Hvordan har Triumph klart det?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av simpson »

Zadnez skrev:Uansett... Ingen slår Tempo Corvette med quickshift
Og med Comet.....

Brukeravatar
Zadnez
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014

Legg inn av Zadnez »

simpson skrev:
Zadnez skrev:Uansett... Ingen slår Tempo Corvette med quickshift
Og med Comet.....
Åååå ja.... Cometen hadde sågar sal med plass til 2
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Kontakt:

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: Du har rett i at erfaringen min ikke er den jeg kan banke hardest i bordet med, men har nå kjørt følgende sykler:

- Suzuki GSX650F
- Triumph Explorer 1200
- V-Rod Screaming Eagle 1250
- Harley Davidson 1450 cc (usikker på hvilken type)
- Yamaha V-Star 1300
- Triumph Street Triple R
Du glemte minst en ;-)
Du kjørte noen kilometer med Yamaha TDM900 i sommer også :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev:
Bjerknez skrev: Du har rett i at erfaringen min ikke er den jeg kan banke hardest i bordet med, men har nå kjørt følgende sykler:

- Suzuki GSX650F
- Triumph Explorer 1200
- V-Rod Screaming Eagle 1250
- Harley Davidson 1450 cc (usikker på hvilken type)
- Yamaha V-Star 1300
- Triumph Street Triple R
- Yamaha TDM 900
Du glemte minst en ;-)
Du kjørte noen kilometer med Yamaha TDM900 i sommer også :thumleft
Det har du jaggu rett i :)

Er så mange at jeg mister tellinga! :sk? :knegg

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Episk skrev:
simpson skrev:skjønner at du har såre baller......
Nå er nå saken at Street Trippel er en naken Daytona, har nøyaktig samme motor som er litt nedtunet, samme ramme men med litt annet oppsett mens Kawa, Honda, Ducati mm har bygget en ny sykkel fra grunnen av og ikke basert den på en R-sykkel.
Så sammenligningen er veldig enkel.
Og akkurat derfor vinner den tester mot konkurrenter siden den er basert på en r-sykkel og har overlegne kjøreegenskaper, effekt osv. i forhold til de.
Og leser du første innlegg står det bare Triumph 675 og om turtall og effekt om den.
Og det er ikke noe oppsiktsvekkende eller overlegent med 675 motoren i forhold til andre konkurrenter.

Jeg er ingen ihuga triumph fan. Skal bytte sykkel til neste vår så ikke føler jeg at jeg må forsvare " min" sykkel heller... Bare reagerer på det du sier, det henger jo ikke på greip at "en gjennomsnittelig sykkel skal feie rent bord"? Lukter sjalusi...
Men du virker jo å ha løst saken for Ducati og resten av produsentene, ikke kast bort penger på og bygge en sykkel fra scratch... Bare riv av kåpa på R sykkelen, hev styret, nedtune motoren litt og vips, en testvinner! :thumleft
Vel, hvem begynte fabrikk produserte street figthere? Jo Ducati, Med Monster.
Og hva var det? Naken 916/748 chassi med ned tunet motor.
Ducati hadde store innvendinger med denne modellen, men det reddet eksistensens for merket.
Men monster er et rent 916 chassi uten kåper og har samme egenskaper som 748/916 men med med mindre motor.
Og ja, Ducati løste saken med en naken r-sykklel og skapte den første Merke produserte Street FIGHTER

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Ikke glem handlebar vs clip-ons. Det er en av de store, ofte oversette forskjellene mellom R sykkel og Streetfighter/naked.
Jeg syns ikke "R-sykkel" streetfightere ser noe særlig ut, og tar mye heller en rett-igjennom naked sykkel, slik som Superduke 1290 som ikke er en nedplukket R-sykkel (selv om jeg sikler titt og ofte på BMW S1000R også).
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Zadnez

Legg inn av Zadnez »

Snikendeugle skrev:Ikke glem handlebar vs clip-ons. Det er en av de store, ofte oversette forskjellene mellom R sykkel og Streetfighter/naked.
Jeg syns ikke "R-sykkel" streetfightere ser noe særlig ut, og tar mye heller en rett-igjennom naked sykkel, slik som Superduke 1290 som ikke er en nedplukket R-sykkel (selv om jeg sikler titt og ofte på BMW S1000R også).
Hvorfor tror du det er oversett.... Det er jo nettopp derfor mange velger nakenutgaven av r sykler... Det er jo nesten hele poenget

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Snikendeugle skrev:Ikke glem handlebar vs clip-ons. Det er en av de store, ofte oversette forskjellene mellom R sykkel og Streetfighter/naked.
Hvem overser den forskjellen du nevner? Jeg har ikke møtt noen som overser denne forskjellen. Jeg innbiller meg at akkurat dette er en av de viktigste grunnene til at streetfightere foretrekkes .... av de som foretrekker streetfigh...
Hvordan klassifiserer du en streetfighter? Hva er den viktigste forskjellen mellom en rr og en streetfighter, mener du?

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg mente oversett i den grad at når syklene sammenlignes, så blir det kun sagt: "Det er bare en RR uten kåper jo!"
Streetfightere i mine øyne _er_ netopp ganske mye det, selvom det går igjen flere trender nå hvor syklene faktisk blir laget fra bunn av istedenfor som jeg vil si at selvom det ikke er slik det var til å begynne med, at er mer passende, men da kanskje under betegnelsen "Naked" og ikke Streetfighter.

De viktigste forskjellene for meg er:

Et mer agressivt utseende (uten at det ser ut som en risi' stunt RR sykkel som er modifisert til en "streetfighter").
Sittestilling (her syns jeg ikke f.eks. BMW S1000R gjør noen stor forskjell fra sin RR motpart annet enn styret)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Kjellrf
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi

Legg inn av Kjellrf »

Papirverdier stemmer ikke alltid med virkeligheten, husker en test dengang Kawa ZX7R kom på markedet (i Bike i 96), og den blei testet mot CBR900RR, YZF750 og en Ducati. På papiret var Kawa'n dårligst, med færrest hester på høyest turtall, samme med dreimomentet. Og høyest vekt.

I praksis akselererte den raskest, og hadde høyest toppfart.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

De forskjellige produsenter har vel litt varierende syn på sannhet og fakta.
Var det ikke cbr 1100 xx som gikk fra 164 hk på papir til 129 elns hk i virkeligheten?
Det er kanskje ikke usannsynlig at alle de du nevner ikke har vært helt ærlig ... men i forskjellige retninger.,
Laveste hk og Nm og høyest vekt, og likevel høyest toppfart og aks :scratch Er du sikker på at du husker riktig? Joda, det gjør du sikkert, men det hadde vært artig å sett den testen, og kanskje momentkurven.

Brukeravatar
Zadnez

Legg inn av Zadnez »

Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah

Brukeravatar
jhn

Legg inn av jhn »

Zadnez skrev:Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah
Sier du at du har samme effekt i motor og på hjulet :scratch

Brukeravatar
ejs
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Legg inn av ejs »

If it ain't broke, I'll break it.

Toven

Legg inn av Toven »

jhn skrev:
Zadnez skrev:Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah
Sier du at du har samme effekt i motor og på hjulet :scratch
Han presiserer vel at produsenter måler hk forskjellig, ktm måler i motor og bmw måler på bakhjulet. Derav samme hk oppgitt og på hjulet på hans bmw :-)

Svar