Værgudene var på MCistenes og arrangørens side denne kvelden. De fleste politiske partier var representert, dog ikke Senterpartiet og det var en smule underlig siden nettopp dette partiet har ministeren for det debatten skulle dreie seg om.
Tre politikere som tør være kjent for de fleste - SVs, Høyres og Frps representanter - pluss fire andre som ikke er like kjente og like profilerte sørget for en helt grei om enn ikke akkurat opphetet debatt om kjernesaker NMCU står for.
Jeg skal ikke gjøre noen analyse av debatten, men legger heller ut noen bilder med en og annen kommentar...:
Plassen var i ferd med å fylles opp da jeg kom til 'Grava' i god tid før kl. 18:00. Noen minutter senere dukket rogg og frue opp :):
... og snart var det kommet en god del flere inne på park.plassen såvel som ledige plaser veien veien ...:
Så kom kortesjen med politikerne. De var blitt kjørt fra Oslo sentrum i hver sin sidevognsekvipasje.
"Nesten-kommunisten", som han selv kalte seg, Hallgeir Langeland, ble naturlig nok befordret i en URAL sidevogn...

:
Mens Per Sandberg fra motsatt akse på den politiske skalaen kom i en noe mer moderne farkost...:
Hans Petter Strifeldt, også kjent som
Fidel her på Forumet hadde fått oppdraget med å lede utspørringen:
Her er de to mest kjente størrelsene på plass på podiet...
Og her er debatten godt i gang:
Og for egen del så var dette min første tur på Grava i år. Hyggelig å ta seg en tur.
Men ble jeg noe klokere av den noe tamme debatten? Tru'kke det, men jeg fikk en fin og lang kveldstur og
det gjorde godt etter flere dager med begredelig vær...