Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
mekkern
Innlegg: 7935
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Bosted: Tranby

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av mekkern »

MÅ bare.beklager :P :p ........BADASS.

当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av ArcticTiger »

mekkern skrev:MÅ bare.beklager :P :p ........BADASS.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=Q_mp76ouFUg[/video]

Haha, typisk holdning hos de derre snerpette høyskoleutdanna miljø-kjærringene som oversvømmer byråkratiet og det politiske liv!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Bjerknez »

Den var jaggu meg bra :lol

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Bosted: Skien

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Banditmannen »

mekkern skrev:MÅ bare.beklager :P :p ........BADASS.

Takk for den! Hysteriske morsomt! :lol :lol

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3511
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Bosted: Lista

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av JohnnyTh »

mekkern skrev:MÅ bare.beklager :P :p ........BADASS.

Å
Haha, den var BADASS.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Bosted: Brumunddal

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Intruder »

HD-forhandlere spretter opp som bare det her på berget,og ut fra salgstallene går det unna så det suser..
Så Harleyer som fortsatt ligner på mottorsykkler er altså fortsatt liv laga....dessverre blir det nok aldri noen 1200 her i gården.... :mk
...tror jeg.. :walk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av gsx750_80 »

trimmet variant med angivelig rundt 500 hk:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... 4570&v=-99" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Bjerknez »

gsx750_80 skrev:trimmet variant med angivelig rundt 500 hk:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... 4570&v=-99" onclick="window.open(this.href);return false;
Fikk litt lyst til å kommentere denne teksten fra annonsen:

But it is the quickest and fastest production model the company has ever built, capable of reaching 60 miles an hour in 3.5 seconds and 100 m.p.h. in a little over 8 seconds. Its top speed is just under 140 m.p.h.

Synes ikke akkurat disse tallene var så veldig imponerende, med tanke på hvilke specs denne motoren har...
500HK'er (på bakhjulet) og en vekt på ganske beskjedne 260kg. bør vel sparke bedre enn dette? Toppfart på like under 140mph.??

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2761
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av simpson »

Bjerknez skrev:
gsx750_80 skrev:trimmet variant med angivelig rundt 500 hk:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... 4570&v=-99" onclick="window.open(this.href);return false;
Fikk litt lyst til å kommentere denne teksten fra annonsen:

But it is the quickest and fastest production model the company has ever built, capable of reaching 60 miles an hour in 3.5 seconds and 100 m.p.h. in a little over 8 seconds. Its top speed is just under 140 m.p.h.

Synes ikke akkurat disse tallene var så veldig imponerende, med tanke på hvilke specs denne motoren har...
500HK'er (på bakhjulet) og en vekt på ganske beskjedne 260kg. bør vel sparke bedre enn dette? Toppfart på like under 140mph.??
160 kmt på 8 skunder :lol
Superbiker med 180 -200 hk gjør over 200 kmt på den tiden.
Men 500 hk kan du ta med en klyp salt.
Ingen HD motor med så mye effekt hadde vært egnet for vanlig bruk.
Dette er vel bare ett bevis på "the american way" .
260 kg? Det er bare ramme, motor og hjul. Hva er den laget av, meislet ut av gråstein?
Ser det samme med amerikanske biler også.
Svære, fæle V8 med "Over 1000 hk", men likevel ikke sprekere enn en litt tøff tysk familiebil.
For ikke å nevne kjøreegenskaper :-)å

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Bosted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av gsx750_80 »

Bjerknez skrev:
gsx750_80 skrev:trimmet variant med angivelig rundt 500 hk:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... 4570&v=-99" onclick="window.open(this.href);return false;
Fikk litt lyst til å kommentere denne teksten fra annonsen:

But it is the quickest and fastest production model the company has ever built, capable of reaching 60 miles an hour in 3.5 seconds and 100 m.p.h. in a little over 8 seconds. Its top speed is just under 140 m.p.h.

Synes ikke akkurat disse tallene var så veldig imponerende, med tanke på hvilke specs denne motoren har...
500HK'er (på bakhjulet) og en vekt på ganske beskjedne 260kg. bør vel sparke bedre enn dette? Toppfart på like under 140mph.??
Jeg vil tro at det er en "cut-and-paste"-feil. Vedkommende har antakelig tatt med specs for en standard VROD.
500 HK bør nok holde til atskillig raskere akselerasjon enn 3.5 sek fra 0 - 60 mph, spesielt om toppfarten var bare 140 mph
og vekten på sykkel og fører normal.
Et eksempel her http://phors.locost7.info/phors06.htm" onclick="window.open(this.href);return false; viser nødvendig antall hk for å oppnå ulike topphastigheter.
Eksempelet nederst på siden gjelder for en eller annen bil, ser det ut som.
At de fleste mc trenger færre hk for eventuelt å kunne oppnå de aktuelle topphastighetene vist i tabellen, skyldes nok lavere luftmotstand enn
for biler.
(Feks sier tabellen at 31-32 hk kan bringe kjøretøyet opp i 90 mph, eller omtrent 145 km/t. Det klarer feks Kawasaki 250R å oppnå (og mer til)
med kun, typisk, 25-26 hk på bakhjulet.)
Sist redigert av gsx750_80 den 15 des 2014, 15:22, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24576
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av Bjerknez »

gsx750_80 skrev:
Bjerknez skrev:
gsx750_80 skrev:trimmet variant med angivelig rundt 500 hk:

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... 4570&v=-99" onclick="window.open(this.href);return false;
Fikk litt lyst til å kommentere denne teksten fra annonsen:

But it is the quickest and fastest production model the company has ever built, capable of reaching 60 miles an hour in 3.5 seconds and 100 m.p.h. in a little over 8 seconds. Its top speed is just under 140 m.p.h.

Synes ikke akkurat disse tallene var så veldig imponerende, med tanke på hvilke specs denne motoren har...
500HK'er (på bakhjulet) og en vekt på ganske beskjedne 260kg. bør vel sparke bedre enn dette? Toppfart på like under 140mph.??
Jeg vil tro at det er en "cut-and-paste"-feil. Vedkommende har antakelig tatt med specs for en standard VROD.
500 HK bør nok holde til atskillig raskere akselerasjon enn 3.5 sek fra 0 - 60 mph, spesielt om toppfarten var bare 140 mph
og vekten på sykkel og fører normal.
Et eksempel her http://phors.locost7.info/phors06.htm" onclick="window.open(this.href);return false; viser nødvendig antall hk for å oppnå ulike topphastigheter.
Kan virke sån ja... :-k

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 7025
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: R1250GSA
Bosted: Lillestrøm

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av dypen »

Why Is Harley Broke?

Harley-Davidson is in trouble—$117 million loss, collapsing sales, and closed dealerships. What happened to America’s legendary brand, and can they fix it before it's too late? Stick around to find out.
https://www.youtube.com/watch?v=0vXFUWukcoc
dypen :thumleft "You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39726
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av AJ »

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
NorthViking
Innlegg: 2
Registrert: 13 apr 2025, 17:52
Motorsykkelen din: H-D Fat Boy Evo 1999
Bosted: Oslo

Re: Hvorfor så lite om Harley Davidson?

Legg inn av NorthViking »

Har hatt 5 forskjellige HD`er. Noen Sportstere og Big Twins. Var innom V-rod også. Har vært uten sykkel siden 2012, men da en pen og lite kjørt H-D Fat Boy 1999 Evo dukket opp så kunne jeg ikke dy meg. Det er de eldre Softailene som tiltrekker meg. De nye "baggerne" er ikke min stil. Dyna er fortsatt fin, men prisene er jo helt hinsides nå. Så av videoene over at bl.a. Indian har tatt en stor del av cruiser markedet. HD må gjøre noen grep om de skal appelere til ungdommen igjen. Ryktene sier at Shovelhead skal gjenoppstå i ny versjon? Blir spennende og se hvor mange Evo Fat Boys jeg møter på veien i sommer. Nyt våren på 2 hjul!
"I need your clothes, your boots and your motorcycle."

Svar