Hvordan har Triumph klart det?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Jompa »

Toven skrev:
jhn skrev:
Zadnez skrev:Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah
Sier du at du har samme effekt i motor og på hjulet :scratch
Han presiserer vel at produsenter måler hk forskjellig, ktm måler i motor og bmw måler på bakhjulet. Derav samme hk oppgitt og på hjulet på hans bmw :-)
Har sjekka litt rundt på nettet, og det står da motoreffekt, riktignok på tysk, svensk, norsk, engelsk alt ettersom på BMWs sykler også.
Og hvorfor i all verden skulle BMW oppgi effekten på bakhjulet når alle konkurrentene oppgir motoreffekt ?

Men tilbake til spørsmålet i overskrifta, hvordan har Triumph klart det ?
Ikke vet jeg, og ingen har vwl enda gitt et godt svar, unntatt Bjerknez som både stilte spørsmålet og kom med svaret i første innlegg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av KydeX »

Hehe :-)

Brukeravatar
Zadnez
Innlegg: 600
Registrert: 19 mar 2013, 07:59
Motorsykkelen din: BMW S1000R 2014
Bosted: Oslo

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av Zadnez »

Jompa skrev:
Toven skrev:
jhn skrev:
Zadnez skrev:Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah
Sier du at du har samme effekt i motor og på hjulet :scratch
Han presiserer vel at produsenter måler hk forskjellig, ktm måler i motor og bmw måler på bakhjulet. Derav samme hk oppgitt og på hjulet på hans bmw :-)
Har sjekka litt rundt på nettet, og det står da motoreffekt, riktignok på tysk, svensk, norsk, engelsk alt ettersom på BMWs sykler også.
Og hvorfor i all verden skulle BMW oppgi effekten på bakhjulet når alle konkurrentene oppgir motoreffekt ?

Men tilbake til spørsmålet i overskrifta, hvordan har Triumph klart det ?
Ikke vet jeg, og ingen har vwl enda gitt et godt svar, unntatt Bjerknez som både stilte spørsmålet og kom med svaret i første innlegg.
Ikke vet jeg, har bare gitt svaret:)
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av L-NA »

Zadnez skrev:
Jompa skrev:
Toven skrev:
jhn skrev:
Zadnez skrev:Triumph og KTM måler hk i motoren, mens bmw måler på bakhjulet. Det er jo bakhjulet som teller. KTM har 180 hk, min gar 160. Ktm har 158 på bakhjulet, min har 160 på bakhjulet. Hah
Sier du at du har samme effekt i motor og på hjulet :scratch
Han presiserer vel at produsenter måler hk forskjellig, ktm måler i motor og bmw måler på bakhjulet. Derav samme hk oppgitt og på hjulet på hans bmw :-)
Har sjekka litt rundt på nettet, og det står da motoreffekt, riktignok på tysk, svensk, norsk, engelsk alt ettersom på BMWs sykler også.
Og hvorfor i all verden skulle BMW oppgi effekten på bakhjulet når alle konkurrentene oppgir motoreffekt ?

Men tilbake til spørsmålet i overskrifta, hvordan har Triumph klart det ?
Ikke vet jeg, og ingen har vwl enda gitt et godt svar, unntatt Bjerknez som både stilte spørsmålet og kom med svaret i første innlegg.
Ikke vet jeg, har bare gitt svaret:)
Bare sånn for å fortsette litt på siden av denne Triumph diskusjonen, men....AM car - var det store da vi som små gutter diskuterte bil, og da like selvfølgelig som nå, så var det Hk som var det viktigste ;-) ...samt det hendte vel rett som det var at antall Hk ofte økte proporsjonalt med antall salgmeldinger.... :-) Den gangen var det noe som kaltes SAE Hk og DIN. Husker jeg riktig så opererte Tyskerne med DIN, som var på bakhjula, og Amerikaneren med SEA som da var akselHk. Om dette er normer som fortsatt brukes aner jeg ikke, eller hvem som event. bruker hva ..men sån går nu dagan... :mk

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av ejs »

:vs
SAE og DIN ble begge målt på svinghjulet.
SAE med ribbet motor
DIN slik som den var i bil.(eksos,vannpumpe,luftfilter...)
:prop:
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av L-NA »

ejs skrev::vs
SAE og DIN ble begge målt på svinghjulet.
SAE med ribbet motor
DIN slik som den var i bil.(eksos,vannpumpe,luftfilter...)
:prop:

Sånn var det ja.... :thx

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Hvordan har Triumph klart det?

Legg inn av SuperMorten »

L-NA skrev:
ejs skrev::vs
SAE og DIN ble begge målt på svinghjulet.
SAE med ribbet motor
DIN slik som den var i bil.(eksos,vannpumpe,luftfilter...)
:prop:

Sånn var det ja.... :thx
I gamledager når jeg opererte med 36 Hk på min gamle boble, før jeg kjøpte en Toyota som hadde hele 79 Hk. Da hadde disse målingene en praktisk betydning. Bobla klarte 90 km/t på en god dag, i nedoverbakke, medvind, sola i ryggen og mammas kjøttkaker til middag.. :knegg
I dag derimot, hvor de aller fleste biler har hestekrefter i overflod, er det sjåførens vilje til å trykke på pedalen som avgjør.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Svar