Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Har du bilde av sykkelen din med disse veskene påmontert Olav K?
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk


Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk



- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg...Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på![]()
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk![]()
![]()

Men hvordan er dem egentlig festet?
jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.
- Tommas
- Innlegg: 1251
- Registrert: 06 aug 2014, 11:27
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
- Bosted: Buskerud
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Stilen passet godt på en "Streetfighter type" sykkel. Ser ikke ut som en overveldende mengde reimer heller.
Jeg synes ulempen med "quickfix" tankbag er at det ofte blir for mye luft mellom tank og bag, og det ser ofte ikke bra ut (advarsel, subjektiv mening knyttet til smak...).

Jeg synes ulempen med "quickfix" tankbag er at det ofte blir for mye luft mellom tank og bag, og det ser ofte ikke bra ut (advarsel, subjektiv mening knyttet til smak...).
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Jeg er enig med deg med tanke på luften mellom tanken og vesken ved bruk av easylock og det er nettopp hovedgrunnen til at jeg vil se hvordan det blir seende ut før jeg evt. kjøper.Tommas skrev:Stilen passet godt på en "Streetfighter type" sykkel. Ser ikke ut som en overveldende mengde reimer heller.
Jeg synes ulempen med "quickfix" tankbag er at det ofte blir for mye luft mellom tank og bag, og det ser ofte ikke bra ut (advarsel, subjektiv mening knyttet til smak...).
Er jo ingen hast så klart da de lengste turene er over for i år og vertfall 25.oktober når jeg får sykkelen, hehe.
Har heeeele vinteren til å stå og jokke på Tripelen ute i garasjen

EDIT:
Hey!!! Innlegg nummer 2000 gitt!


- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Bosted: Trondheim
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Kriega ser tøft ut og virker som et genialt system. Er det jeg skal ha på sykkelen etterhvert.
Hvis du ser nøye på bildet så ser du en metall krok som er festet i en stoff-sløyfe. De stoff sløyfene er festet under setet. Når du tar av vesken så er det bare de små svarte stoff sløyfene som så vidt stikker ut under. Et genialt system som gjør at festeordningen er så å si usynlig når vesken er tatt av. Går også raskt å ta av og på.
Hvis du ser nøye på bildet så ser du en metall krok som er festet i en stoff-sløyfe. De stoff sløyfene er festet under setet. Når du tar av vesken så er det bare de små svarte stoff sløyfene som så vidt stikker ut under. Et genialt system som gjør at festeordningen er så å si usynlig når vesken er tatt av. Går også raskt å ta av og på.
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Blir mer og mer uenig med deg angående quickshift! Det er jo absolutt verdt penga!
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Sier han som som lever på sparebluss!mortenolb skrev:Blir mer og mer uenig med deg angående quickshift! Det er jo absolutt verdt penga!

Dette er noe jeg uansett kan montere på senere hvis jeg får lyst. QuickShift føles mer og mer unødvendig. Er nok av andre ting jeg ønsker å bruke pengene mine på. Som feks. en skikkelig baggasjeløsning etc. Det er vertfall nyttig

- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Joda, jeg har sett det. Funker sikkert greit det, men synes liksom det blir litt jalla med slike stropper over alt. Det er sikkert bare megCutless skrev:Kriega ser tøft ut og virker som et genialt system. Er det jeg skal ha på sykkelen etterhvert.
Hvis du ser nøye på bildet så ser du en metall krok som er festet i en stoff-sløyfe. De stoff sløyfene er festet under setet. Når du tar av vesken så er det bare de små svarte stoff sløyfene som så vidt stikker ut under. Et genialt system som gjør at festeordningen er så å si usynlig når vesken er tatt av. Går også raskt å ta av og på.

- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Skal vi se... da er følgende skrevet opp på notatblokken:Toven skrev:Får skaffe deg bagasjebrett da![]()
Husk å gi Toven buksevann ved neste møte!

- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Sparebluss er gøy! Vurderer quickshift til sykkelen min ogBjerknez skrev:Sier han som som lever på sparebluss!mortenolb skrev:Blir mer og mer uenig med deg angående quickshift! Det er jo absolutt verdt penga!![]()
Dette er noe jeg uansett kan montere på senere hvis jeg får lyst. QuickShift føles mer og mer unødvendig. Er nok av andre ting jeg ønsker å bruke pengene mine på. Som feks. en skikkelig baggasjeløsning etc. Det er vertfall nyttig

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Du får ihvertfall med deg bøtta på brettetBjerknez skrev:Skal vi se... da er følgende skrevet opp på notatblokken:Toven skrev:Får skaffe deg bagasjebrett da![]()
Husk å gi Toven buksevann ved neste møte!

Møter opp i regndress

- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Ser du fyrer over ventura bagasjebrett og ja det ser ut som nøkken når det er montert.
Men tar en av selve brettet/bøylen er det ikke mye som synes. 55l sekken har jeg hatt på ZX9 og den funker fint. kjører en solo vender en sekken inn mot pasasjersalen.
Regntrekket holdt tett de gangene jeg brukte det. Du får spørre TB81 om hvordan det er nå da han "arvet" sekken.
Når det gjelder måter å bevare lakken sverger jeg til folie fra the tankslapper: http://www.thetankslapper.biz/" onclick="window.open(this.href);return false; lett å legge, billig og en får en nærmest usynlig beskyttelse som en kan bytte etterhvert som den blir slitt.
Givi har tankring men SW motech har tankring med 12v i veska. Kjekt til lading av diverse som mobil, kamera etc. "on the road"
Men tar en av selve brettet/bøylen er det ikke mye som synes. 55l sekken har jeg hatt på ZX9 og den funker fint. kjører en solo vender en sekken inn mot pasasjersalen.
Regntrekket holdt tett de gangene jeg brukte det. Du får spørre TB81 om hvordan det er nå da han "arvet" sekken.
Når det gjelder måter å bevare lakken sverger jeg til folie fra the tankslapper: http://www.thetankslapper.biz/" onclick="window.open(this.href);return false; lett å legge, billig og en får en nærmest usynlig beskyttelse som en kan bytte etterhvert som den blir slitt.
Givi har tankring men SW motech har tankring med 12v i veska. Kjekt til lading av diverse som mobil, kamera etc. "on the road"
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Kommer heller til å legge opp en egen 12-V på sykkelen til styret tror jeg. Litt usikker på hva jeg mener om en liten strømkilde like ved tanklokket...Voodoodoo skrev:Ser du fyrer over ventura bagasjebrett og ja det ser ut som nøkken når det er montert.
Men tar en av selve brettet/bøylen er det ikke mye som synes. 55l sekken har jeg hatt på ZX9 og den funker fint. kjører en solo vender en sekken inn mot pasasjersalen.
Regntrekket holdt tett de gangene jeg brukte det. Du får spørre TB81 om hvordan det er nå da han "arvet" sekken.
Når det gjelder måter å bevare lakken sverger jeg til folie fra the tankslapper: http://www.thetankslapper.biz/" onclick="window.open(this.href);return false; lett å legge, billig og en får en nærmest usynlig beskyttelse som en kan bytte etterhvert som den blir slitt.
Givi har tankring men SW motech har tankring med 12v i veska. Kjekt til lading av diverse som mobil, kamera etc. "on the road"
Givi er jo det enkleste for det får man lett tak i og mange har dette i butikken etc. så mye av veskene får man testet først (mer eller mindre vertfall)
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg...Bjerknez skrev:Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på![]()
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk![]()
![]()

quote]
I mine øyne er dette helt fullstendig "mindre pent ut" ville ikke hatt det for betaling en gang , men takk og pris for at vi er forskjellige og har forskjellig smak.
Ville heller hatt et bagasjebrett(som det nevnes litt lengre ned i tråden) med en eventuelt avtagbar sissybar løsning ser 1000 ganger penere ut, dermed kan du få med deg litt på bagasjebrettet og en sekk som tres ned på sissybar som også vil fungere som ryggstøtte ved behov, just my 2 cents.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Da får vi nok bare forbli uenige tror jegtor2502 skrev:Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg...Bjerknez skrev:Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på![]()
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk![]()
![]()
![]()
quote]
I mine øyne er dette helt fullstendig "mindre pent ut" ville ikke hatt det for betaling en gang , men takk og pris for at vi er forskjellige og har forskjellig smak.
Ville heller hatt et bagasjebrett(som det nevnes litt lengre ned i tråden) med en eventuelt avtagbar sissybar løsning ser 1000 ganger penere ut, dermed kan du få med deg litt på bagasjebrettet og en sekk som tres ned på sissybar som også vil fungere som ryggstøtte ved behov, just my 2 cents.

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Vi er alle forskjellige gett
Cutless nevnte festemåten te Kriega, veldig enkelt med enten 4 stropper man kobler sammen til 2 stropper - legges så bare under sal så 4 stk øyer stikker ut på sidene. Ellers så kan man ta de 4 stroppene og feste de til rammen under salen - litt mer permanent løsning men tar ikke mer enn 20 sek å løsne stroppene igjen.
Så har du krokene som festes i øyene og strammer baggen mot salen
Tankversjonen har jeg ikke satt meg inn i. Tror Lordshaft bruker den?

Så har du krokene som festes i øyene og strammer baggen mot salen
Tankversjonen har jeg ikke satt meg inn i. Tror Lordshaft bruker den?
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Takk og pris for at vi er forskjellige og har forskjellig smak.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Det er jo kjempetøfft, viser en harding på turBjerknez skrev:Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg...Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på![]()
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk![]()
![]()
![]()
Men hvordan er dem egentlig festet?
jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.


Speeden er en rååååå sykkel
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Streeten ogsåZadnez skrev:Det er jo kjempetøfft, viser en harding på turBjerknez skrev:Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg...Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på![]()
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk![]()
![]()
![]()
Men hvordan er dem egentlig festet?
jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.![]()
Speeden er en rååååå sykkel

Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Selvfølgeli, jeg kommenterte bare sykkelen på bildetBjerknez skrev:Streeten ogsåZadnez skrev:Det er jo kjempetøfft, viser en harding på turBjerknez skrev:Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg...Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på![]()
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk![]()
![]()
![]()
Men hvordan er dem egentlig festet?
jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.![]()
Speeden er en rååååå sykkel

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
Mhm...Zadnez skrev:Selvfølgeli, jeg kommenterte bare sykkelen på bildetBjerknez skrev:Streeten ogsåZadnez skrev:Det er jo kjempetøfft, viser en harding på turBjerknez skrev:Når du sier det, så har dem liksom et litt "røft" preg over seg...Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på![]()
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk![]()
![]()
![]()
Men hvordan er dem egentlig festet?
jeg vil jo ha slik tanklokk feste for tankvesken og en litt mer genial løsning enn 140 runder med en snor på veskene bak på sykkelen.![]()
Speeden er en rååååå sykkel


- biker7
- Innlegg: 1309
- Registrert: 12 feb 2011, 15:41
- Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
- Bosted: solør
Re: Bjerknez' logg - 2015 Triumph Street Triple R
kule tja.. mulig disse løsningene på bildet er praktiske de, men pent var det ihvertfall ikke.Toven skrev:Kriega har ganske kule løsninger med veskene sine, kan f.eks sette en US30 bakpå, og koble us10 på sidene av denne igjen. Om du kan sette en us10 på toppen der igjen ble jeg litt usikker på![]()
Han er har satt en us30 bakpå, kobla 2 us10 på sidene og en us20 på tanken :-) Må nesten vurdere en us20 til tanken, ble litt keitete med tailpack og ryggsekk![]()
![]()

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine tidligere og nåværende "hjul-beinte" kamerater er:
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)
-20 BMW R1250GS HP (2021-...) (Nåværende)
-89 Honda NX 650 Dominator (2008 -...) (Nåværende)
-09 BMW F800GS (2019-2021)
-01 Kawasaki ZX9R (2020-2021)
-16 Yamaha MT09 Tracer (2016-2020)
-03 Kawasaki ZX12R (2013-2016)
-99 Kawasaki ZX9R (2010-2013)
-98 Triumph Daytona T595 (955i) (2006-2010)
-93 suzuki GSXR1100 (2002-2006)
-99 suzuki GSXR600 (1999-2002)
-95 kawasaki ZX6R (1998-1999)
-86 suzuki GSX750es (1996-1998)
-83 Honda MT5, 50 ccm (1987-1990)
-58 Tempo Corvette, 5o ccm (1985-1987)