Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Har du bilde av sykkelen din med disse veskene påmontert Olav K?

Toven

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft

Men hvordan er dem egentlig festet?

jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Bosted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Stilen passet godt på en "Streetfighter type" sykkel. Ser ikke ut som en overveldende mengde reimer heller.

Jeg synes ulempen med "quickfix" tankbag er at det ofte blir for mye luft mellom tank og bag, og det ser ofte ikke bra ut (advarsel, subjektiv mening knyttet til smak...).



Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Tommas skrev:Stilen passet godt på en "Streetfighter type" sykkel. Ser ikke ut som en overveldende mengde reimer heller.

Jeg synes ulempen med "quickfix" tankbag er at det ofte blir for mye luft mellom tank og bag, og det ser ofte ikke bra ut (advarsel, subjektiv mening knyttet til smak...).



Bilde
Jeg er enig med deg med tanke på luften mellom tanken og vesken ved bruk av easylock og det er nettopp hovedgrunnen til at jeg vil se hvordan det blir seende ut før jeg evt. kjøper.
Er jo ingen hast så klart da de lengste turene er over for i år og vertfall 25.oktober når jeg får sykkelen, hehe.

Har heeeele vinteren til å stå og jokke på Tripelen ute i garasjen :thumleft

EDIT:
Hey!!! Innlegg nummer 2000 gitt! :P :p

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Cutless »

Kriega ser tøft ut og virker som et genialt system. Er det jeg skal ha på sykkelen etterhvert.

Hvis du ser nøye på bildet så ser du en metall krok som er festet i en stoff-sløyfe. De stoff sløyfene er festet under setet. Når du tar av vesken så er det bare de små svarte stoff sløyfene som så vidt stikker ut under. Et genialt system som gjør at festeordningen er så å si usynlig når vesken er tatt av. Går også raskt å ta av og på.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Blir mer og mer uenig med deg angående quickshift! Det er jo absolutt verdt penga!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Blir mer og mer uenig med deg angående quickshift! Det er jo absolutt verdt penga!
Sier han som som lever på sparebluss! :lol

Dette er noe jeg uansett kan montere på senere hvis jeg får lyst. QuickShift føles mer og mer unødvendig. Er nok av andre ting jeg ønsker å bruke pengene mine på. Som feks. en skikkelig baggasjeløsning etc. Det er vertfall nyttig :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Kriega ser tøft ut og virker som et genialt system. Er det jeg skal ha på sykkelen etterhvert.

Hvis du ser nøye på bildet så ser du en metall krok som er festet i en stoff-sløyfe. De stoff sløyfene er festet under setet. Når du tar av vesken så er det bare de små svarte stoff sløyfene som så vidt stikker ut under. Et genialt system som gjør at festeordningen er så å si usynlig når vesken er tatt av. Går også raskt å ta av og på.
Joda, jeg har sett det. Funker sikkert greit det, men synes liksom det blir litt jalla med slike stropper over alt. Det er sikkert bare meg :lol

Toven

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Får skaffe deg bagasjebrett da :lol

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Toven skrev:Får skaffe deg bagasjebrett da :lol

Bilde
Skal vi se... da er følgende skrevet opp på notatblokken:

Husk å gi Toven buksevann ved neste møte! :lol

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:Blir mer og mer uenig med deg angående quickshift! Det er jo absolutt verdt penga!
Sier han som som lever på sparebluss! :lol

Dette er noe jeg uansett kan montere på senere hvis jeg får lyst. QuickShift føles mer og mer unødvendig. Er nok av andre ting jeg ønsker å bruke pengene mine på. Som feks. en skikkelig baggasjeløsning etc. Det er vertfall nyttig :thumleft
Sparebluss er gøy! Vurderer quickshift til sykkelen min og :D

Toven

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Bjerknez skrev:
Toven skrev:Får skaffe deg bagasjebrett da :lol
Skal vi se... da er følgende skrevet opp på notatblokken:

Husk å gi Toven buksevann ved neste møte! :lol
Du får ihvertfall med deg bøtta på brettet :knegg

Møter opp i regndress :bananas

Brukeravatar
Voodoodoo
Innlegg: 1077
Registrert: 07 mai 2012, 22:05
Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Voodoodoo »

Ser du fyrer over ventura bagasjebrett og ja det ser ut som nøkken når det er montert.

Men tar en av selve brettet/bøylen er det ikke mye som synes. 55l sekken har jeg hatt på ZX9 og den funker fint. kjører en solo vender en sekken inn mot pasasjersalen.
Regntrekket holdt tett de gangene jeg brukte det. Du får spørre TB81 om hvordan det er nå da han "arvet" sekken.

Når det gjelder måter å bevare lakken sverger jeg til folie fra the tankslapper: http://www.thetankslapper.biz/" onclick="window.open(this.href);return false; lett å legge, billig og en får en nærmest usynlig beskyttelse som en kan bytte etterhvert som den blir slitt.

Givi har tankring men SW motech har tankring med 12v i veska. Kjekt til lading av diverse som mobil, kamera etc. "on the road"
Artificial intelligence is no match for natural stupidity

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Voodoodoo skrev:Ser du fyrer over ventura bagasjebrett og ja det ser ut som nøkken når det er montert.

Men tar en av selve brettet/bøylen er det ikke mye som synes. 55l sekken har jeg hatt på ZX9 og den funker fint. kjører en solo vender en sekken inn mot pasasjersalen.
Regntrekket holdt tett de gangene jeg brukte det. Du får spørre TB81 om hvordan det er nå da han "arvet" sekken.

Når det gjelder måter å bevare lakken sverger jeg til folie fra the tankslapper: http://www.thetankslapper.biz/" onclick="window.open(this.href);return false; lett å legge, billig og en får en nærmest usynlig beskyttelse som en kan bytte etterhvert som den blir slitt.

Givi har tankring men SW motech har tankring med 12v i veska. Kjekt til lading av diverse som mobil, kamera etc. "on the road"
Kommer heller til å legge opp en egen 12-V på sykkelen til styret tror jeg. Litt usikker på hva jeg mener om en liten strømkilde like ved tanklokket...

Givi er jo det enkleste for det får man lett tak i og mange har dette i butikken etc. så mye av veskene får man testet først (mer eller mindre vertfall)

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Bosted: Holmestrand

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft
quote]

I mine øyne er dette helt fullstendig "mindre pent ut" ville ikke hatt det for betaling en gang , men takk og pris for at vi er forskjellige og har forskjellig smak.
Ville heller hatt et bagasjebrett(som det nevnes litt lengre ned i tråden) med en eventuelt avtagbar sissybar løsning ser 1000 ganger penere ut, dermed kan du få med deg litt på bagasjebrettet og en sekk som tres ned på sissybar som også vil fungere som ryggstøtte ved behov, just my 2 cents.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

tor2502 skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft
quote]

I mine øyne er dette helt fullstendig "mindre pent ut" ville ikke hatt det for betaling en gang , men takk og pris for at vi er forskjellige og har forskjellig smak.
Ville heller hatt et bagasjebrett(som det nevnes litt lengre ned i tråden) med en eventuelt avtagbar sissybar løsning ser 1000 ganger penere ut, dermed kan du få med deg litt på bagasjebrettet og en sekk som tres ned på sissybar som også vil fungere som ryggstøtte ved behov, just my 2 cents.
Da får vi nok bare forbli uenige tror jeg :lol

Toven

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Vi er alle forskjellige gett :prf Cutless nevnte festemåten te Kriega, veldig enkelt med enten 4 stropper man kobler sammen til 2 stropper - legges så bare under sal så 4 stk øyer stikker ut på sidene. Ellers så kan man ta de 4 stroppene og feste de til rammen under salen - litt mer permanent løsning men tar ikke mer enn 20 sek å løsne stroppene igjen.
Så har du krokene som festes i øyene og strammer baggen mot salen

Tankversjonen har jeg ikke satt meg inn i. Tror Lordshaft bruker den?

Brukeravatar
tor2502
Innlegg: 545
Registrert: 19 mar 2013, 00:23
Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Bosted: Holmestrand

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av tor2502 »

Takk og pris for at vi er forskjellige og har forskjellig smak.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft

Men hvordan er dem egentlig festet?

jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.
Det er jo kjempetøfft, viser en harding på tur :P :p

Speeden er en rååååå sykkel
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft

Men hvordan er dem egentlig festet?

jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.
Det er jo kjempetøfft, viser en harding på tur :P :p

Speeden er en rååååå sykkel
Streeten også :redface

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Zadnez »

Bjerknez skrev:
Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft

Men hvordan er dem egentlig festet?

jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.
Det er jo kjempetøfft, viser en harding på tur :P :p

Speeden er en rååååå sykkel
Streeten også :redface
Selvfølgeli, jeg kommenterte bare sykkelen på bildet :thumleft
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24593
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:
Zadnez skrev:
Bjerknez skrev:
Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg... :thumleft

Men hvordan er dem egentlig festet?

jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.
Det er jo kjempetøfft, viser en harding på tur :P :p

Speeden er en rååååå sykkel
Streeten også :redface
Selvfølgeli, jeg kommenterte bare sykkelen på bildet :thumleft
Mhm... :redface :sorry

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1309
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Bosted: solør

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av biker7 »

Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på :-k
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk :P :p

Bilde
kule tja.. mulig disse løsningene på bildet er praktiske de, men pent var det ihvertfall ikke. :lol Nå er jo ikke gode bagasjeløsninger og pent utseende noen lett match, men jaggu er det penere med Bagster enn detta her da. Ellers så hadde jeg jo Bags Connection tankveske på en tidligere sykkel også. Funket bra dette også. :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:

-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

Lenge til sykkelen er i hende? :-k

Svar