OleB skrev:Friksjon mellom dekk og vei vil vi jo ha mest mulig av
når veibanen blir våt reduseres friksjon, men hvor mye??
Jeg har ikke mye erfaring med å kjøre i regn, men synes vel umiddelbart at redusert sikt pga vanndråper på visir er mest plagsomt - i mørke ennå mer - dette i seg selv gjør jo at farten reduseres, men lurer litt på hva jeg bør tenke om veigrep.
Reduseres friksjon med 10% 20 - 30.....%????????
Håper noen kan berolige en forskremt MC-novise

Jeg var ute og kjørte en tur i lett regnvær for et par timer siden. Mest for å sjekke hvordan de nye
OSRAM Silverstar H7 lyspærene virket. Byttet til disse nå før høstmørket setter inn for fullt... Pærene fungerer bra, så det ut.
Så til dette med våt veibane. Da jeg dro ut på rv. 4 fra Shell på Roa fikk jeg en liten sladd da jeg dro på i retning nordover. Gjorde meg litt betenkt, må bare innrømme det...
Men årsaken kan fort vekk ha vært dieselsøl akkurat der vi svinger utpå riksveien siden krysset ligger like ved en bensinstasjon.
Men jeg merket at jeg reserverte meg noe i rundkjøringen rett bortenfor. Og tenkte at "jøss, begynner veiene å bli høstsleipe allerede nå!?"
Hm...

Skulle gjerne hatt tørre fine veier lenge enda, jeg...
Vi får se hvordan kjøreforholdene er i morra. Da har vi nemdlig tenkt å dra ned til Trollrally
La det gjerne regne katter i natt sånn at det blir opphold i morra :[-o<
Men
det er kanskje en smule for mye å be om...