Snikendeugle skrev:Jeg undres over all elitismen mellom MC folk... :=

Snikendeugle skrev:Jeg undres over all elitismen mellom MC folk... :=
Les en gang til...cevillan skrev:Du har sannelig tro på at refleksvesten har magiske egenskaper når du sammenligner den med kjøreklærSuperMorten skrev:Helt enig med overskriften i tråden. Men det jeg undres aller mest over, er "reglene". Det er dødssynd å kjøre uten skikkelige kjøreklær, hansker og støvler, til og med åpningshjelm er fy fy.. men tar du på en refleksvest er du en usikker, uerfaren og mindre god sjåfør. Jeg skjønner refleksvestdiskusjoner drar ut når tilhengerne argumenter på dette nivået.
Har lest det på nytt, men skjønner fortsatt ikke hva jeg ikke har fått med meg.SuperMorten skrev:Du har tydeligvis ikke skjønt noe. Les alt en gang til.cevillan skrev:Du har sannelig tro på at refleksvesten har magiske egenskaper når du sammenligner den med kjøreklærSuperMorten skrev:Helt enig med overskriften i tråden. Men det jeg undres aller mest over, er "reglene". Det er dødssynd å kjøre uten skikkelige kjøreklær, hansker og støvler, til og med åpningshjelm er fy fy.. men tar du på en refleksvest er du en usikker, uerfaren og mindre god sjåfør. Jeg skjønner refleksvestdiskusjoner drar ut når tilhengerne argumenter på dette nivået.
Nå skal jeg ikke svare for SuperMorten, men det jeg reagerer på er at noen tydeligvis mener at man blir en dårligere sjåfør av å ta på seg en refleksvest....cevillan skrev:Har lest det på nytt, men skjønner fortsatt ikke hva jeg ikke har fått med meg.SuperMorten skrev:Du har tydeligvis ikke skjønt noe. Les alt en gang til.cevillan skrev:Du har sannelig tro på at refleksvesten har magiske egenskaper når du sammenligner den med kjøreklærSuperMorten skrev:Helt enig med overskriften i tråden. Men det jeg undres aller mest over, er "reglene". Det er dødssynd å kjøre uten skikkelige kjøreklær, hansker og støvler, til og med åpningshjelm er fy fy.. men tar du på en refleksvest er du en usikker, uerfaren og mindre god sjåfør. Jeg skjønner refleksvestdiskusjoner drar ut når tilhengerne argumenter på dette nivået.
Jeg tolker det som du synes det finnes en dobbeltmoral blant noen"mc'ister". De som mener alle som kjører uten ATGATT er fullstendig uansvarlige, men de samme ATGATT-førerne vil ikke bruke refleksvest? Dette synes du er rart. Eller? Jeg synes det er rart å sammenligne kjøreklær (som har god effekt på personsikkerhet) med refleksvest som har ingen dokumentert effekt på noe som helst.
Korriger meg gjerne i stedet for å bare be meg lese det enda en gang.
Selv undrer jeg meg over forgubbingen av dette forumet, som mer og mer ser ut som å bestå av gretne, eldre menn med ekstrem PMS som utarbeider lister over alt som ikke er i tråd med egen fortreffelighet.
Har fulgt debatten om refleksvest ganske tett her på forumet, og det er vel ingen som noensinne har ment at man blir en dårligere sjåfør av å bruke refleksvest. Man ser unektelig litt engstelig ut, men dårlig sjåfør har vel ingen påstått. Og skulle noen ha utbasunert dette, er det vel ikke akkurat et veldig utbredt problem. Jeg tolket det som at SuperMorten sammenlignet sikkerhetsutstyr og refleksvest, som om dem hadde noe med hverandre å gjøre.45316 skrev:Nå skal jeg ikke svare for SuperMorten, men det jeg reagerer på er at noen tydeligvis mener at man blir en dårligere sjåfør av å ta på seg en refleksvest....cevillan skrev:Har lest det på nytt, men skjønner fortsatt ikke hva jeg ikke har fått med meg.SuperMorten skrev:Du har tydeligvis ikke skjønt noe. Les alt en gang til.cevillan skrev:Du har sannelig tro på at refleksvesten har magiske egenskaper når du sammenligner den med kjøreklærSuperMorten skrev:Helt enig med overskriften i tråden. Men det jeg undres aller mest over, er "reglene". Det er dødssynd å kjøre uten skikkelige kjøreklær, hansker og støvler, til og med åpningshjelm er fy fy.. men tar du på en refleksvest er du en usikker, uerfaren og mindre god sjåfør. Jeg skjønner refleksvestdiskusjoner drar ut når tilhengerne argumenter på dette nivået.
Jeg tolker det som du synes det finnes en dobbeltmoral blant noen"mc'ister". De som mener alle som kjører uten ATGATT er fullstendig uansvarlige, men de samme ATGATT-førerne vil ikke bruke refleksvest? Dette synes du er rart. Eller? Jeg synes det er rart å sammenligne kjøreklær (som har god effekt på personsikkerhet) med refleksvest som har ingen dokumentert effekt på noe som helst.
Selv undrer jeg meg over forgubbingen av dette forumet, som mer og mer ser ut som å bestå av gretne, eldre menn med ekstrem PMS som utarbeider lister over alt som ikke er i tråd med egen fortreffelighet.
Bruk av refleksvest handler kun om forfengelighet. Selv kjører jeg aldri med vest, kun sorte kjøreklær, alltid ATGATT.
Jeg undrer meg over fjortifiseringen av forumet, der de vet alt.
Ja det er rart. Jeg kjører med jakke med gule felter. Jeg er helt overbevist om at jeg er mer synlig med den på. Jeg er og helt sikker på at jeg ikke blir en dårligere sjåfør selv om jeg har den på. Om den gir noen kjempegevinst vet jeg ikke, men en liten gevinst tror jeg det er. Hvis det er høylys dag og sola skinner så tror jeg effekten av en refleksivest er minimal. Og sort kjøleutstyr gir en kontrast som er enda mer synlig enn refleksvest. Det er bare så få sånne dager her i Norge.45316 skrev:Nå skal jeg ikke svare for SuperMorten, men det jeg reagerer på er at noen tydeligvis mener at man blir en dårligere sjåfør av å ta på seg en refleksvest....cevillan skrev:Har lest det på nytt, men skjønner fortsatt ikke hva jeg ikke har fått med meg.SuperMorten skrev:Du har tydeligvis ikke skjønt noe. Les alt en gang til.cevillan skrev:Du har sannelig tro på at refleksvesten har magiske egenskaper når du sammenligner den med kjøreklærSuperMorten skrev:Helt enig med overskriften i tråden. Men det jeg undres aller mest over, er "reglene". Det er dødssynd å kjøre uten skikkelige kjøreklær, hansker og støvler, til og med åpningshjelm er fy fy.. men tar du på en refleksvest er du en usikker, uerfaren og mindre god sjåfør. Jeg skjønner refleksvestdiskusjoner drar ut når tilhengerne argumenter på dette nivået.
Bruk av refleksvest handler kun om forfengelighet. Selv kjører jeg aldri med vest, kun sorte kjøreklær, alltid ATGATT.
Jeg undrer meg over fjortifiseringen av forumet, der de vet alt.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er ingen som nekter noen å se ut som en løkrull og det er fint at vesten får deg til å føle deg mindre engstelig. Men de fleste som er pro-refleksvest er også for et påbud om bruk for alle andre også. Det er det som vekker følelser hos folk. At man skal innføre et påbud basert på personlige anekdoter når konsensus blant mc-forbund, Statens veivesen og andre faginstanser ikke finner noen positiv effekt, er tullete.JohnnyTh skrev: Ja det er rart. Jeg kjører med jakke med gule felter. Jeg er helt overbevist om at jeg er mer synlig med den på. Jeg er og helt sikker på at jeg ikke blir en dårligere sjåfør selv om jeg har den på. Om den gir noen kjempegevinst vet jeg ikke, men en liten gevinst tror jeg det er. Hvis det er høylys dag og sola skinner så tror jeg effekten av en refleksivest er minimal. Og sort kjøleutstyr gir en kontrast som er enda mer synlig enn refleksvest. Det er bare så få sånne dager her i Norge.
Jeg begynte selv å kjøre med refleksvest etter at jeg holdt på å bli nedkjørt i en rundkjøring i Arendal. Jeg hadde blinklys på, kjørelys og riktig plassering. Da tenkte jeg at det kunne vært greit å øke synligheten enda mer. Var ikke så glad i vesten, så når jeg skulle ha ny jakke så ble det jakke med gul farge.
Om andre ikke vil ha refleksvest på betyr ingenting for meg. Det får være en smakssak. Det kan gjerne se litt dumt ut med en vest på og hvis man ikke ønsker å se ut som en løkrull i andres øyner så får det være. Jeg ofrer ikke en kalori på hva andre synes jeg ser ut som.Så forfengelig er jeg ikke
Det at du siterer Sokrates understreker vel bare mitt poeng...Barbarozza skrev: La meg sitere Sokrates
Der traff du i alle fall grunnen til at jeg kjenner rykkinga i ryggmargen ang vest, det at noen skal tvinge meg.cevillan skrev:
Det er ingen som nekter noen å se ut som en løkrull og det er fint at vesten får deg til å føle deg mindre engstelig. Men de fleste som er pro-refleksvest er også for et påbud om bruk for alle andre også. Det er det som vekker følelser hos folk. At man skal innføre et påbud basert på personlige anekdoter når konsensus blant mc-forbund, Statens veivesen og andre faginstanser ikke finner noen positiv effekt, er tullete.
Du får ta det med de som vil ha påbud ... nå krangler du med feil folk.cevillan skrev:Det er ingen som nekter noen å se ut som en løkrull og det er fint at vesten får deg til å føle deg mindre engstelig. Men de fleste som er pro-refleksvest er også for et påbud om bruk for alle andre også. Det er det som vekker følelser hos folk. At man skal innføre et påbud basert på personlige anekdoter når konsensus blant mc-forbund, Statens veivesen og andre faginstanser ikke finner noen positiv effekt, er tullete.JohnnyTh skrev: Ja det er rart. Jeg kjører med jakke med gule felter. Jeg er helt overbevist om at jeg er mer synlig med den på. Jeg er og helt sikker på at jeg ikke blir en dårligere sjåfør selv om jeg har den på. Om den gir noen kjempegevinst vet jeg ikke, men en liten gevinst tror jeg det er. Hvis det er høylys dag og sola skinner så tror jeg effekten av en refleksivest er minimal. Og sort kjøleutstyr gir en kontrast som er enda mer synlig enn refleksvest. Det er bare så få sånne dager her i Norge.
Jeg begynte selv å kjøre med refleksvest etter at jeg holdt på å bli nedkjørt i en rundkjøring i Arendal. Jeg hadde blinklys på, kjørelys og riktig plassering. Da tenkte jeg at det kunne vært greit å øke synligheten enda mer. Var ikke så glad i vesten, så når jeg skulle ha ny jakke så ble det jakke med gul farge.
Om andre ikke vil ha refleksvest på betyr ingenting for meg. Det får være en smakssak. Det kan gjerne se litt dumt ut med en vest på og hvis man ikke ønsker å se ut som en løkrull i andres øyner så får det være. Jeg ofrer ikke en kalori på hva andre synes jeg ser ut som.Så forfengelig er jeg ikke
Når kommer Justin Bieber sitatene dine?cevillan skrev:Det at du siterer Sokrates understreker vel bare mitt poeng...Barbarozza skrev: La meg sitere Sokrates![]()
Ellers enig
I de diskusjonene som har vært her inne på forumet så er det ikke mange av de som mener at refleksvest er bra som og er for et påbud. Faktisk husker jeg ikke en eneste en som har sagt det her. Kun er løkrull som var på TV.cevillan skrev:Det er ingen som nekter noen å se ut som en løkrull og det er fint at vesten får deg til å føle deg mindre engstelig. Men de fleste som er pro-refleksvest er også for et påbud om bruk for alle andre også. Det er det som vekker følelser hos folk. At man skal innføre et påbud basert på personlige anekdoter når konsensus blant mc-forbund, Statens veivesen og andre faginstanser ikke finner noen positiv effekt, er tullete.JohnnyTh skrev: Ja det er rart. Jeg kjører med jakke med gule felter. Jeg er helt overbevist om at jeg er mer synlig med den på. Jeg er og helt sikker på at jeg ikke blir en dårligere sjåfør selv om jeg har den på. Om den gir noen kjempegevinst vet jeg ikke, men en liten gevinst tror jeg det er. Hvis det er høylys dag og sola skinner så tror jeg effekten av en refleksivest er minimal. Og sort kjøleutstyr gir en kontrast som er enda mer synlig enn refleksvest. Det er bare så få sånne dager her i Norge.
45316 skrev:Når kommer Justin Bieber sitatene dine?cevillan skrev:Det at du siterer Sokrates understreker vel bare mitt poeng...Barbarozza skrev: La meg sitere Sokrates![]()
Ellers enig
terge, terge...
Får si unnskyld på forhånd! Kunne ikke dy meg.
Unnskyld!
Sent from my iPhone using Tapatalk