R1200GS-W 50k km rapport

... om verktøy, service, problemløsninger, reparasjoner og modifiseringer
Svar
ZZR-Erling

R1200GS-W 50k km rapport

Legg inn av ZZR-Erling »

Skuffende.
Fra Motorrad, tar med de viktigste hendelsene i dems 50k km rapport:
43152km: Defekt lager ved transmisjonens inngående aksel forårsaket transmisjonsskader, "rasat våxellåda". Hele motorn byttet.
BMW forklarer det med at det var et standardlager som er ment å holde hele motorsykkelens livslengd. Hvorfor akkurat dette kolapset, prøver de å finne ut med laboriatorietester.

Ellers har de hatt endel kluss med bla clutchfunksjonen, dvs antatt luft i hydraulikken og sågar feil på akslingen som overfører trykket.
Nu skal det sies at monteringen av biken på verkstedet ikke var 100%. De hadde gjort en feil med koblingens trykkplate. (Jeg trodde dette kom montert fra fabrikk).
Og tro det eller ei, FORTSATT problemer med blinklysbryter!!!
Det er jo noe som har gått igjen siden 2009!!!

Jeg pleier å stort sett være "heldig", så jeg regner med at mine brytere holder på min K1300S -13 :)

Brukeravatar
poulet_cavalier
Innlegg: 1272
Registrert: 25 feb 2012, 21:55
Motorsykkelen din: R1200GS
Bosted: Asker

Re: R1200GS-W 50k km rapport

Legg inn av poulet_cavalier »

ZZR-Erling skrev:Skuffende.
<snip>
Og tro det eller ei, FORTSATT problemer med blinklysbryter!!!
Det er jo noe som har gått igjen siden 2009!!!

Jeg pleier å stort sett være "heldig", så jeg regner med at mine brytere holder på min K1300S -13 :)
Nokia som lager dem.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras

ZZR-Erling

Re: R1200GS-W 50k km rapport

Legg inn av ZZR-Erling »

poulet_cavalier skrev:
ZZR-Erling skrev:Skuffende.
<snip>
Og tro det eller ei, FORTSATT problemer med blinklysbryter!!!
Det er jo noe som har gått igjen siden 2009!!!

Jeg pleier å stort sett være "heldig", så jeg regner med at mine brytere holder på min K1300S -13 :)
Nokia som lager dem.
Til BMW: slutt å kjøpe fra dem!

Svar