Takk for det. Vi får se hvordan det går :)Cutless skrev:Lykke til, gleder meg til å høre hvordan det gikk.
Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Om en sykkel passer for en tar gjerne litt tid, etter min erfaring. At den IKKE passer derimot skjønner man veldig fort. Moro er det uansett.Bjerknez skrev:Joda, er klar over det, men jeg tror jeg får et bra intrykk på 10 minutter også. Man føler jo fort om dette er noe man kan overleve på over tid tror jeg.hakhap skrev:Bjerknez skrev:Blir ikke rare turen som sagt, men den lille turen det blir håper jeg blir bra ja :)Tommas skrev:God tur da
Egentlig er det ønskelig med ca 1 time prøvekjøring for å føle på om den passer til lit kjøring, men kos deg
Uansett så tror jeg at jeg er klar for noe nytt nå. Så får jeg heller evt. angre senere og lære av mitt feilvalg. :)

Live long and prosper 

- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Om en sykkel passer for en tar gjerne litt tid, etter min erfaring. At den IKKE passer derimot skjønner man veldig fort. Moro er det uansett.Bjerknez skrev:Joda, er klar over det, men jeg tror jeg får et bra intrykk på 10 minutter også. Man føler jo fort om dette er noe man kan overleve på over tid tror jeg.hakhap skrev:Bjerknez skrev:Blir ikke rare turen som sagt, men den lille turen det blir håper jeg blir bra ja :)Tommas skrev:God tur da
Egentlig er det ønskelig med ca 1 time prøvekjøring for å føle på om den passer til lit kjøring, men kos deg
Uansett så tror jeg at jeg er klar for noe nytt nå. Så får jeg heller evt. angre senere og lære av mitt feilvalg. :)

Live long and prosper 

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Enten er det forelskelse ved første blikk ellers så bør du styre unna til forelskelsen kommer. Du har jo tross alt en god sykkel.
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Jeg er klar over at jeg har en veldig god sykkel, men problemet er at jeg bruker den til og fra jobb hver eneste dag i tett trafikk og da går den fraq og være en behagelig turvenn til å bli en tung vriompeis.Zadnez skrev:Enten er det forelskelse ved første blikk ellers så bør du styre unna til forelskelsen kommer. Du har jo tross alt en god sykkel.
Derfor vil jeg ha en litt "både og" sykkel. Joda, noen kameler må jeg svelge ved å velge den bort, men det finens også positive sider. Uansett så er det jo ikke værre enn at jeg i verste fall blir en erfaring rikere og må bytte tilbake igjen til en cruiser. Tiden for vise

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
ser den... det jeg mente er at du ikke trenger å forhaste deg dersom du er usikker i dag... det er fortsatt mange sykler du ikke har prøvdBjerknez skrev:Jeg er klar over at jeg har en veldig god sykkel, men problemet er at jeg bruker den til og fra jobb hver eneste dag i tett trafikk og da går den fraq og være en behagelig turvenn til å bli en tung vriompeis.Zadnez skrev:Enten er det forelskelse ved første blikk ellers så bør du styre unna til forelskelsen kommer. Du har jo tross alt en god sykkel.
Derfor vil jeg ha en litt "både og" sykkel. Joda, noen kameler må jeg svelge ved å velge den bort, men det finens også positive sider. Uansett så er det jo ikke værre enn at jeg i verste fall blir en erfaring rikere og må bytte tilbake igjen til en cruiser. Tiden for vise

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Hadde jeg prøvd en Speed Triple R, hadde jeg vilt hatt denne, hadde jeg kjørt din ville jeg sikkert hatt denne, og hadde noen gitt meg mulighet til å kjøre en Ducati Diavel så hadde jeg nok blitt forelsket i denne også.Zadnez skrev:ser den... det jeg mente er at du ikke trenger å forhaste deg dersom du er usikker i dag... det er fortsatt mange sykler du ikke har prøvdBjerknez skrev:Jeg er klar over at jeg har en veldig god sykkel, men problemet er at jeg bruker den til og fra jobb hver eneste dag i tett trafikk og da går den fraq og være en behagelig turvenn til å bli en tung vriompeis.Zadnez skrev:Enten er det forelskelse ved første blikk ellers så bør du styre unna til forelskelsen kommer. Du har jo tross alt en god sykkel.
Derfor vil jeg ha en litt "både og" sykkel. Joda, noen kameler må jeg svelge ved å velge den bort, men det finens også positive sider. Uansett så er det jo ikke værre enn at jeg i verste fall blir en erfaring rikere og må bytte tilbake igjen til en cruiser. Tiden for vise
Jeg liker virkelig Street Triple veldig godt og skal jeg ha en sykkel i den klassen så finnes det bare to alternativer og det er Z800/MT-09/Ducati Monster etc.
Z800 er sprek, men jeg sitter ikke noe godt på den og den er også 4-sylindret. MT-09 er perfakt på mange måter men litt "tamt" utseende i forhold til Speed Triple R. Ducati Monster sitter jeg heller ikke noe godt på. Litt for mye fremoverlent og salen er pyton.
Nå gjenstår det og se om Street Triple er noe å satse på

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
du får følge hjertet ditt:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Spent på å høre hvordan det går. Lykke te 
Sent from my iPod touch using Tapatalk

Sent from my iPod touch using Tapatalk
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Nå er vi nødt til å høre fra deg snart!
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Ute å kjører ennå?
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Han er nok så skjelven på henda at han ikke klarer å skrivemortenolb skrev:Nå er vi nødt til å høre fra deg snart!

Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
forventer et utfyllende referat med bilder.





Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Tipper han skal signere på div skjemaer hos AGM :-)å
Eller....så er han så skuffet at han ikke vil snakke med oss
Eller....så er han så skuffet at han ikke vil snakke med oss

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Olav K skrev:Tipper han skal signere på div skjemaer hos AGM :-)å
Eller....så er han så skuffet at han ikke vil snakke med oss
tja , fra mitt ståsted er det vanskelig å ha noen formening om , har aldri prøvd triple syklene, bare sett litt på youtube.
men jeg har fått sans for bmw S1000R sykkelen........ hadde vært et moro leketøy fopr en gammal kall.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Fælt så nyskjerrige vi var her da!!
Først ett par bilder av sykkelen jeg kjørte:
Så til konklusjonen etter en noe kort tur på ca. ett par mil:
Sittestillingen var langt mer fremoverlent enn jeg kunen huske, men så absolutt godkjent. Lyden med orginalpotta var jo bare himmelsk i forhold til alt annet jeg har kjørt og man kan fint foreta forbikjøringer fra rundt 4-5.000rpm i høyere gir
Jeg fikk beskjed om å ta det pent, men ikke faen om jeg evt. bestemmer meg for en sykkel uten å ha testet den litt først så jeg måtte jo prøve. Resultatet ble at hjelmen ble veldig ukomfortabel å ha på seg for gliset presset ørene bakover slik at dem gnisset mot hjelmkanten! :-)å
Det var rett og slett det råeste jeg har kjørt så langt av sykler og at en 650ccm(?) drar så sinnsykt hadde jeg aldri trodd. Det var et rått drag hele veien og draget varte fra 5-6.000 til nermere 12.000rpm! Jeg ble rett og slett bitt av basillen!
Så motoren var langt råere enn jeg hadde anntatt så den får full pott!
Komforten må jeg som sagt gå ned på i forhold til min så klart og det viste jeg jo om, men du store jesus så utrolig mye mer lettkjørt enn min. Dette viste jeg jo også så klart, men å lanesplitte med noe slikt er noe heeeeelt annet. Jeg bruker sykkelen på jobb hver dag i tett trafikk så dette passer den langt bedre til.
Igjen...lyden var bare helt fantastisk med den orginale potta også, så det er nesten så jeg vurderer og spare 10-lapper her på og evt. ikke montere Arrow slipon.
Jeg fikk ikke kjørt den så veldig aktivt for dette var jo noe helt nytt for meg.
Det som var mest uvant var at jeg følte at fremhjulet ikke var der. Jeg er jo vant til å se alt forran meg så jeg følte jeg hang utenfor et lite stup. Igjen, bare en vanesak sikkert.
Så hva ble det til da?
Joda, kontrakt ble skrevet og ny sykkel ventes i oktober
Den jeg kjørte var vist solgt allerede. Dem får inn en hvit og en matt svart i oktober. Fortsatt litt usikker på hvilken farge jeg vil ha av matt sort og hvit, men det haster ikke å bestemme seg for dette i skrivende stund, hehe.
Aå hva var det jeg valgte av ekstrautstyr da mon tro....?
- Comfort seat Gel (eller hva det hette)
- QuickShift
- Jada... klinte til med Arrow potte også!
- Belly Pan beskyttelse
- Wind screen (kåpe forran)
- Tankveske og baggasjefester bak
- Hvit baklykt
- Varmeholker
- En slik bremseveskedings på styret i stede for den plastdingsen som var der...
Så da gjenstår det bare å bestemme seg for farge og det må gjøres innen få dager. Jeg skulel få beskjed så fort en av dem eller begge kom inn og da måtte jeg bestemme meg!


Først ett par bilder av sykkelen jeg kjørte:
Så til konklusjonen etter en noe kort tur på ca. ett par mil:
Sittestillingen var langt mer fremoverlent enn jeg kunen huske, men så absolutt godkjent. Lyden med orginalpotta var jo bare himmelsk i forhold til alt annet jeg har kjørt og man kan fint foreta forbikjøringer fra rundt 4-5.000rpm i høyere gir

Jeg fikk beskjed om å ta det pent, men ikke faen om jeg evt. bestemmer meg for en sykkel uten å ha testet den litt først så jeg måtte jo prøve. Resultatet ble at hjelmen ble veldig ukomfortabel å ha på seg for gliset presset ørene bakover slik at dem gnisset mot hjelmkanten! :-)å

Det var rett og slett det råeste jeg har kjørt så langt av sykler og at en 650ccm(?) drar så sinnsykt hadde jeg aldri trodd. Det var et rått drag hele veien og draget varte fra 5-6.000 til nermere 12.000rpm! Jeg ble rett og slett bitt av basillen!

Så motoren var langt råere enn jeg hadde anntatt så den får full pott!
Komforten må jeg som sagt gå ned på i forhold til min så klart og det viste jeg jo om, men du store jesus så utrolig mye mer lettkjørt enn min. Dette viste jeg jo også så klart, men å lanesplitte med noe slikt er noe heeeeelt annet. Jeg bruker sykkelen på jobb hver dag i tett trafikk så dette passer den langt bedre til.
Igjen...lyden var bare helt fantastisk med den orginale potta også, så det er nesten så jeg vurderer og spare 10-lapper her på og evt. ikke montere Arrow slipon.
Jeg fikk ikke kjørt den så veldig aktivt for dette var jo noe helt nytt for meg.
Det som var mest uvant var at jeg følte at fremhjulet ikke var der. Jeg er jo vant til å se alt forran meg så jeg følte jeg hang utenfor et lite stup. Igjen, bare en vanesak sikkert.
Så hva ble det til da?
Joda, kontrakt ble skrevet og ny sykkel ventes i oktober


Den jeg kjørte var vist solgt allerede. Dem får inn en hvit og en matt svart i oktober. Fortsatt litt usikker på hvilken farge jeg vil ha av matt sort og hvit, men det haster ikke å bestemme seg for dette i skrivende stund, hehe.
Aå hva var det jeg valgte av ekstrautstyr da mon tro....?
- Comfort seat Gel (eller hva det hette)
- QuickShift
- Jada... klinte til med Arrow potte også!
- Belly Pan beskyttelse
- Wind screen (kåpe forran)
- Tankveske og baggasjefester bak
- Hvit baklykt
- Varmeholker
- En slik bremseveskedings på styret i stede for den plastdingsen som var der...
Så da gjenstår det bare å bestemme seg for farge og det må gjøres innen få dager. Jeg skulel få beskjed så fort en av dem eller begge kom inn og da måtte jeg bestemme meg!

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39768
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Måtte jo gå som det gikk, dette
.
Gratulerer så mye med kjempesykkel
.
Og husk, valget er HVIT! Tvil ikke, du gjør rett om du velger hvit


Gratulerer så mye med kjempesykkel

Og husk, valget er HVIT! Tvil ikke, du gjør rett om du velger hvit

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Gratulerer!
Ikke årets bombe, men hyggelig for det :-)
Ikke årets bombe, men hyggelig for det :-)
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Takk for detAJ skrev:Måtte jo gå som det gikk, dette![]()
.
Gratulerer så mye med kjempesykkel.
Og husk, valget er HVIT! Tvil ikke, du gjør rett om du velger hvit

Siden jeg av en eller annen merkelig grunn er opptatt av aksellerasjon opp til 100km/t så fikk jeg gjort en liten uformell test og dette kan umulig ha tatt noe særlig mer enn 3sek. Jeg nådde jo 100km/t allerede i 1.gir.
Men er det mulig å få justerbare fothvilere til denne og samtidig beholde quickshift?
Ikke noe krise dette egentlig, men greit å vite hvis noen vet svaret...
Oooolaaav! Er du her??

Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
tor2502 skrev:Olav K skrev:Tipper han skal signere på div skjemaer hos AGM :-)å
Eller....så er han så skuffet at han ikke vil snakke med oss
tja , fra mitt ståsted er det vanskelig å ha noen formening om , har aldri prøvd triple syklene, bare sett litt på youtube.
men jeg har fått sans for bmw S1000R sykkelen........ hadde vært et moro leketøy fopr en gammal kall.
vi får byttelåne en gang:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 24594
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Takk for detToven skrev:Gratla med rå sykkel

Nei, det måtte jo gå som det gikk det...Gratulerer!
Ikke årets bombe, men hyggelig for det :-)

- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Grattis Bjerknez. . . . . . .
Ville nok gått for hvit.... hvis jeg kan komme med et forslag.

Ville nok gått for hvit.... hvis jeg kan komme med et forslag.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Gratulerer med ny sykkel,du tar vel en tur over og viser den frem :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Eventyret har star
Grattis! Nå skal vi hvertfall byttelåne på tur 
Og ja, hvit!

Og ja, hvit!