Hva med lårkorte blondiner ?Crinos skrev:Jeg hilser ofte på mopeder også jeg, og henter jeg inn en moped kan det godt være at jeg legger meg litt bak en stund. (så lenge vi kjører i fartsgrensen da).
Hilser som regel på veteranbiler også! :)

Hva med lårkorte blondiner ?Crinos skrev:Jeg hilser ofte på mopeder også jeg, og henter jeg inn en moped kan det godt være at jeg legger meg litt bak en stund. (så lenge vi kjører i fartsgrensen da).
Hender vell at de hilses på dem ogDimzum skrev:Hva med lårkorte blondiner ?Crinos skrev:Jeg hilser ofte på mopeder også jeg, og henter jeg inn en moped kan det godt være at jeg legger meg litt bak en stund. (så lenge vi kjører i fartsgrensen da).
kjellv skrev:Jeg ble forbikjørt i går av en som ga et håndsignal jeg ikke har sett før.
Jeg kjørte selv sykkel, og på en lengre strekning opp en fjellovergang gikk det litt godt unna med en del tråkling og forbikjøring. Jeg la etter hvert merke til en motorsykkel som kom etter og hadde ennå større fart enn meg. Da han passerte meg tok han venstre hånd over fanget sitt og viste meg et vannrett V-tegn under høyre albue. Ikke skjønte jeg da, og ikke skjønner jeg så mye mer ennå. Men han fortsatte i samme fart og borte ble han.
Noen som har en ide om hva han mente?Inviterte han til kappkjøring eller?
Det kan sikkert fort forveksles med varsling om fare/fartskontroll. (Se gjerne første innlegg i tråden.)Emsal skrev:Pleier å ta flat hånd mot bakken når jeg hilser på motorsyklister, mest fordi det er slik syklistene har hilst på meg. Slipper dessuten å ha hånda oppi vinden slik at jeg mister kontroll. Nå er jeg fersk da.
Sikkert en søringjhn skrev:Det var en motorsyklist som gav meg et meget tydelig tegn på fare i en sving, han pumpet veldig tydelig og ivrig med handa.
Han var helt ned i gangfart, og hang på siden av sykkelen og gjorde noen voldsomme pumpe bevegelser med hånda
Jeg var sikker på at det hadde skjedd en katastrofal ulykke rundt svingen. Jeg bremset rimelig hardt og listet meg rundt svingen, mens jeg forberedte meg på det værste
Det stod to reinsdyr i vegkanten 100 m forbi svingen. Jeg vil påstå at denne varslingen om fare ikke var tilpasset faren, og utgjorde en større fare enn dyrene gjorde.
Dette var på en strekning man gjerne ser et hundretalls reinsdyr i løpet av en times kjøring ... om man skulle varsle om alle disse, ville det bli en veldig urytmisk og trasig kjøretur.
Det er litt forskjellig hva folk legger i disse tegnene, og derfor tar jeg ikke tegnene så veldig høytidlig.
He he, nei, jeg tror det var verre enn som så, det så ut som en utlending på en stor ktm.SuperMorten skrev:Sikkert en søringjhn skrev:Det var en motorsyklist som gav meg et meget tydelig tegn på fare i en sving, han pumpet veldig tydelig og ivrig med handa.
Han var helt ned i gangfart, og hang på siden av sykkelen og gjorde noen voldsomme pumpe bevegelser med hånda
Jeg var sikker på at det hadde skjedd en katastrofal ulykke rundt svingen. Jeg bremset rimelig hardt og listet meg rundt svingen, mens jeg forberedte meg på det værste
Det stod to reinsdyr i vegkanten 100 m forbi svingen. Jeg vil påstå at denne varslingen om fare ikke var tilpasset faren, og utgjorde en større fare enn dyrene gjorde.
Dette var på en strekning man gjerne ser et hundretalls reinsdyr i løpet av en times kjøring ... om man skulle varsle om alle disse, ville det bli en veldig urytmisk og trasig kjøretur.
Det er litt forskjellig hva folk legger i disse tegnene, og derfor tar jeg ikke tegnene så veldig høytidlig.
Jinten fløy vel nakne over Stangebrua for å gire opp gamlinga i Old Bikers MC Hamar da de startet onsdagsturen sin..Svein2 skrev:Lårkorte blondiner på moped hilser jeg til. Apropos: På Stangebrua var det kaos på onsdag, der løp det nakne russedamer
over, nybarberte og fine, for en eller annen knute i premie.![]()
Når det gjelder mopedister tror jeg ikke de liker å ha ett fartsmonster som Transalp`n liggende rett bak,
de feier jeg forbi.