Bikerstreet Bergen legges ned?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23265
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bikerstreet Bergen legges ned?

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har også sendt en mail til Alf Graarud Motor hvor jeg spør om det ligger en sannhet i ryktene om at dem har planer om i nærmeste fremtid og avikle samarbeidet med Triumph og hvordan jeg evt. skal forholde meg til dette som kunde hos dem.

Svaret vil bli postet her...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23265
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bikerstreet Bergen legges ned?

Legg inn av Bjerknez »

Bjerknez skrev:Jeg har også sendt en mail til Alf Graarud Motor hvor jeg spør om det ligger en sannhet i ryktene om at dem har planer om i nærmeste fremtid og avikle samarbeidet med Triumph og hvordan jeg evt. skal forholde meg til dette som kunde hos dem.

Svaret vil bli postet her...
Det tok ikke lange tiden før jeg fikk svar på denne mailen og det ryktet kan vi bare avfeie med det samme.

Jeg fikk hele to mail tilbake. (sendte den samme mailen med kopi til Alf Graarud) og her siterer jeg svarene.

Mail 1:
Hei.

Det ligger overhodet ikke noe i det ryktet, vi har bestilt flere sykler enn noen gang for neste år.

Imidlertid satt vi i fjor en rekke krav ovenfor Triumph om hvordan det måtte være, og dette har de møtt oss på.
Så ingen grunn til bekymring.

Mvh Lene


Mail 2:
Hei igjen Ove, vet ikke hvordan slike rykter blir til.???!!,, vi skal på prøvekjørkng av nye modeller i Spania i løpet av november. Det er ikke noen stor hemlighet at det har vært utrolige krav et par år tilbake, fra Troumph med gulv til flere hundre tusen, neste umulig å få papir så vi kunne få skilt på syklene , men det er nå historie. Så vi bruker mye resurser på å selge T riumph i mange år fremmover
Alf.


JEG er forøvrig svært fornøyd med servicen jeg har fått hos Alf Graarud Motor. Når har jo ikke jeg hatt noen problemer med sykkelen av nevneverdig grad så langt, men det er en del utstyr som måtte ettermonteres da alt ikke kom med en gang. Jeg har omtrent fått time på dagen og det har ikke vert noe problem med å få låne en tohjuling i mellomtiden. Å etter svarene jeg fikk over så tror jeg at videre kjøp av Triumph for min del blir en trygg affere :thumleft

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Re: Bikerstreet Bergen legges ned?

Legg inn av Gordon »

Bjerknez skrev:
Bjerknez skrev:Jeg har også sendt en mail til Alf Graarud Motor hvor jeg spør om det ligger en sannhet i ryktene om at dem har planer om i nærmeste fremtid og avikle samarbeidet med Triumph og hvordan jeg evt. skal forholde meg til dette som kunde hos dem.

Svaret vil bli postet her...
Det tok ikke lange tiden før jeg fikk svar på denne mailen og det ryktet kan vi bare avfeie med det samme.

Jeg fikk hele to mail tilbake. (sendte den samme mailen med kopi til Alf Graarud) og her siterer jeg svarene.

Mail 1:
Hei.

Det ligger overhodet ikke noe i det ryktet, vi har bestilt flere sykler enn noen gang for neste år.

Imidlertid satt vi i fjor en rekke krav ovenfor Triumph om hvordan det måtte være, og dette har de møtt oss på.
Så ingen grunn til bekymring.

Mvh Lene


Mail 2:
Hei igjen Ove, vet ikke hvordan slike rykter blir til.???!!,, vi skal på prøvekjørkng av nye modeller i Spania i løpet av november. Det er ikke noen stor hemlighet at det har vært utrolige krav et par år tilbake, fra Troumph med gulv til flere hundre tusen, neste umulig å få papir så vi kunne få skilt på syklene , men det er nå historie. Så vi bruker mye resurser på å selge T riumph i mange år fremmover
Alf.


JEG er forøvrig svært fornøyd med servicen jeg har fått hos Alf Graarud Motor. Når har jo ikke jeg hatt noen problemer med sykkelen av nevneverdig grad så langt, men det er en del utstyr som måtte ettermonteres da alt ikke kom med en gang. Jeg har omtrent fått time på dagen og det har ikke vert noe problem med å få låne en tohjuling i mellomtiden. Å etter svarene jeg fikk over så tror jeg at videre kjøp av Triumph for min del blir en trygg affere :thumleft
----------------------------

Takk for opplysningen, det var godt å hører :thumleft Skal prøve Graarud til våren med 80.000 km service.
Gordon

Storm
Innlegg: 205
Registrert: 15 mar 2012, 19:21
Motorsykkelen din: 2 hjul
Sted: Vestfold

Re: Bikerstreet Bergen legges ned?

Legg inn av Storm »

Gordon, jeg kan ikke forstå at du har hatt en dårlig service på Classic på Sem. Jeg har endel erfaringer med diverse mc forhandlere og båt forhandlere her på østlandet. Og jeg må si at bedre service som jeg fikk hos Geir på Classic har jeg ikke fått før eller senere.
Jeg er ikke kunde der pr. i dag, men man skal ikke se bort i fra at jeg kommer tilbake til dem. Føler at de ikke vet hvor godt de kan gjøre for kundene sine.

ZZR-Erling

Re: Bikerstreet Bergen legges ned?

Legg inn av ZZR-Erling »

Profesjonelt av AGM. Ser ut til at de følger med i timen, og i tillegg kan informere bra.

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Bikerstreet Bergen legges ned?

Legg inn av Olav K »

Jeg har godt inntrykk av AGM, etter jeg kjøpte Speed'en min der i sommer.
Både av butikk, betjening og verksted. Så langt har de framvist eksellent kundebehandling overfor meg.
At de kunne levere Rizoma skiltholder billigere enn jeg fant den på nettbutikker er jo et pluss :thumleft

Hva anngår Classic, vet jeg bare at Triumphmiljøet på vestlandet bruker denne butikken/verkstedet mye.... mer som en "hoffleverandør". Mye på grunn av kompetanse og dedikasjon til engelske sykler.
Så får vi bare håpe at det kommer en flink forhandler til bergenskanten snarest :prf
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bikerstreet Bergen legges ned?

Legg inn av ojda »

Olav K skrev:Jeg har godt inntrykk av AGM, etter jeg kjøpte Speed'en min der i sommer.
Både av butikk, betjening og verksted. Så langt har de framvist eksellent kundebehandling overfor meg.
At de kunne levere Rizoma skiltholder billigere enn jeg fant den på nettbutikker er jo et pluss :thumleft

Hva anngår Classic, vet jeg bare at Triumphmiljøet på vestlandet bruker denne butikken/verkstedet mye.... mer som en "hoffleverandør". Mye på grunn av kompetanse og dedikasjon til engelske sykler.
Så får vi bare håpe at det kommer en flink forhandler til bergenskanten snarest :prf
Nå har jeg jo brukt Eurospeed på vanlig service, men kjøp, førstegangsservice og reklamasjoner
har til største del gått igjennom Graarud Motor fra våren 2012.
Erfaring så langt er at ansatte på AGM har gjort det som har vært i deres makt for å hjelpe
meg med mine behov. Servisinstillingen fra Tegner i Stockholm vs AGM har gjort at jeg
føler reklamasjoner gjøres bedre fra Svensk verksted (ikke bra). Dette er forhåpentligvis
noe av det AGM har fått rettet opp ved ny avtale. Ventetid har aldrig vert tema på AGM.
Siste eksempel: Jeg ringer Henrik Graarud og forteller om oljelekaje samt defekt varmehåndtak (garranti/reklamasjonssak)
på Mandag. Avtaler levering Onsdag, og får telefon om ferdig Fredag. Det er så jeg nesten får litt dårlig
samvittighet for at jeg bruker Karlstad til service :sorry Men jeg legger jo igjen litt penger der alikevel da :P :p
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Re: Bikerstreet Bergen legges ned?

Legg inn av Gordon »

Storm skrev:Gordon, jeg kan ikke forstå at du har hatt en dårlig service på Classic på Sem. Jeg har endel erfaringer med diverse mc forhandlere og båt forhandlere her på østlandet. Og jeg må si at bedre service som jeg fikk hos Geir på Classic har jeg ikke fått før eller senere.
Jeg er ikke kunde der pr. i dag, men man skal ikke se bort i fra at jeg kommer tilbake til dem. Føler at de ikke vet hvor godt de kan gjøre for kundene sine.
---------------
Det kommer hovedsakelig av at Geir brukte 3 måneder ved skift av spraque (sprag) clutch på min Speed Triple. I tillegg en kr 500.- regning for en elektrisk feil som han ikke fikset og jeg måtte til MonsterBike på Kobbervikdalen for å får det ordnet. Ingen ordentlig dokumentasjon for en service på min Speed Triple, kun en kvittering på en A6 lapp og feil stemplet side på service bok. Flere mail som jeg har sendt ham, har han aldri svart på.
Nei, jeg ble ikke imponerte. Personlig synes jeg at det burde være flere mekaniker hos Geir, men det er et spørsmål om penger, vel? Han har nok business med dekning av hele Tønsberg og omegn.
Men når det er sagt, hans kunnskap på min gammel 1966 T120 var bra. Da var han meget flink.
Gordon

Brukeravatar
Sjåføren
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Triumph Speedmaster 865 '12
Sted: Bergen

Re: Bikerstreet Bergen legges ned?

Legg inn av Sjåføren »

Olav K skrev:Det kom desverre ikke som noen bombe på meg...
Håper bare at "Sjåføren" fikk orden på sykkelen sin, før de stengte døra.
Håper det dukker opp en ny forhandler med en større grad av entusiasme for Triumph... og at denne dukker opp kjapt :knegg
Ai da, dette var jo ikke helt kjekt nei. Min sykkel står der dessverre fortsatt etter litt over 6 mnd nå. Blir spennende å se hva som skjer nå da. For min del har det uansett de siste måneder vært Triumph og Zwier GrootRoessink som jeg har forholdt meg til, så jeg regner jo med at ikke sykkelen forsvinner i krav og div dersom BS Bergen er i stor gjeld, men tror jeg skal ta litt forhåndsregler her nå ja :P

Skikkelig greit at det ble postet her, for hadde ingen anelse at de faktisk stenger ned. Sjekket de ut på Proff.no og det var jo ikke akkurat hyggelig lesning, men trodde ikke det var game over helt ennå. Får vel sende noen mailer og ta noen telefoner tror jeg.

Jaja, sånn kan det gå.
Nudge nudge, 'wink 'wink..

Gordon
Innlegg: 146
Registrert: 14 nov 2014, 19:44
Motorsykkelen din: 2015 Moto Guzzi Stelvio NTX ABS 1200cc
Sted: Hokksund

Eurospeed Karlstad legges IKKE ned

Legg inn av Gordon »

Tenkte at jeg kun orienterer at Eurospeed i Karlstad avvikles ikke :thumleft
Jeg har mottatt følgende melding fra Roger hos Eurospeed;

Eurospeed ska inte avvecklas , vi kommer att fortsätta som vanligt och ge våra kunder den bästa service som vi kan.
Det är avtalet med Triumph som vi har blivit av med trots att vi i tre år har haft högsta poäng i Norden när det gäller Triumphs CSI, ”Customer Satisfaktion Index” för service-verkstäder, men det har tydligen ingen verkan. Som sagt tidigare vet jag inte vad detta beslut grundar sig i men jag hoppas att du får ett svar som reder ut detta

Det var kjempe bra nyheter. Jeg har også fått et svar fra Zwier Groot Roessink, som er back-up for Johan Tengner mens han er på pappa perm.

Although I cannot go into detail of why some dealers stop with Triumph, it is important to know that all dealers are independent entrepreneurs. The decision about who is Triumph dealer or not is therefore not entirely taken by Triumph but depends also on the business plan and ideas of the shop manager. It should be an agreement between two parties and although we wish to support every Triumph owner in the world, it is unfortunately not always possible to find a fully trained and equipped, professional Triumph dealership around the corner.

Svaret fra han var ganske våg spør du meg :-k
Gordon

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Bikerstreet Bergen legges ned?

Legg inn av Flanker »

Det der er godt gammeldags GPP fra Triumph...

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Eurospeed Karlstad legges IKKE ned

Legg inn av ojda »

Gordon skrev:Tenkte at jeg kun orienterer at Eurospeed i Karlstad avvikles ikke :thumleft
Jeg har mottatt følgende melding fra Roger hos Eurospeed;

Eurospeed ska inte avvecklas , vi kommer att fortsätta som vanligt och ge våra kunder den bästa service som vi kan.
Det är avtalet med Triumph som vi har blivit av med trots att vi i tre år har haft högsta poäng i Norden när det gäller
Det var bra du tok dette opp med Eurospeed så min 3 månter gamle informasjon fra Roger,
som nå tydligvis er foreldet :scratch ikke ble stående som nok et falskt rykte.
Jeg beklager feil/foreldet info fra min side :sorry
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bikerstreet Bergen legges ned?

Legg inn av ojda »

Da var det noe i informasjonen jeg hadde alikevel da.
Synes det er fryktelig trist at Eurospeed forsvinner.
At Roger skulle ivareta servisen var jeg klar over.

Hej på Er alla Triumph-vänner o alla andra goa knuttar!

 

Rea på gång 29/11!

 

50-75 %

 

 

Vi har beslutat oss för att stänga Triumph-Butiken på Gjuterigatan 5, from december 2014 och kommer därför att ha en utförsäljning/rea av Triumphs kläder, skor, tillbehör och hjälmar som vi har kvar. Detta sker lördagen den 29/11 2014 mellan 10.00-15.00 och ni är hjärtligt välkomna.
Vi kommer i framtiden att koncentra oss på det som vi kan bäst, dvs. vår verkstad och Dynojet/Power Commander och bänkkörningar. ”Bliv vid din läst” sägs det ju ibland, och det är så vi känner.
Vi kommer givetvis att fortsätta med mc-försäljning och förmedling men det sker då via vår verkstad men mer på beställning och givetvis fortsatt med den höga servicenivå som vi alltid har haft.
Till er alla som kuskar omkring på en Triumph-motorcykel så behöver ni inte vara oroliga, jag Roger Blunck (som skriver det här) har meckat Triumph sedan ”typ” 1995, kanske längst i Sverige och kommer att fortsätta med det, för detta märke ligger mig varmt om hjärtat. Ni behöver inte vara oroliga för att tappa er service och inte ni andra heller för vi servar ju alla märken.
 
Ha dä gött/Roger
 

 

Var glad, vi hörs!

Roger Blunck



 

EUROSPEED AB

Gjuterigatan 5

652 21 Karlstad

  

Tfn:         054-85 01 65

Fax:        054-85 01 66

Mobil:      070-345 23 85

E-post:    roger@eurospeed.nu

Webb:     http://www.eurospeed.nuquote=" onclick="window.open(this.href);return false;"ojda"]Eurospeed Karlstad er under avvikling.
Jeg har også brukt Roger til å serve MamaTiger siden hu var ny,
men det var vel siste gang nå i høst desverre :sorry
En utrolig service, dyktig mekaniker som nå desverre forsvinner.
Satte også veldig pris på muligheten til å være tilstede under
service/reperasjon, når jeg ønsket det.
Så nå vet jeg ikke helt hva jeg kommer til å gjøre herefter.
Men en ting er jeg helt sikker på, Trimph gjør en kjempetabbe
med saneringen av småforhandlere til fordel for de få store forhandlerne.
Jeg er styggredd for at Triumph sitt nysalg vil synke tilbake til gammelt nivå
med denne "moderniseringen" :evil :evil :evil :evil[/quote]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svar