Hvorfor så lite om Harley Davidson?
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
"Phø" kåres herved til dagens trendord på MC Siden :-D
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Jeg kjørte tidligere en cruiser, da skjedde det relativt ofte at man blei utflirt om man parkerte ved siden av "feil" gruppe sykler, også om man parkerte litt for nært noen HD'r.
Etter det kjørte jeg en standard nakensykkel, det samme skjedde da.
Nå kjører jeg traktor, da blir man beskyldt for å være Borman light e.l.
De forskjellige fordommene hagler fra alle kanter mot all, om man ser etter de. Om man driter i de, blir de plutselig usynlige ... det har alltid funket fint for min del.
HD-eiere skiller seg ikke nevneverdig ut, hverken positivt eller negativt.
Kanskje bortsett fra at de fremstår som litt ekstra hårsåre i slike diskusjoner.
Etter det kjørte jeg en standard nakensykkel, det samme skjedde da.
Nå kjører jeg traktor, da blir man beskyldt for å være Borman light e.l.
De forskjellige fordommene hagler fra alle kanter mot all, om man ser etter de. Om man driter i de, blir de plutselig usynlige ... det har alltid funket fint for min del.
HD-eiere skiller seg ikke nevneverdig ut, hverken positivt eller negativt.
Kanskje bortsett fra at de fremstår som litt ekstra hårsåre i slike diskusjoner.
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Tja, hvorfor så lite?
Kanskje fordi de er på HD-forum der det er masse HD-reklame?
De elsker jo alt som har med HD å gjøre og alt annet e jo no skit...hehe
Kanskje fordi de er på HD-forum der det er masse HD-reklame?
De elsker jo alt som har med HD å gjøre og alt annet e jo no skit...hehe
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Jeg har det motsatte inntrykk. Når man er på tur og stopper, blir det alltid litt hyggelig snakk med han på HDn. Han på R-sykkelen litt lengre bort ser ikke på andre enn seg selv, og snakker ikke med noen. (Min erfaring fra et par-tre turer med Bastøy-ferja i sommer)jhn skrev: HD-eiere skiller seg ikke nevneverdig ut, hverken positivt eller negativt.
Kanskje bortsett fra at de fremstår som litt ekstra hårsåre i slike diskusjoner.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Æ har en 30 år gammel Zippo med et fett HD-emblem på i børsta stålZZR-Erling skrev:Tja, hvorfor så lite?
Kanskje fordi de er på HD-forum der det er masse HD-reklame?
De elsker jo alt som har med HD å gjøre og alt annet e jo no skit...hehe

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Kanskje de heller er på et forum med sine likesinnedesotOle skrev:Det er lite stoff om Harley- Davidson her inne. Med tanke på hvor mange Harley- Davidson som triller rundt på Norske veier og den lange historien disse syklene har i Norge. Det er et mylder av modeller og tre familier, Softail, Dyna og Touring og Sportstere.
Selv eier jeg en 1999 Dyna Wide Glide og en 2011 Road King Classic.
Valg av sykkel har også mye med hva vi forbinder med motorsykkelkjøring. Skal du pendle til og fra jobb og hensikten er å komme fortest mulig fram, er kanskje ikke Harley-Davidson det ultimate valget. (dog finnes det HD Sportstere).
For meg er Harleyen mer et nytelsesmiddel. Den låter finere enn Susan Boyle kan synge, jeg nyter følelsen av frihet og liker meg best på fylkesveier gjennom strøk med bebyggelse fra 50-60 tallet med tilhørende syrinbusker i hagen. Eller en tur opp Brøttumsbakka mens potetgraset blømer som lilla orkideer hele Brøttumsbakka ned i følge Prøysen.
Vi er jo alle forskjellige, men for øyeblikket gir Harley-Davidson meg alt jeg kan ønske fra en motorsykkel.
Jeg legger ved en omtale av Kevin Ash: http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot ... eview.html
Det går faktisk an å komme seg opp Stelvio passet på Harley også: [video]https://www.youtube.com/watch?v=ndIPAgAqEs0[/video]
God tur

Kanskje det er mer avslappende og passer dem bedre :)
"Do the right thing"
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Selv foretrekker jeg å være ute å kjøre, møtte ikke mange sykler (ingen) rundt T.heims-fjorden for 3 uker siden, kanskje fordi det lå rundt 0.Relax skrev:Kanskje de heller er på et forum med sine likesinnedesotOle skrev:Det er lite stoff om Harley- Davidson her inne. Med tanke på hvor mange Harley- Davidson som triller rundt på Norske veier og den lange historien disse syklene har i Norge. Det er et mylder av modeller og tre familier, Softail, Dyna og Touring og Sportstere.
Selv eier jeg en 1999 Dyna Wide Glide og en 2011 Road King Classic.
Valg av sykkel har også mye med hva vi forbinder med motorsykkelkjøring. Skal du pendle til og fra jobb og hensikten er å komme fortest mulig fram, er kanskje ikke Harley-Davidson det ultimate valget. (dog finnes det HD Sportstere).
For meg er Harleyen mer et nytelsesmiddel. Den låter finere enn Susan Boyle kan synge, jeg nyter følelsen av frihet og liker meg best på fylkesveier gjennom strøk med bebyggelse fra 50-60 tallet med tilhørende syrinbusker i hagen. Eller en tur opp Brøttumsbakka mens potetgraset blømer som lilla orkideer hele Brøttumsbakka ned i følge Prøysen.
Vi er jo alle forskjellige, men for øyeblikket gir Harley-Davidson meg alt jeg kan ønske fra en motorsykkel.
Jeg legger ved en omtale av Kevin Ash: http://www.telegraph.co.uk/motoring/mot ... eview.html
Det går faktisk an å komme seg opp Stelvio passet på Harley også: [video]https://www.youtube.com/watch?v=ndIPAgAqEs0[/video]
God tur
Kanskje det er mer avslappende og passer dem bedre :)

Blankis var det også på enkelte partier ned mot Mosvik...

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Sv: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Skal ta litt selvkritikk på den hehe... Da jeg sitter på mobilen via Tapatalk, å der er ikke smiley synlig annet enn via koder/skrift...DrGreve skrev:Enten har du ikke humor, eller så registrerte du ikke dette tegnetLordShaft skrev:Du har så utrolig mye kunnskap og kommer alltid med veldig gode poster, så håper dette var en engangs forseelse.
Dagens pekefinger fra det glade vestland.![]()
Note 4![]()
Eller en kombinasjon..?
Hehe, da legger vi den ballen død

Note 4
- DrGreve
- Innlegg: 2304
- Registrert: 31 aug 2012, 01:50
- Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
- Bosted: Helgeland
Re: Sv: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
LordShaft skrev:Skal ta litt selvkritikk på den hehe... Da jeg sitter på mobilen via Tapatalk, å der er ikke smiley synlig annet enn via koder/skrift...DrGreve skrev:Enten har du ikke humor, eller så registrerte du ikke dette tegnetLordShaft skrev:Du har så utrolig mye kunnskap og kommer alltid med veldig gode poster, så håper dette var en engangs forseelse.
Dagens pekefinger fra det glade vestland.![]()
Note 4![]()
Eller en kombinasjon..?
Hehe, da legger vi den ballen død![]()
Note 4

2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)
Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Stort sett alltid hyggelige folk som kjører sykkel. Eneste må være de på ADV sykler, har opplevd at de ikke er så interesert i å sosialesere seg med oss på plastraketter.SuperMorten skrev:Jeg har det motsatte inntrykk. Når man er på tur og stopper, blir det alltid litt hyggelig snakk med han på HDn. Han på R-sykkelen litt lengre bort ser ikke på andre enn seg selv, og snakker ikke med noen. (Min erfaring fra et par-tre turer med Bastøy-ferja i sommer)jhn skrev: HD-eiere skiller seg ikke nevneverdig ut, hverken positivt eller negativt.
Kanskje bortsett fra at de fremstår som litt ekstra hårsåre i slike diskusjoner.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Da mangler du bare en HD :)jhn skrev:Æ har en 30 år gammel Zippo med et fett HD-emblem på i børsta stålZZR-Erling skrev:Tja, hvorfor så lite?
Kanskje fordi de er på HD-forum der det er masse HD-reklame?
De elsker jo alt som har med HD å gjøre og alt annet e jo no skit...hehe
- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Jeg har to HD'er i pc'en 

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Hvorfor blander du inn slagstall?SuperMorten skrev:Her snakker vi fordommer som fordummer.simpson skrev:Harley som sykkel er ikke mye å skryte av.
De selger kun pga middelaldrende mannfolk som trådstarter selv sier, drømmer om 50-60 tallet, føler friheten osv.
Teknisk er de håpløst gammeldagse, latterlig dårlig effektive motorer, kjøreegenskaper som er i en klasse for seg selv..
Har ikke statistikken foran meg, men syns å huske noe om at HD ligger på topp 3 når det gjelder ny-salg. At den ikke passer deg er mye mulig, men veldig mange HD-vil ikke tilbake til hva de nå enn hadde tidligere...
Ikke kom å fortell at HD selger bra fordi det er sykkel av ypperste kvalitet, spekket med moderne nyvinninger og skikkelig frampå med ytvikling?
Det HD lager i dag, gjore japsene på 60-70 tallet.
Det finnes ikke noe mere "Harry" enn vokse folk på en HD som bråker noe hinsides, og ikke en gang drar skinnet av pølsa :-)å :-)å :-)å
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Begynner etterhvert å bli nokså interessant å følge denne HD tråden, virker som om folk forandrer sin personlighet etterhvert som man bytter sykkel?
For å unngå å tråkke noen på tærne, så kan jeg vel snakke om meg selv, Jeg er vel sånn bortimot en A-Sossial einstøing som aldri tar kontakt, men prater i vei når jeg først er komet i gang. Men hvilken sykkel skal jeg da velge for å blir mer sosial, Og hva om jeg kjøper en BMW S 1000 XR. Denne benevner BMW som alt fra en sportsmotorsykkel og har fleksibiliteten til en enduromotorsykkel og komforten til en touringmotorsykkel. Hvilken personlighet får jeg da?
Bare lurte...
For å unngå å tråkke noen på tærne, så kan jeg vel snakke om meg selv, Jeg er vel sånn bortimot en A-Sossial einstøing som aldri tar kontakt, men prater i vei når jeg først er komet i gang. Men hvilken sykkel skal jeg da velge for å blir mer sosial, Og hva om jeg kjøper en BMW S 1000 XR. Denne benevner BMW som alt fra en sportsmotorsykkel og har fleksibiliteten til en enduromotorsykkel og komforten til en touringmotorsykkel. Hvilken personlighet får jeg da?

- Bjerknez
- Innlegg: 24628
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Kamelon?L-NA skrev: Hvilken personlighet får jeg da?Bare lurte...

- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Da blir neste sykkel en BMW S 1000 XR 2015, så hever jeg meg over det fleste her inneBjerknez skrev:Kamelon?L-NA skrev: Hvilken personlighet får jeg da?Bare lurte...

-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Klokt valg.... Vurderer denne sykkelen sterkt selv... Hvis ikke Ducati fristelsen blir for stor
Note 4

Note 4
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Den siste setningen min skulle kanskje hatt en guling til slutt ... det var en fleip ... nesten.JohnnyTh skrev:Stort sett alltid hyggelige folk som kjører sykkel. Eneste må være de på ADV sykler, har opplevd at de ikke er så interesert i å sosialesere seg med oss på plastraketter.SuperMorten skrev:Jeg har det motsatte inntrykk. Når man er på tur og stopper, blir det alltid litt hyggelig snakk med han på HDn. Han på R-sykkelen litt lengre bort ser ikke på andre enn seg selv, og snakker ikke med noen. (Min erfaring fra et par-tre turer med Bastøy-ferja i sommer)jhn skrev: HD-eiere skiller seg ikke nevneverdig ut, hverken positivt eller negativt.
Kanskje bortsett fra at de fremstår som litt ekstra hårsåre i slike diskusjoner.
Når jeg prater med folk ute i den virkelige verden merker jeg ingen forskjell på hyggelighetsgraden hos de forskjellige, men i diskusjoner som dette, virker mange av de litt hårsåre.
De må gjerne bevise at det er det motsatte som er tilfelle.
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Mange lange timer på havet, og god tid til å sitte å se på FINN og "sikkle" på nye sykler, så går pendelen mellom hjerte og hjerne - hva valg av sykkel angår. Og selv om BMW igjennom GS`n har vert fullstendig uaktuelt, så frister denne BMW saken mer en jeg vil innrømme. Men når jeg drar inn i vurderingen momenter som "fakta" hva mine behov, bruk og eget design angår, så går det vel heller i retning av den sykkelen jeg allerede har, men noe litt nyere..... :-)LordShaft skrev:Klokt valg.... Vurderer denne sykkelen sterkt selv... Hvis ikke Ducati fristelsen blir for stor![]()
Note 4
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Nå er det du som ikke har fulgt med i utviklingensimpson skrev:Hvorfor blander du inn slagstall?SuperMorten skrev:Her snakker vi fordommer som fordummer.simpson skrev:Harley som sykkel er ikke mye å skryte av.
De selger kun pga middelaldrende mannfolk som trådstarter selv sier, drømmer om 50-60 tallet, føler friheten osv.
Teknisk er de håpløst gammeldagse, latterlig dårlig effektive motorer, kjøreegenskaper som er i en klasse for seg selv..
Har ikke statistikken foran meg, men syns å huske noe om at HD ligger på topp 3 når det gjelder ny-salg. At den ikke passer deg er mye mulig, men veldig mange HD-vil ikke tilbake til hva de nå enn hadde tidligere...
Ikke kom å fortell at HD selger bra fordi det er sykkel av ypperste kvalitet, spekket med moderne nyvinninger og skikkelig frampå med ytvikling?
Det HD lager i dag, gjore japsene på 60-70 tallet.
Det finnes ikke noe mere "Harry" enn vokse folk på en HD som bråker noe hinsides, og ikke en gang drar skinnet av pølsa :-)å :-)å :-)å

- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Da jeg var ung, for ca tredve år siden, kalte vi HDer for hasjmopeder.
Og det er et faktum at de få som kjørte HD lokalt røkte sterkere saker enn Petterøes nr 3.
De var en ytterst spesiell gruppe, og ganske få. Nærmest 1 %ere, som dyrket biker-stilen, hadde egne klubber og holdt seg unna oss som kjørte japse.
Og vi holdt oss unna dem. I hvertfall offisiellt. Traff man en av dem på tomannshånd kunne de vise seg å være trivelige typer bakom imaget.
En eller annen gang på 80 -tallet fant Wiilie G og etpar andre genier ut at om HD skulle overleve måtte de tenke nytt.
Enten lage sykler som matchet konkurrentene eller sørge for at flere ville ha HDen som den var.
Løsningen ble og selge biker-imaget til "vanlige" folk, og de lyktes 100 %.
Hvor mange millioner $ de brukte på markedsføringa aner jeg ikke, men de gjorde utvilsomt en kjempejobb når folk som ellers går i dress, eller kjeledress for den saks skyld, gjør sitt beste for å se ut som en kloning av Sonny Barker straks de setter seg på sykkelen.
Og så klager de over fordommer !?
Kunne godt tenkt meg en HD selv, har vel sagt det mange ganger ?
Ikke for imaget sin del, det måtte i såfall bli "biker-light" men for at jeg liker sykkelen for det den er,
tung, stor, gammeldags.
Frihetsargumentet holder ikke som grunn til å kjøre HD.
Man kan da føle seg minst like fri på alle slags typer sykkel, fri til en avstikker i terrenget med ADV, fri når man hyler forbi fartsgrensa på en plastrakkett.
Jeg kan enda kjenne frihetsfølelsen fra da jeg fikk moped, komme meg "langt" avsted på noenlunde kort tid uten at det kosta en kalori.
Og det er et faktum at de få som kjørte HD lokalt røkte sterkere saker enn Petterøes nr 3.
De var en ytterst spesiell gruppe, og ganske få. Nærmest 1 %ere, som dyrket biker-stilen, hadde egne klubber og holdt seg unna oss som kjørte japse.
Og vi holdt oss unna dem. I hvertfall offisiellt. Traff man en av dem på tomannshånd kunne de vise seg å være trivelige typer bakom imaget.
En eller annen gang på 80 -tallet fant Wiilie G og etpar andre genier ut at om HD skulle overleve måtte de tenke nytt.
Enten lage sykler som matchet konkurrentene eller sørge for at flere ville ha HDen som den var.
Løsningen ble og selge biker-imaget til "vanlige" folk, og de lyktes 100 %.
Hvor mange millioner $ de brukte på markedsføringa aner jeg ikke, men de gjorde utvilsomt en kjempejobb når folk som ellers går i dress, eller kjeledress for den saks skyld, gjør sitt beste for å se ut som en kloning av Sonny Barker straks de setter seg på sykkelen.
Og så klager de over fordommer !?
Kunne godt tenkt meg en HD selv, har vel sagt det mange ganger ?
Ikke for imaget sin del, det måtte i såfall bli "biker-light" men for at jeg liker sykkelen for det den er,
tung, stor, gammeldags.
Frihetsargumentet holder ikke som grunn til å kjøre HD.
Man kan da føle seg minst like fri på alle slags typer sykkel, fri til en avstikker i terrenget med ADV, fri når man hyler forbi fartsgrensa på en plastrakkett.
Jeg kan enda kjenne frihetsfølelsen fra da jeg fikk moped, komme meg "langt" avsted på noenlunde kort tid uten at det kosta en kalori.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Frihetsfølelse? Er vel like fri om en har mc eller ikke?
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Jo, og har du ikke sykkel kan du føle deg fri for sykkel.KawaJens skrev:Frihetsfølelse? Er vel like fri om en har mc eller ikke?
Om det er en god følelse eller ikke vet ikke jeg.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Hehehe, jeg var på noen treff på Kvenvik i yngre dager, så jeg husker de gutta der ganske godt.Jompa skrev:Da jeg var ung, for ca tredve år siden, kalte vi HDer for hasjmopeder.
Og det er et faktum at de få som kjørte HD lokalt røkte sterkere saker enn Petterøes nr 3.
De var en ytterst spesiell gruppe, og ganske få. Nærmest 1 %ere, som dyrket biker-stilen, hadde egne klubber og holdt seg unna oss som kjørte japse.
Og vi holdt oss unna dem. I hvertfall offisiellt. Traff man en av dem på tomannshånd kunne de vise seg å være trivelige typer bakom imaget.
Noen snakket tidligere i tråden om "å være sosial" ... det er ikke det første som slår meg når jeg tenker på den gjengen.
Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?
Der traff du spikeren på hode.Jompa skrev: Enten lage sykler som matchet konkurrentene eller sørge for at flere ville ha HDen som den var.
Løsningen ble og selge biker-imaget til "vanlige" folk, og de lyktes 100 %.
Hvor mange millioner $ de brukte på markedsføringa aner jeg ikke, men de gjorde utvilsomt en kjempejobb når folk som ellers går i dress, eller kjeledress for den saks skyld, gjør sitt beste for å se ut som en kloning av Sonny Barker straks de setter seg på sykkelen.
Og så klager de over fordommer !?
Kunne godt tenkt meg en HD selv, har vel sagt det mange ganger ?
Ikke for imaget sin del, det måtte i såfall bli "biker-light" men for at jeg liker sykkelen for det den er,
tung, stor, gammeldags.
HD som sykkel er ikke mye å skryte av, men de overlever på image.
Synes det er overaskende at ikke folk innser dette.
HD sier jo også dette selv og det ser du på salget av HD effekter.
Tipper de tjener mer på salg av klær, lommebøker, støvler, dritepapir osv med HD logo enn det de tjener på syklene sine.