Disse reglene du snakker om, er det noe som bare er der, eller er det noen som faktisk har tenkt de ut.Flanker skrev:Let the kverulering begin... Som vanlig, når admin og moderatorteamet en gang hver 8. mnd. velger å stenge en tråd. Et merkelig særtrekk ved MC Siden, må jeg si. At noen kan bli så indignert og krenket over dette er for meg en gåte.
Et forum er ikke "fritt frem". Man har moderatorer som håndhever regler og en administrator som i praksis er eier og eneveldig hersker. Det er rammene for ethvert forum, i større eller mindre grad. Liker man ikke rammene slik de fungere her står man som "kunde" fritt til å forlate forumet til fordel for et annet, som i større grad møter ens egne preferanser.
Men det gjøres ikke. I stedet bruker man tid og energi på å syte og klage over krenkelsen av ens ikke-eksisterende demokratiske rettigheter på internett.
*henter popcorn*
Hvem har laget regelen om at uenighet fører til stenging av diskusjonen.
Jeg har ikke noe å utsette på hyppigheten av modereringen, men hva som modereres. Jeg må også si at jeg tenker ikke at dette er et demokratisk problem, mcsiden har ikke krutt nok i seg til utgjøre noen forskjell på noen som helst måte, bortsett fra å ergre de som blir nektet å prate om hva de måtte ønske å prate om.
Dette er et spørsmål om normal folkeskikk, om sunn fornuft, om frykten for at en potensiell uggenhet skal spre seg utover forumet og bederve hele dritten.
"krenkelsen av ens ikke-eksisterende demokratiske rettigheter" blir et litt vel pompøst uttrykk å bruke i denne sammenheng
At du gidder å bruke tid og energi på å syte og klage over syting og klaging.
Blir det for mye klaging og syting for deg finnes det sikkert andre forum