://veiligmotorrijden.pageprocessor.nl" onclick="window.open(this.href);return false; i går, og begynner sikkert på dette i helgen. Fortsettelse følger.
Ellers så har jeg jo lyst på nye potter da, og ikke minst Powercommander, varmeholker, raisere etc...
Jan
Husk å ta bilder fra start til slutt, ok? Har nemlig vurdert å gjøre denne modifiseringen selv og da kan det være greit å ha med seg en god monteringsanvisningen fra en som allerede har gjort det...
Jan
- mfajf
- Innlegg: 105
- Registrert: 02 mar 2009, 07:32
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900A 2008
- Sted: Bergen
Re: Kåpeglass og støy...
Nå hadde jeg resignert litt mht denne støyen. Det ble bedre med skjerm-modifikasjonen, men aldri helt bra. Men, i går prøvde jeg en annen jakke. Har fra før av en jakke med titan-innlegg på skuldrene, og mange sømmer på armene og over skuldrene. Den nye jakken har mindre sømmer og overganger (ingen på skuldrene), og hals-regionen var litt høyere. Jeg ble veldig overrasket over hvor mye dette hadde å si på støyen. Har aldri tenkt på at jakken kan ha noe å si. Noen som har tilsvarende erfaringer?
Jan
Jan
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kåpeglass og støy...
Har ikke tenkt så mye på dette, men har registrert at akkurat det er nevnt i andre MC-forum uten at jeg nå husker hvilke forum.mfajf skrev:Nå hadde jeg resignert litt mht denne støyen. Det ble bedre med skjerm-modifikasjonen, men aldri helt bra. Men, i går prøvde jeg en annen jakke. Har fra før av en jakke med titan-innlegg på skuldrene, og mange sømmer på armene og over skuldrene. Den nye jakken har mindre sømmer og overganger (ingen på skuldrene), og hals-regionen var litt høyere. Jeg ble veldig overrasket over hvor mye dette hadde å si på støyen. Har aldri tenkt på at jakken kan ha noe å si. Noen som har tilsvarende erfaringer?
Jan
Det jeg har merket er at hjelmen har mye å si. Den jeg har nå, en NZI Spyder III er den beste jeg har hatt så langt.
Må naturligvis samtidig nevne at jeg på langt nær har prøvd all hjelmene som er å få tak her i landet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- mfajf
- Innlegg: 105
- Registrert: 02 mar 2009, 07:32
- Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900A 2008
- Sted: Bergen
Re: Kåpeglass og støy...
Ja, at hjelmen har mye å si er sikkert. Nå har jeg en Schuberth C3, og selv om det er en åpningshjelm er den veldig stille (men kun når jeg har på meg den jakken jeg lånte, eller trekker hodet ned mellom skuldrene :) ).
Det er omtrent samme støynivå med de andre hjelmene jeg har (som ikke er åpningshjelmer).
Men det er litt underlig at jakken har så mye å si. Dette må være en dårlig kombinasjon av kåpeglass, jakke og hjelm. Og joda, farten også, men jeg kjører som regel etter gjeldende fartsgrenser og under. Raste fra meg i ungdommen.
Jan
Det er omtrent samme støynivå med de andre hjelmene jeg har (som ikke er åpningshjelmer).
Men det er litt underlig at jakken har så mye å si. Dette må være en dårlig kombinasjon av kåpeglass, jakke og hjelm. Og joda, farten også, men jeg kjører som regel etter gjeldende fartsgrenser og under. Raste fra meg i ungdommen.
Jan
- Kjellrf
- Innlegg: 1607
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Kåpeglass og støy...
Min erfaringer vel stort sett bekreftet i denne tråden. Jeg har stort sett mindre støy i hjelmen (betinger en bra hjelm, selvfølgelig) når jeg kjører naken sykkel, enn de med kåpe. De beste syklene er de med minimal vindskjerm, og de med STORT kåpeglass (f.eks. California EV med orig. vindskjerm, type stor). Det viktige er at vindstrømmen enten går under hjelmen, eller over.
Treffer den hjelmen , blir det støy og turbulens.
Naturens lov, det. Kjenner faktisk folk som har skrudd av kåpeglasset og kjørt uten, for å prøve. Det har som regel hjulpet. Dessuten, kjør med god skinnjakke, det forhindrer også bråk rundt øra. En tekstiljakke vil alltid blafre litt ekstra. Spesielt med passasjer.
Det å slippe inn luft midt på kåpeglasset, er en fin måte å punktere vacuumet bak kåpeglasset, og forhindre turbulens. Endel sykler har/hatt dette originalt (bl.a. min gamle CBR1000F-90, uten at det hjalp så mye). Men som regel gir det roligere luft bak glasset.
Treffer den hjelmen , blir det støy og turbulens.
Naturens lov, det. Kjenner faktisk folk som har skrudd av kåpeglasset og kjørt uten, for å prøve. Det har som regel hjulpet. Dessuten, kjør med god skinnjakke, det forhindrer også bråk rundt øra. En tekstiljakke vil alltid blafre litt ekstra. Spesielt med passasjer.
Det å slippe inn luft midt på kåpeglasset, er en fin måte å punktere vacuumet bak kåpeglasset, og forhindre turbulens. Endel sykler har/hatt dette originalt (bl.a. min gamle CBR1000F-90, uten at det hjalp så mye). Men som regel gir det roligere luft bak glasset.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kåpeglass og støy...
Om jeg ikke husker helt feil var dette tråden her på MCsiden.no hvor jeg postet min aller første tråd i 2006. Årene går jammen fort, gitt...
Ja, ja... Sånn er'e bare...
Vel.
Nå poster jeg i tråden igjen fordi jeg har modifisert en original brukt Tiger 1050 vindskjerm, som jeg kjøpte av en italiener for en stund tilbake.
Denne har jeg kuttet med bortimot 10 centimeter og er nå klar til å prøve så snart finværet kommer tilbake.
Takket være Onsløv har jeg også fått tak i kantlist til skjermen. Blir straks seende bedre ut med slik list.
Prøvde skjermen uten list og ca.1 cm. høyre enn den på bildene nedenfor, da jeg traff Snikkeren på på Roa her om dagen.
Å kutte særlig mer enn det jeg allerede har gjort blir neppe aktuelt.
Kortere skjerme enn originalt funker forsåvidt på Tiger opp til ca. 70-80 km. Mindre vindstøy opp til disse hastighetene, men litt mer vindpress lavere på kroppen; i mitt tilfelle nærmere brystet enn hjelmen, noe jeg håpet skulle bli effekten.
Ytterligere kutt på en cm. kan kanskje bidra til at skjermen funker enda bedre? Dvs. litt lavere treffpunkt og enda mindre støy rundt hjelmen.
Håper det... En kjøretur så snart regnet gir seg vil vise om skjermkuttingen har noe for seg...
Her er i hvert fall bilder som viser den 'nye' skjermen og hvor mye den er kuttet i forhold til originalen:
Ja, ja... Sånn er'e bare...
Vel.
Nå poster jeg i tråden igjen fordi jeg har modifisert en original brukt Tiger 1050 vindskjerm, som jeg kjøpte av en italiener for en stund tilbake.
Denne har jeg kuttet med bortimot 10 centimeter og er nå klar til å prøve så snart finværet kommer tilbake.
Takket være Onsløv har jeg også fått tak i kantlist til skjermen. Blir straks seende bedre ut med slik list.
Prøvde skjermen uten list og ca.1 cm. høyre enn den på bildene nedenfor, da jeg traff Snikkeren på på Roa her om dagen.
Å kutte særlig mer enn det jeg allerede har gjort blir neppe aktuelt.
Kortere skjerme enn originalt funker forsåvidt på Tiger opp til ca. 70-80 km. Mindre vindstøy opp til disse hastighetene, men litt mer vindpress lavere på kroppen; i mitt tilfelle nærmere brystet enn hjelmen, noe jeg håpet skulle bli effekten.
Ytterligere kutt på en cm. kan kanskje bidra til at skjermen funker enda bedre? Dvs. litt lavere treffpunkt og enda mindre støy rundt hjelmen.
Håper det... En kjøretur så snart regnet gir seg vil vise om skjermkuttingen har noe for seg...
Her er i hvert fall bilder som viser den 'nye' skjermen og hvor mye den er kuttet i forhold til originalen:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Sted: Tysnes
Re: Kåpeglass og støy...
Sliter sjøl med hjelmstøy(X-lite 602),virker så det kommer for mye luft inn i hjelmen underfra. hjelper en del å kjøre med hals e.l . mulig hjelmen ikkje passer 100% til mitt hode , eller få meg skikkelege ørepropper.mfajf skrev:Ja, at hjelmen har mye å si er sikkert. Nå har jeg en Schuberth C3, og selv om det er en åpningshjelm er den veldig stille (men kun når jeg har på meg den jakken jeg lånte, eller trekker hodet ned mellom skuldrene :) ).
Det er omtrent samme støynivå med de andre hjelmene jeg har (som ikke er åpningshjelmer).
Men det er litt underlig at jakken har så mye å si. Dette må være en dårlig kombinasjon av kåpeglass, jakke og hjelm. Og joda, farten også, men jeg kjører som regel etter gjeldende fartsgrenser og under. Raste fra meg i ungdommen.
Jan
- Intruder
- Innlegg: 8271
- Registrert: 08 des 2008, 10:44
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
- Sted: Brumunddal
Re: Kåpeglass og støy...
Litt rart i disse sprengningsdager kanskje,men min hjelm er en Nitro halvhjelm med visir kjøpt hos GMS .
Forholdsvis billig,så uansett om jeg har vindskjerm er det nødvendig med ørepropper...
Forholdsvis billig,så uansett om jeg har vindskjerm er det nødvendig med ørepropper...
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38199
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kåpeglass og støy...
Kjørte en lengre tur i dag med skjermen jeg kuttet. Viser seg å gi mindre støy og turbulens i hastigheter opp til 80-90 km/t, men i høyre hastigheter (som jeg ikke vil spesifisere nærmere... ) er effekten ikke like god.
Har nå kuttet skjermen ytterligere et par cm. og tar sikte på ny tur i kveld eller i morgen. Alltid en sjanse å ta, men verd å prøve. Men sørg for å ha en ekstra skjerm - original eller uoriginal som du kan prøve og feile på
Om alt går galt kan du dermed sette på plass den originale igjen...
Har nå kuttet skjermen ytterligere et par cm. og tar sikte på ny tur i kveld eller i morgen. Alltid en sjanse å ta, men verd å prøve. Men sørg for å ha en ekstra skjerm - original eller uoriginal som du kan prøve og feile på
Om alt går galt kan du dermed sette på plass den originale igjen...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Kåpeglass og støy...
Hvis jeg skal tippe, så vil jeg tro han har brukt stikksag med et fintannet blad. Kunne ihvertfall se sånn ut på kuttet.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985