Hvilken intercom anbefales?

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Maroder
Innlegg: 53
Registrert: 11 feb 2012, 10:15
Motorsykkelen din: .

Re: Hvilken intercom anbefales?

Legg inn av Maroder »

kjellv skrev:Er det noen som har erfaring med dennehttp://www.xlmoto.no/intercom-schubert-c3-pro Jeg har også c3 pro. Denne hjelmen har innebygd antenne i hjelmskallet, og denne enheten ser da rimelig smart ut ettersom man bare bytter ut kragen på hjelmen og kobler til antennen så er man på nett...?
Eg har brukt Schubert C3 (ikkje Pro-utgåva) & slik intercom eit par sesongar, og eg er veldig fornøgd. Lett å montere, god lyd (men er ikkje særleg kresen på det), og lett å koble til andre som har f.eks Scala Rider. Som tidlegare nemnt blir du ganske låst til hjelm/intercom, men det visste eg på førehand. Eg kjøpte intercomen brukt her på forumet, so prisen var ikkje verst heller :thumleft

Jarodden
Innlegg: 114
Registrert: 19 jul 2011, 23:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2011
Sted: Kolbotn

Re: Hvilken intercom anbefales?

Legg inn av Jarodden »

kjellv skrev:Er det noen som har erfaring med dennehttp://www.xlmoto.no/intercom-schubert-c3-pro Jeg har også c3 pro. Denne hjelmen har innebygd antenne i hjelmskallet, og denne enheten ser da rimelig smart ut ettersom man bare bytter ut kragen på hjelmen og kobler til antennen så er man på nett...?
Hei!

Ja jeg har brukt Schuberth´s egen intercom i 5 år, både i vanlig C3 og i de siste 2 årene i C3 Pro . og er fornøyd.

Både i fjor sommer i Alpene, og i sommer på svingete vestlandsveier hadde jeg kommunikasjon med min kjørekompis og det fungerer! Blir selvsagt brutt hvis avstander blir for stor, eller det kommer noe som sperrer for kommunikasjonen . men det kobler seg opp igjen.

Har koblet intrercom´n til GPS´n og kan både svare telefonen og spille musikk fra denne.

C3 Pro har som tidligere skrevet antenner i skallet, og RDS radioen som er innebygget i kragen fungerer relativt bra (i alle fall her på østlandet :redface ). Fikk ikke testet radioen så mye på vestlandet da vi nesten pratet "høl i hue" på hverandre.

Lyden? I følge meg så er den bra. Jeg kjører både med og uten ørepropper, og det eneste problemet jeg opplever med propper er at lyden kan oppleves som litt "lav" når jeg snakker i telefonen. Har prøvd å skru opp lyden på telefonen, men skjønner ikke helt hvordan det skal kunne påvirke volumet inne i bøtten min :D

En annen ting - Hof MC selger denne billigere enn den du linket til. Jeg gikk i bakken i forrige uke, hjelmen var det eneste som ikke klarte seg slik at jeg måtte ha en ny hjelm. Det er rotete der, men servicen og ptisene er upåklagelig.

Svar