
Gorbys Garage! bytte sv'n i transalp???
- norse900
- Innlegg: 984
- Registrert: 18 sep 2013, 15:25
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
- Bosted: Stavanger
Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
Vart plutselig kontakta av ein som ville kjøpe datsunen, så spørs om ikkje det blir god plass der alikevel. Om ikkje eg kjøper meg ein anna bil da 
For til oslo med en kompis og solgte en R6 igår, så for vi på diverse forhandlere og det endte opp med at han kjøpte seg ein 13' Yamaha FZ8S, så for vi tilbake langs krøderen og endte opp på Borlaug der eg henta Intruderen.
Godt å sette seg på sykkelen etter 70 mil i et makkverk av en Peugot varebil uten aircondition!

Uansett så vart det nokon mil idag og, ein snartur over fjellet til Vassbakken camping og kro i Luster der det vart handla inn eit bedre stykke eplekake!

Etter desse mila vart det rimelig klart at vindskjermen måtte av, senkes eller heves eller et eller annet, sliter iallefall med turbulens rundt en 80-90km/h og oppover. Tok den av etter turen idag og kjørte litt men da vart nesten for mykje av det gode, uvant å sitte med fanget fullt av vind
Må vel eksperimentere litt tenker eg...

For til oslo med en kompis og solgte en R6 igår, så for vi på diverse forhandlere og det endte opp med at han kjøpte seg ein 13' Yamaha FZ8S, så for vi tilbake langs krøderen og endte opp på Borlaug der eg henta Intruderen.
Godt å sette seg på sykkelen etter 70 mil i et makkverk av en Peugot varebil uten aircondition!

Uansett så vart det nokon mil idag og, ein snartur over fjellet til Vassbakken camping og kro i Luster der det vart handla inn eit bedre stykke eplekake!
Etter desse mila vart det rimelig klart at vindskjermen måtte av, senkes eller heves eller et eller annet, sliter iallefall med turbulens rundt en 80-90km/h og oppover. Tok den av etter turen idag og kjørte litt men da vart nesten for mykje av det gode, uvant å sitte med fanget fullt av vind

Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
I mitt forsøk på å minske plagane med hovudristandes turbulens grunna låvedøra av ein vindskjerm eg har på intruderen har eg no etter mykje "garasjeforskning" funne eit kompromiss som fungerer. Det er fortsatt støy men ikkje noko skalleristing.
Hadde ein teori om at det kunne fungere om ein gjorde det heile meir aerodynamisk og fikk lagt skjermen lenger bak.
Så da vart øvre braketten modifisert med to ekstra hol for å kunne dra skjermen lenger bak.


mykje bedre:

Så da var eit problem løyst, men fortsatt kjem det mykje vind opp langs føttene og under tanken som treff overkroppen og går rett opp der den kræssjer med vinden som går over vindskjermen, mao turbulens og støy. Så neste på lista er å avlede vinden går under vindskjermen med eit sett vinddeflektorer montert på gaffelen.
Eg har eit stor lexanplate eg skal skjære dei ut i og så blir dei festa til gaffelen med røyrklemmer eller slangeklemmer, low tech og low budget men eg gidder ikkje blåse bort peng på å bestille noko fra statane som "kanskje" fungerer. Då kan eg heller prøve det ut sjølv og så heller bestille noko meir fancy etterkvart.
Uansett her er pappmalen eg tegna av og skar ut(tegna av etter ein roadking så dei vart ganske store på intrudern, bigger is better?)

Og så heilt til slutt, sidan det heng ein slek på veggen i klubbhuset måtte eg berre prøve:
Electra glide batwing

Dette er vel egentlig det eg har mest trua på sidan "batwingen" er mykje meir aerodynamisk enn "låvedøra", vinden blir avleda RUNDT kroppen og vindskjermen kjem nærmare kroppen, så eg vurderer å ta ein tur innom harley-høggeren i sør trøndelag i ferien sidan eg såg han solgte slike for eit par lapper :)
Hadde ein teori om at det kunne fungere om ein gjorde det heile meir aerodynamisk og fikk lagt skjermen lenger bak.
Så da vart øvre braketten modifisert med to ekstra hol for å kunne dra skjermen lenger bak.
mykje bedre:
Så da var eit problem løyst, men fortsatt kjem det mykje vind opp langs føttene og under tanken som treff overkroppen og går rett opp der den kræssjer med vinden som går over vindskjermen, mao turbulens og støy. Så neste på lista er å avlede vinden går under vindskjermen med eit sett vinddeflektorer montert på gaffelen.
Eg har eit stor lexanplate eg skal skjære dei ut i og så blir dei festa til gaffelen med røyrklemmer eller slangeklemmer, low tech og low budget men eg gidder ikkje blåse bort peng på å bestille noko fra statane som "kanskje" fungerer. Då kan eg heller prøve det ut sjølv og så heller bestille noko meir fancy etterkvart.
Uansett her er pappmalen eg tegna av og skar ut(tegna av etter ein roadking så dei vart ganske store på intrudern, bigger is better?)
Og så heilt til slutt, sidan det heng ein slek på veggen i klubbhuset måtte eg berre prøve:
Electra glide batwing
Dette er vel egentlig det eg har mest trua på sidan "batwingen" er mykje meir aerodynamisk enn "låvedøra", vinden blir avleda RUNDT kroppen og vindskjermen kjem nærmare kroppen, så eg vurderer å ta ein tur innom harley-høggeren i sør trøndelag i ferien sidan eg såg han solgte slike for eit par lapper :)
Re: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
ramla visst inn en halv gsxr idag, fronten skal over på GS'n var planen, mulig det blir ombygging til monodemper og sving og (mucho sveisearbeid!)




- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)
Tjaa, kanskje Intrudern kler batvingen ?
Hvor mange sykler har du egentlig ?
Jeg ramla inn litt tidligere i tråden først, der du skrev om svarte plugger på nr 2 og 3 på GSen.
I "gamle dager" var det visst vanlig å justere litt feitere blanding på de innerste cylindrene, for at de blir
varmere enn de to ytterste.
Hvor mye varmere vet ikke jeg.
Hvor mange sykler har du egentlig ?
Jeg ramla inn litt tidligere i tråden først, der du skrev om svarte plugger på nr 2 og 3 på GSen.
I "gamle dager" var det visst vanlig å justere litt feitere blanding på de innerste cylindrene, for at de blir
varmere enn de to ytterste.
Hvor mye varmere vet ikke jeg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)
Ja eg har trua om den blir lakkert i samme farge som resten av sykkelen :-)
Driver på med vindavvisere nede på gafflene nå. Bilder kommer seinere.
Det med sotinga kom seg etter ein demontering av forgasserrekka og ei flaske med bremserens og justering av flottørnivå, går bedre hele sykkelen faktisk. Men bensinkrana lekker. Venter på ny så ingen kjøyring i det siste... :-(
Antall sykler er 2,5; gs, intruder og en halv gixxer. Det får holde inntill videre sjølv om det vurderes ein vintersykkel og :-o
Driver på med vindavvisere nede på gafflene nå. Bilder kommer seinere.
Det med sotinga kom seg etter ein demontering av forgasserrekka og ei flaske med bremserens og justering av flottørnivå, går bedre hele sykkelen faktisk. Men bensinkrana lekker. Venter på ny så ingen kjøyring i det siste... :-(
Antall sykler er 2,5; gs, intruder og en halv gixxer. Det får holde inntill videre sjølv om det vurderes ein vintersykkel og :-o
Re: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)
Rydda og fikk litt orden på garasjen igår, gikk med en del patentbånd og skruer men det funker nå!

Da vart det plass til og jobbe og vindavviserene er ferdig kuttet tilsammen med midlertidige gaffelklemmer(patentbånd
)



Meir enn det gadd eg ikkje, var meir sugen på å demontere gs'n så tanken vart satt på tømming og fronten fjernet.


Og slik er ståa nå;
Har funnet konverteringslager på allballsracing.com og venter på at de skal dukke opp i posten, må bytte simringer og få på et gatedekk før den er brukandes og.
Skal demontere baksving og ta litt forskjellige mål der imorgo :)
Da vart det plass til og jobbe og vindavviserene er ferdig kuttet tilsammen med midlertidige gaffelklemmer(patentbånd

Meir enn det gadd eg ikkje, var meir sugen på å demontere gs'n så tanken vart satt på tømming og fronten fjernet.
Og slik er ståa nå;
Har funnet konverteringslager på allballsracing.com og venter på at de skal dukke opp i posten, må bytte simringer og få på et gatedekk før den er brukandes og.
Skal demontere baksving og ta litt forskjellige mål der imorgo :)
Re: Sv: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)
Konverteringslager har kommet, sammen med nye lager til svingarm og tettninger til gaffelen

Kjapt montert :-)

Ny sykkel har ankommet

Fikk et lite dilemma da, for sv1000 har vanlig gaffel. Gsxr gaffelen er bolt on på sv1000, så da lurte eg på om eg skulle hive gsxr gaffelen på sv og sv gaffelen på gs'n....
Menmen, no skal eg på langtur med sv'n så da får eg kjøyrt og testa ut dem litt. Trur uansett eg ville hatt gullfarget gsxr gaffelbein om eg skulle gjort det på sv'n sidan den er svart liksom

Kjapt montert :-)

Ny sykkel har ankommet

Fikk et lite dilemma da, for sv1000 har vanlig gaffel. Gsxr gaffelen er bolt on på sv1000, så da lurte eg på om eg skulle hive gsxr gaffelen på sv og sv gaffelen på gs'n....
Menmen, no skal eg på langtur med sv'n så da får eg kjøyrt og testa ut dem litt. Trur uansett eg ville hatt gullfarget gsxr gaffelbein om eg skulle gjort det på sv'n sidan den er svart liksom
- JanK
- Innlegg: 740
- Registrert: 28 mar 2011, 12:52
- Motorsykkelen din: mcimport.it
- Bosted: Milano, Italia
- Kontakt:
Re: Sv: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
Legg gjerne ut flere bilder av Datsun'n!gorbys skrev:
Slit litt med plassen i garasjen eg og no når det kjem ein sykkel til :-o
Sent fra min C6903 via Tapatalk

:-)å
mcimport.it - brukt mc fra italia + deler, utstyr og alt annet mc relatert!
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Vinterlagring av motorsykkel i Milano, ta kontakt for informasjon.
Re: Sv: Gorbys Garage! Mykje nytt! s.13
Hmm var det ikke noen bilder av den et par sider lenger bak her i bloggen da?JanK skrev:
Legg gjerne ut flere bilder av Datsun'n!![]()
:-)å
Her er iallefall litt mer oppdateringer på gs'n :)
Byttet av simringer i gaffelen betydde at eg måtte lage meg eit verktøy for å komprimere fjæra. Eksosrør, mutter, gjengestag og selvvulkaniserende tape:
En kompis med tilgang til noen seriøse verktøy fikk maskinert nye foringer til svingarmen og frest ned svingarmen 3mm på kvar side for å passe inni ramma.
Så det einaste som gjenstår før den kan stå på eigne bein er å lage fester til støtdemperen men det begynner eg ikkje med enda rett og slett fordi bakdekket som står på er for stort, 190/55... Planen min er å bruke supermotard felger. Da med et 170/55 bakdekk. Så eg må få tak i det før eg kan sette opp geometrien og sveise inn støtdemperfester.
Skal forbi østlandet neste helg så eg rekner med å plukke med meg eit sett med motardfelger da. :)
Re: Gorbys Garage! Handla GSX-R s.14 :)
hatt på noko felgteip på sv'n.... Litt usikker på om eg likte det eller om det vart litt "too much"


- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Gorbys Garage! Felgteip s15
Jeg synes det er absolutt godkjent. Har en svart gsx1250f og jeg har veldig lyst til å sette på litt teip. Synes rød svart er en stilig kombinasjon når en ikke overdriver.
Derfor sier jeg bare

Derfor sier jeg bare



Live long and prosper 

- freddy123
- Innlegg: 1054
- Registrert: 02 jul 2014, 22:26
- Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga
- Bosted: akershus
Re: Gorbys Garage! Felgteip s15
Felgteipen passet ypperlig not too much.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Gorbys Garage! Felgteip s15
På en ellers så nøytral sykkel, mener jeg dette var veldig kledlig og beskjedent... Det er ett par små detaljer på sykkelen din i rødt, å rim teipen bare forsterker de detaljene. Veldig bra, og langt penere enn originalt
Sony Z2
Sony Z2
Re: Gorbys Garage! Felgteip s15
Så meget bra ut! Uff, sikler på 1000 ccm av Sykkelistisk V-twinparti :-)
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Gorbys Garage! Felgteip s15
Synes det så flott ut! 

Ey!Toven skrev:Så meget bra ut! Uff, sikler på 1000 ccm av Sykkelistisk V-twinparti :-)
Re: Sv: Gorbys Garage! Felgteip s15
Takk for tilbakemeldingene :-)

Vel den kan byttes i en bunke penger om du ønskerToven skrev:Så meget bra ut! Uff, sikler på 1000 ccm av Sykkelistisk V-twinparti :-)

Re: Sv: Gorbys Garage! Felgteip s15
Lenge siden sist. Lite aktivitet her men har gjort mer i garasjen da.
Sjekka og justert ventiler på crosseren. Bytta olje/filter og montert timeteller.
Så fikk eg kjørt et par turer på bane før eg vart overmodig, missa bremsepunktet inn i en sving og drog sykkelen over banken. Sjølv vart eg liggende igjen på bana :-P
Sykkel fikk nokon skraper men høgre radiator sprakk i en skjøyt... Så da var det game over. Har bestilt en ny(brukt) på ebay som eg fikk igår, satser på den er oppe å går igjen imorgen :-)



Trynings, skrapa opp nye hjelmen :-P

Sv'n monterte eg varmeholkene som egentlig vart kjøpt inn til gsx'n på.
Satser på å få testa dei snart :-)

Fikk testa rok-stroppene her for en stund siden og. Feilfritt, beste 200 spenn eg har brukt på sykkelutstyr i år


Sjekka og justert ventiler på crosseren. Bytta olje/filter og montert timeteller.
Så fikk eg kjørt et par turer på bane før eg vart overmodig, missa bremsepunktet inn i en sving og drog sykkelen over banken. Sjølv vart eg liggende igjen på bana :-P
Sykkel fikk nokon skraper men høgre radiator sprakk i en skjøyt... Så da var det game over. Har bestilt en ny(brukt) på ebay som eg fikk igår, satser på den er oppe å går igjen imorgen :-)



Trynings, skrapa opp nye hjelmen :-P

Sv'n monterte eg varmeholkene som egentlig vart kjøpt inn til gsx'n på.
Satser på å få testa dei snart :-)


Fikk testa rok-stroppene her for en stund siden og. Feilfritt, beste 200 spenn eg har brukt på sykkelutstyr i år



- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Gorbys Garage! Felgteip s15
Hmm, ser du holder på med hybridprosjekt.



De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Sv: Gorbys Garage! Felgteip s15
"ny-bilen" måtte ha nytt batteri

Dette er vel mer hybridprosjekt

Har stått stille siden i sommer men har nå fått inn sveiseapparatet no og stål skal eg kjøpe inn så eg kan få laga ferdig bakre støtdemper innfesting :-)


Dette er vel mer hybridprosjekt

Har stått stille siden i sommer men har nå fått inn sveiseapparatet no og stål skal eg kjøpe inn så eg kan få laga ferdig bakre støtdemper innfesting :-)
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Gorbys Garage! Felgteip s15
Ser at nybilen er en Datsun, og de byttet vel navn til Nissan sånn ca 1984 ?
Mao veteran ?
Hvordan tenker du deg støtdemperfestet på "hybriden" ?
Blir det lenker og greier eller mere rett frem ?
Mao veteran ?
Hvordan tenker du deg støtdemperfestet på "hybriden" ?
Blir det lenker og greier eller mere rett frem ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Sv: Gorbys Garage! Felgteip s15
Det stemmer, det er en datsun 1600 fra 82.
Bak blir en blåkopi av gsxr opplegget bare i stål og med ekstra forsterkning av ramma rundt for å tåle de nye påkjenninger.
Blir sveist inn en tverrbjelke til det øvre støtdemperfestet.
Ører til det nedre og så blir det forsterka med et kryss over den øvre bjelken og langsgående rør på siden. Det blir bak der sidedekslene er. Blir ikke synlig med de på.
Her er bilde av gsxr'n

Bak blir en blåkopi av gsxr opplegget bare i stål og med ekstra forsterkning av ramma rundt for å tåle de nye påkjenninger.
Blir sveist inn en tverrbjelke til det øvre støtdemperfestet.
Ører til det nedre og så blir det forsterka med et kryss over den øvre bjelken og langsgående rør på siden. Det blir bak der sidedekslene er. Blir ikke synlig med de på.
Her er bilde av gsxr'n

Re: Gorbys Garage! Felgteip s15
Ja. Også er det ting på gang med felger også. 17"supermoto felger med gullfarge er under behandling. Venter på svar fra produsent ang dimensjoner på baknavet
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Gorbys Garage! Felgteip s15
Ser nå at det står plasticmc.com på baksvingen din. Skal du kjøre hovedsaklig på bakhjulet? 

- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Gorbys Garage! Felgteip s15
Rød felgteip betyr at sykkelen går fort, så det må man ha! 
