http://www.fvn.no/lokalt/kristiansand/- ... 36417.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kunne jo faktisk ha noe for seg på tråsykkel slik at folk langs veien kunne høre at den lydløse sykkelen før de plutselig skvatt tilside av en nærgående syklist.Intruder skrev:Som smågutter festet vi pappbiter til bakhjulet med klesklyper---noen har kanskje denne barnesykdommen fortsatt...?
Sant det, jo fin lyd i den, på avstandTonys skrev:Trenger ikke være så høy, men det kan jo hende man overstiger det tillatte?
Noen liker lyd andre ikke.
Dette er det nærmeste jeg kommer musikk i motorverdenen.
Ikke er det mc heller.
http://youtu.be/fZMPDCNyQxE
Jepp, og det er ingenting galt med det!Intruder skrev:Som smågutter festet vi pappbiter til bakhjulet med klesklyper---noen har kanskje denne barnesykdommen fortsatt...?
freddy123 skrev:Litt lyd skal det være , men sånn harleyen min var i sommer med ett eksosanlegg omtrent uten lydemping i, så blir det for mye av det gode, men det har jeg fiksa opp i med quiet baffle noe som gjorde at lydnivået ble omtrent halvert så nå er det et sted midt mellom rakrør og orginalt. Akkuartt passe.
Men jeg kan skjønne at noen blir irritert på harleyer med rakrør, for det bråker for mye, men dem fleste sykkler med ett eff anlegg låter bare pent i mine ører.
Og dem som ikke liker det de for bsre slite med det :) for har man ikke annet å syte over så kan man bare gå å ta seg en bolle :)
Jeg gjorde det veldig enkelt , tok ut lyddemperen og surra et par omdreininger med dempe materiale og satte den inn igjen, jeg vil jo ikke vekke hele nabolaget når jeg kommer hjem sent en kveld eller når jeg kjører hjemmefra kl 6 om morran.freddy123 skrev:Litt lyd skal det være , men sånn harleyen min var i sommer med ett eksosanlegg omtrent uten lydemping i, så blir det for mye av det gode, men det har jeg fiksa opp i med quiet baffle noe som gjorde at lydnivået ble omtrent halvert så nå er det et sted midt mellom rakrør og orginalt. Akkuartt passe.
Men jeg kan skjønne at noen blir irritert på harleyer med rakrør, for det bråker for mye, men dem fleste sykkler med ett eff anlegg låter bare pent i mine ører.
Og dem som ikke liker det de for bsre slite med det :) for har man ikke annet å syte over så kan man bare gå å ta seg en bolle :)
Efter at jeg oppgraderte fra 1150 til 1200 så gremmes jeg når jeg kjører i bygatene her.Kmann skrev:Men så har jeg ikke så veldig behov for ekstra oppmerksomhet heller da, jeg kjører tross alt BMW...
Tror Kawasakien min må være noe av det stilleste som finnes. Men dessverre ikke så stille som en symaskin.tagesk skrev:Efter at jeg oppgraderte fra 1150 til 1200 så gremmes jeg når jeg kjører i bygatene her.Kmann skrev:Men så har jeg ikke så veldig behov for ekstra oppmerksomhet heller da, jeg kjører tross alt BMW...
Riktignok er det mindre mekaniske støy, men eksosen buldrer noe helt forferdelig!
Vi kan plassere folk på månen og lage ABS-bremser, men motorsykler som går stille er umulig?
Hva er det med folk?
[TaSK]
Har du "flappen"?Flanker skrev:Høh? Buldrende eksos på R1200GS kjenner jeg meg ikke igjen i, ihvertfall ikke på min 2006 modell.
Ja, R1200GS (10-12mod) som undertegnede og tagesk har, den buldrer og bråker mer en tidligere. Ble veldig overrasket når jeg hentet min sist høst og kjørte den hjem. Jeg gikk fra 97 mod 1100GS. Det er omtalt i mange tester av den modellen at den har en annen lyd.tagesk skrev:Har du "flappen"?Flanker skrev:Høh? Buldrende eksos på R1200GS kjenner jeg meg ikke igjen i, ihvertfall ikke på min 2006 modell.
Den dingsen med to tykkel ledninger, efter katalysatoren men før (lyd)potten?
Teknisk sett er det en ventil som lukker seg ved tomgang, gir mer mottrykk på tomgang, og derfor bruker mindre bensin.
Men nrå man drar på åpner den seg og slipper ut (alt) for mye lyd (synes jeg)
[TaSK]
Aldri bitt meg merke i det, men så har jeg ikke letet etter det heller... Kanskje kun på twin-cam GS'ene? Jeg skal se etter neste gang jeg besøker sykkelen min (på vinterlagring 5 min. unna meg).tagesk skrev:Har du "flappen"?Flanker skrev:Høh? Buldrende eksos på R1200GS kjenner jeg meg ikke igjen i, ihvertfall ikke på min 2006 modell.
Den dingsen med to tykkel ledninger, efter katalysatoren men før (lyd)potten?
Teknisk sett er det en ventil som lukker seg ved tomgang, gir mer mottrykk på tomgang, og derfor bruker mindre bensin.
Men nrå man drar på åpner den seg og slipper ut (alt) for mye lyd (synes jeg)
[TaSK]
Har kun erfaring med Akra shorty helanlegget som står på min 600 Gixxer, men fy f***(!!!) for en lyd!Tomgsx-r skrev:Da har jeg nettopp mottatt ny eksos til sykkelen. Godt og få vekk tubaen ( les leovince ) Er vel bare og ikke stoppe for kontroll nå![]()
![]()
https://www.dan-moto.com/DM_US/gsx-r-10 ... o2a6s2leu1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=jLneEn96vgU" onclick="window.open(this.href);return false;
Andre som har erfaringer med dette eller tilsvarende shorty eksos ? :-)
Skal kjøpe ny og bedre hjelm først å se om det hjelper, er plaget med vindstøy selv... Motorlyden derimot er himmels, kjenner jeg savner Thea, nå når veiene blir bar igjen...Tomgsx-r skrev:Ja![]()
Da er det bare og handle inn en kasse med øreplugger til meg selv![]()
Men det er jo bare pga vindsusen
http://www.hantek.no/orepropperJK95 skrev:Skal kjøpe ny og bedre hjelm først å se om det hjelper, er plaget med vindstøy selv... Motorlyden derimot er himmels, kjenner jeg savner Thea, nå når veiene blir bar igjen...Tomgsx-r skrev:Ja![]()
Da er det bare og handle inn en kasse med øreplugger til meg selv![]()
Men det er jo bare pga vindsusen