Ja sotet visir reduserer lyset, og kan bli litt for mørkt på mørke kvelder.... Men å si det er trafikkfarlig? Der er jeg ikke enigJohnnyTh skrev:Alt man bruker av visir eller briller som er farget i en eller annen form vil redusere lyset. Tror ikke man trenger å ha dårlig syn for å oppleve at det kan bli litt mørkt når man kjører med sotet visir. Tidligere hadde jeg sånt visir som var sotet i toppen. Kunne ikke kjøre med det helt lukket i mørket for da ble det for mørkt.LordShaft skrev:Trafikkfarlig å kjøre med mørkt eller farget visir.... Hmmmdetvarvondtdet skrev:Jeg er ganske skamløs! Jeg kjører til tider med solbriller. Dette fordi det tar meg ca 10 sekunder å stoppe for å ta de av meg å legge i tankbagen om behovet for de er borte. Jeg kjører ikke med mørkt visir da det nærmest er trafikkfarlig. Jeg har prøvd noen ulike hjelmer/visir, men jeg mister alt for mye nyanser (feks i asfalten) til at jeg ønsker å kjøre med det.
I tillegg kjører jeg noen ganger med gul refleksvestJeg kjører helt svart sykkel, svart kjøredress, svarte hansker og mørk grå hjelm. Når jeg skal hjem fra kveldsvakter (23:00 ca) hender det jeg tar på vesten.
Det kan ikke være at synet ditt begynner å bli dårlig? Jeg kjører med sotet visir, og speil visir... Å det er ikke veldig store nyanse forskjellen fra klart visir....?
Jeg har heller ikke problem med å se i tuneller heller?
Note 4
Note 4