Og prisen!Flanker skrev:Fordelen med polet kontra sprit i dagligvareforretninger... Kunnskapen og servicenivået :-)

Ikke alle som trenger kunnskapen og servicen for å plukke opp en flaske whiskey eller cognac

Og prisen!Flanker skrev:Fordelen med polet kontra sprit i dagligvareforretninger... Kunnskapen og servicenivået :-)
Har hørt at Irene påberoper seg at det var de som innførte både Whiskey, sekkepipe og kilt til Skottland!Moffa skrev:Njaa.... Så vidt jeg vet er det en smule uenighet mellom skotter og irer om hvem som var først, irene mener vel at det var de isrke munkene som startet hele kalaset.... Forøvrig: Irene lager whiskey, mens skottene lager whisky![]()
Et bra valg!Bjerknez skrev:Da ble det følgende innkjøp på polet i dag :)
kjellv skrev:Et bra valg!Bjerknez skrev:Da ble det følgende innkjøp på polet i dag :)
Men ikke ødelegg dette fantastiske produktet ved å blande det med Baileys da!
Skal du venne deg til smaken så prøver du sammen med kaffe. Ikke oppi kaffen, men ved siden av. En liten slurp av konjakken og nyt den en stund. Bar! Ikkeno skal oppi den! Ikke isbiter (vann) engang. Romtemperert. Så tar du en slurp av kaffen. En fantastisk symbiose
Neida Bjerknez...ingen sier at du ikke prøverBjerknez skrev:Må venne meg til smaken kjenner jeg... Er ikke akkurat noe jeg kan si smakte voldsomt godt sån med en gang.![]()
Jaja, tiden vil vise. Ingen skal si jeg ikke prøver vertfall
Siden jeg er vant til å drikke pils i mer eller mindre større mengder så blir det uvant å ta seg en cognac med langt mer smak og styrke.kjellv skrev:Neida Bjerknez...ingen sier at du ikke prøverBjerknez skrev:Må venne meg til smaken kjenner jeg... Er ikke akkurat noe jeg kan si smakte voldsomt godt sån med en gang.![]()
Jaja, tiden vil vise. Ingen skal si jeg ikke prøver vertfall![]()
Skal nok nytte sjansen til å lære deg litt om dette ved neste korsvei...
Absolutt...den er god den!Bjerknez skrev:Siden jeg er vant til å drikke pils i mer eller mindre større mengder så blir det uvant å ta seg en cognac med langt mer smak og styrke.kjellv skrev:Neida Bjerknez...ingen sier at du ikke prøverBjerknez skrev:Må venne meg til smaken kjenner jeg... Er ikke akkurat noe jeg kan si smakte voldsomt godt sån med en gang.![]()
Jaja, tiden vil vise. Ingen skal si jeg ikke prøver vertfall![]()
Skal nok nytte sjansen til å lære deg litt om dette ved neste korsvei...
Men en riktig laget Mojito er balsam for meg vertfall.
Jeg har hatt gleden av å være ute sammen med deg, så det har jeg settBjerknez skrev:Men i 95% av tillfellene så foretrekker jeg en lys pils fra Rema1000![]()
Det enkle er ofte det beste. Baileys og kaffe er også godt, men den må være dobbel. Men for mye av dette blir man jo kvalm av..
Alt med måte heter det vel. Gjelder ikke pils da. Det går ned på høykant