Hva er den beste sykkelen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

jhn skrev:
Bjerknez skrev:Den beste sykkelen er den som gir deg mest glede.

Nemlig, en Triumph Street Triple R :lol
Det kan umulig stemme :scratch , jeg har hittil ikke hatt noen som helst glede av Street Triple
Du har nok det. Du vet det bare ikke selv :lol

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Sv: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av LordShaft »

jhn skrev:
Bjerknez skrev:Den beste sykkelen er den som gir deg mest glede.

Nemlig, en Triumph Street Triple R :lol
Det kan umulig stemme :scratch , jeg har hittil ikke hatt noen som helst glede av Street Triple
Her tar du skammelig feil Bjerknes.... Har heller ikke hatt noe nevneverdig glede av noe triumph produkt. Men noen er mer bortskjemt med kvalitet enn andre.... Du blir nok en mer bevandret motorsykkelist med tiden du også :lol

Note 4

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Bjerknez skrev:Den beste sykkelen er den som gir deg mest glede.

Nemlig, en Triumph Street Triple R :lol
Den første setningen er jeg helt enig i.

Men så ødelegger den andre setningen og gjør at jeg mistenker deg for å ha forvekslet ordet "deg" med "meg" :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Sv: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:
jhn skrev:
Bjerknez skrev:Den beste sykkelen er den som gir deg mest glede.

Nemlig, en Triumph Street Triple R :lol
Det kan umulig stemme :scratch , jeg har hittil ikke hatt noen som helst glede av Street Triple
Her tar du skammelig feil Bjerknes.... Har heller ikke hatt noe nevneverdig glede av noe triumph produkt. Men noen er mer bortskjemt med kvalitet enn andre.... Du blir nok en mer bevandret motorsykkelist med tiden du også :lol

Note 4
Mer bevandret?
Har faktisk hatt lappen i et halvt år nå så jeg tror nok ikke jeg har så mye mer igjen å lære nå gitt :thumleft

Det blir akkurat som om jeg skulle si at en dyr og flott konjakk ikke er noe god. Jeg vet den er god for kjennere, men synes selv den smaker pyton. Det gjør derimot ikke MEG til en person som er mer bevandret i Cognac verdenen :lol

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Sv: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Barbarozza »

Bjerknez skrev: Mer bevandret?
Har faktisk hatt lappen i et halvt år nå så jeg tror nok ikke jeg har så mye mer igjen å lære nå gitt :thumleft

Det blir akkurat som om jeg skulle si at en dyr og flott konjakk ikke er noe god. Jeg vet den er god for kjennere, men synes selv den smaker pyton. Det gjør derimot ikke MEG til en person som er mer bevandret i Cognac verdenen :lol
Jeeses..... og hvor vil du hen her ? du blir ALDRI helt utlært...du har kjørt noen få uker på det nye vidunderet ditt og kom fra noe helt annet, så på tide å roe ned litt kanskje :lol

Jaja , somebody have to eat the dust... :knegg
Memento mori

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Sv: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:
jhn skrev:
Bjerknez skrev:Den beste sykkelen er den som gir deg mest glede.

Nemlig, en Triumph Street Triple R :lol
Det kan umulig stemme :scratch , jeg har hittil ikke hatt noen som helst glede av Street Triple
Her tar du skammelig feil Bjerknes.... Har heller ikke hatt noe nevneverdig glede av noe triumph produkt. Men noen er mer bortskjemt med kvalitet enn andre.... Du blir nok en mer bevandret motorsykkelist med tiden du også :lol

Note 4
Mer bevandret?
Har faktisk hatt lappen i et halvt år nå så jeg tror nok ikke jeg har så mye mer igjen å lære nå gitt :thumleft

Det blir akkurat som om jeg skulle si at en dyr og flott konjakk ikke er noe god. Jeg vet den er god for kjennere, men synes selv den smaker pyton. Det gjør derimot ikke MEG til en person som er mer bevandret i Cognac verdenen :lol
Hehe du lærer så lenge du lever men det går kanskje litt tregere jo eldre du blir men til slutt er det bare Kawasaki som teller hehe
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bringisen
Innlegg: 1725
Registrert: 15 des 2010, 16:47
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
Sted: Bergen

Re: Sv: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bringisen »

Kawagutten skrev:
Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:
jhn skrev:
Bjerknez skrev:Den beste sykkelen er den som gir deg mest glede.

Nemlig, en Triumph Street Triple R :lol
Det kan umulig stemme :scratch , jeg har hittil ikke hatt noen som helst glede av Street Triple
Her tar du skammelig feil Bjerknes.... Har heller ikke hatt noe nevneverdig glede av noe triumph produkt. Men noen er mer bortskjemt med kvalitet enn andre.... Du blir nok en mer bevandret motorsykkelist med tiden du også :lol

Note 4
Mer bevandret?
Har faktisk hatt lappen i et halvt år nå så jeg tror nok ikke jeg har så mye mer igjen å lære nå gitt :thumleft

Det blir akkurat som om jeg skulle si at en dyr og flott konjakk ikke er noe god. Jeg vet den er god for kjennere, men synes selv den smaker pyton. Det gjør derimot ikke MEG til en person som er mer bevandret i Cognac verdenen :lol
Hehe du lærer så lenge du lever men det går kanskje litt tregere jo eldre du blir men til slutt er det bare Kawasaki som teller hehe
Haha, trodde det var omvendt jeg. For min del startet det med Kawasaki for over 20 år siden. Har nok merket i en krok i hjertet mitt enda. Men etter lang tid så ser det ut som om jeg har funnet fred i et annet merke. Tid har det tatt, men deilig er det.
Ja over 20 år har det blitt siden første sykkel, faktisk nærmere 30 år nå :P :p og jeg føler meg enda ikke utlært.
Var det en her som mente at det ikke var mer å lære etter et halvt år :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av JohnnyTh »

jhn skrev:
Jompa skrev:Bra at du er fornøyd :thumleft
Kunne ikke tenkt meg en sånn "traktor" selv, men skal ikke starte noen diskusjon om å like/ ikke like.
Du kjørte 190 mil på tre dager, hvor mange timer ble det pr dag fra du starta til du parkerte om kvelden ?
Treogseksti komma tretretre mil pr dag er ca det jeg normalt kjører pr dag når jeg er på tur, da har jeg 10-12 timers dag med ganske hyppige pauser.
Har som regel første overnatting i Tromsø, og det er ganske nøyaktig 60 mil hjemmefra.

Har du prøvd noen av disse traktorene? Om du har prøvd, ja da vet du jo hvorfor du mener det gjør, og alt er greit. Om ikke, så kan det hende du hadde blitt litt overrasket over både komfort og kjøreegenskaper ...

Ang BMW K 1x00 S/R/R Sport, som nevnt over, så er det den sykkelen jeg har mest lyst på, og har mange ganger vært nær ved å bytte til en sånn. Dessverre har fornuften slått inn hver gang, og jeg kjører fremdeles V-strom.
Egentlig er jeg strålende fornøyd med den, så da så ....
http://68.178.194.211/gallery/data/500/DSC_0151.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Very nice
Noen og seksti mil er vel ikke så veldig mye når man er på tur? Eller er det det? Hadde vært gøy å lest erfaringene noen som har fått prøve den på litt lange etapper. Og ikke bare i Norske fartsgrenser. Jeg har lyst på en slik traktor, men er fremdeles skeptisk. Har et håp om en langtur neste sommer og da blir det sikkert på den gamle Kawaen. Fikk ikke prøvd noe BMW i år, har vært litt lite hjemme dessverre.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Rune75 »

Bjerknez skrev: Mer bevandret?
Har faktisk hatt lappen i et halvt år nå så jeg tror nok ikke jeg har så mye mer igjen å lære nå gitt :thumleft

Ironi gjør seg dårlig skriftlig. Kan lett misforstås.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av jhn »

JohnnyTh skrev:
jhn skrev:
Jompa skrev:Bra at du er fornøyd :thumleft
Kunne ikke tenkt meg en sånn "traktor" selv, men skal ikke starte noen diskusjon om å like/ ikke like.
Du kjørte 190 mil på tre dager, hvor mange timer ble det pr dag fra du starta til du parkerte om kvelden ?
Treogseksti komma tretretre mil pr dag er ca det jeg normalt kjører pr dag når jeg er på tur, da har jeg 10-12 timers dag med ganske hyppige pauser.
Har som regel første overnatting i Tromsø, og det er ganske nøyaktig 60 mil hjemmefra.

Har du prøvd noen av disse traktorene? Om du har prøvd, ja da vet du jo hvorfor du mener det gjør, og alt er greit. Om ikke, så kan det hende du hadde blitt litt overrasket over både komfort og kjøreegenskaper ...

Ang BMW K 1x00 S/R/R Sport, som nevnt over, så er det den sykkelen jeg har mest lyst på, og har mange ganger vært nær ved å bytte til en sånn. Dessverre har fornuften slått inn hver gang, og jeg kjører fremdeles V-strom.
Egentlig er jeg strålende fornøyd med den, så da så ....
http://68.178.194.211/gallery/data/500/DSC_0151.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Very nice
Noen og seksti mil er vel ikke så veldig mye når man er på tur? Eller er det det? Hadde vært gøy å lest erfaringene noen som har fått prøve den på litt lange etapper. Og ikke bare i Norske fartsgrenser. Jeg har lyst på en slik traktor, men er fremdeles skeptisk. Har et håp om en langtur neste sommer og da blir det sikkert på den gamle Kawaen. Fikk ikke prøvd noe BMW i år, har vært litt lite hjemme dessverre.
Neei, ikke så veldig. Har jo også kjørt adskillig lengere. Men når jeg kjører tur her i landet ser jeg på GPS'n at jeg som regel har hatt ca 75-80 km/h i snitt etter en dags kjøring... det skulle vel tilsi 7-8 timer i sadelen, + pauser ... timene går. Det blir som regel 12 timers dag.
Det er passe framdrift i forhold til meg og min litt reduserte fysikk. Bob bob
Min mening er at om du ofte har en marsjfart på ... la oss si 130 +, så er ikke traktor noe å trakte etter.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Sv: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

LordShaft skrev: Har heller ikke hatt noe nevneverdig glede av noe triumph produkt. Men noen er mer bortskjemt med kvalitet enn andre....
Jeg så det stod Triumph på BH stroppen til kjerringa.. *glede... :prop: :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sv: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av sankyo »

SuperMorten skrev:
LordShaft skrev: Har heller ikke hatt noe nevneverdig glede av noe triumph produkt. Men noen er mer bortskjemt med kvalitet enn andre....
Jeg så det stod Triumph på BH stroppen til kjerringa.. *glede... :prop: :knegg
Neppe en trippel ;)
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av SuperMorten »

sankyo skrev:
SuperMorten skrev:
LordShaft skrev: Har heller ikke hatt noe nevneverdig glede av noe triumph produkt. Men noen er mer bortskjemt med kvalitet enn andre....
Jeg så det stod Triumph på BH stroppen til kjerringa.. *glede... :prop: :knegg
Neppe en trippel ;)
Trippel jo... :lol

Bilde
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sv: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av sankyo »

Touché :P
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23354
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hva er den beste sykkelen?

Legg inn av Bjerknez »

Kom igjen'a folkens! :lol

Løsne litt på slippen og ta av hanskene. Jeg trodde min ironiske inntreden over var ganske så tydelig...

Svar