Denne må jeg innrømme at jeg falt for
Geso skrev:Kjære Ragnhild,
Vil med dette be om den største sympati for at undertegnede ikke er så godt kjent, og det skyldes det faktum at undertegnede ikke har frekventert det ganske land på en slik måte at undertegnede har vært oppmerksom på hvilke steder som er passert. Dette skyldes det faktum at de stedene som passeres, ofte passeres kjørende på 4 hjul, og alle som har kjørt både 2 og 4 hjul, vet at dersom man kjører med 4 hjul er ikke oppmerksomheten på passerende steder like stor som når man har en kjøredoning som har 2 hjul, samt at når man beveger seg gjennom landskapet med kjøredoning på 2 hjul har man faktisk tid til å stoppe en gang i blandt, noe som ikke er like vanlig når man transporterer seg gjennom landskapet med 4 hjul. Dette kan selvfølgelig også ha seg bakgrunn i det faktum at en 2 hjuling ofte trenger påfyll av petrokjemiske produkter oftere enn transportredskap med 4 hjul, selvom dette ikke nødvendigvis er grunnen.
Uansett, jeg prøver meg på en gjetting av sted. Denne gjettingen er basert på det faktum at på bildet som er tatt sørøstover er det bilde av en rød låve, og jeg husker en gang jeg kjørte mellom Røros og Trondheim, på riksveg 30 passerte en rød låve litt nord for Singsås.
Dersom dette ikke skulle være korrekt, beklager jeg på det sterkeste at jeg har kastet bort tiden Deres, og håper at det ikke får konsekvenser for videre deltagelse i denne Quizen.
At undertegnede ikke tidligere har bidratt i denne tråden, skyldes ene og alene at jeg, som andre også har påpekt, men som ikke på noen som helst er ment som kritikk, det faktum at undertegnede ikke har vært i nærheten av å ha greie på svaret på noen av de spørsmålene som er stilt.
Med ønsker om en fin dag,
Deres ærbødigste
Geir

Og det var ikke så halvgale gjetta heller, men det er ikke riksveg 30 vi ser nede i dalbunnen.
Men noe begynner det da å bli her.
Er en dal med en stamvei siden det også går jernbane gjennom dalen.
Og det er ikke øverste del av Gauldalen, siden det ikke er Singsås eller R30, selv om jernbanen følger Gaula helt fra Melhus og opp forbi Ålen.
Og med OleBs ressonement fra i går burde det være mulig å komme med gode forslag til løsning :)
Og Gesos bidrag er så bra at han får 3 bonuspoeng :=D> Gratulerer :splgl
Ståa er da
Rogg
27 poeng
OleB
15 poeng
Pelsen
11 poeng
Mekker'n
9 poeng
Geso
3 poeng