Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Det var en utrolig bratt læringskurve - aldri kjørt crosser før. Det å kjøre med stive crossersko og helt ny svingteknikk etc. gjorde de første kilometrene veldig spennende. Vi hadde heldigvis to instruktører slik at han ene fikk jobbe med samboer siden hun aldri hadde kjørt motorsykkel før. Instruktøren jeg fikk het Daniel Seldak og han konkurrerte profesjonelt. Veldig hyggelig type, men han tok meg med på noen fjell og single-tracks som aldri burde gått bra - det var ren flaks at jeg ikke sitter med nakke-krage på hotellrommet nå. All respekt til dere som kjører offroad - det var både mentalt og fysisk krevende. Hele kroppen verker - spesielt korsryggen og nakken. Det var brutalt å stå oppreist på sykkelen under "hill climbing" og "kuleløypene". Jeg var nær med å falle av, over, på og under titalls ganger men det gikk heldigvis bra.

De fleste bildene og videoene er fra en løype i ørkenen - vi hadde dessverre ikke med oss kamera når vi kjørte opp på fjellene og i de værste singel-trackene, men det var definitivt de som var morsomst. Hjerte i halsen flere ganger :[-o<

Jeg får ikke lastet opp videoene enda, men her to bilder til :)

Bilde

Bilde

Toven

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Toven »

Harru ikke stroppa hjelmen ? :P :p

ellers virker spennende, har aldri kjørt cross selv og kunne godt tenk meg offroad tur eller lignende som bl.a arrangeres i spania :prf
http://www.mc-reiser.com/biketours/Spai ... froad.html

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24629
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

I dag kommer Cutless hjem igjen så da slipper vi heldigvis flere slike bilder :-)å
Problemet er nok at jeg kommer til å blir proppet full av de flotte opplevelsene hans der nede over flerfoldige kaffekopper... :-)å :-)å :D

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Joda, hjelmen satt godt den, men det var en festemekanisme med to metallringer - gadd aldri å lete etter den knappen som enden skal festes i. Anbefales på det sterkeste å prøve cross. Det å kjenne at bakhjulet glipper/skrenser i sving og at det ikke er noe farlig var spesielt morsomt og lærerikt.

Kommer hjem på onsdag kveld norsk tid. Siden du spurte så pent Bjerknez så har jeg tatt meg tid til å laste opp flere bilder til tross for treig internett :prop:


Peptalk med samboer
Bilde

Instruktøren klarte ikke å dy seg, han så seg nødt til å gruse meg
Bilde

En av de siste bildene jeg tok, kjørte opp på en bakketopp med DRZ'n
Bilde

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Bosted: Oslo

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Orion »

Tøft! Sikkert en kjekk opplevelse :)


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Her er min beskjedne video fra El Mirage - beklager vertikal filming.

[video]https://www.youtube.com/watch?v=SJiotX5 ... e=youtu.be[/video]

TBI81
Innlegg: 1899
Registrert: 01 mai 2010, 14:52
Motorsykkelen din: Ja

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av TBI81 »

Dette så digg ut! :thumleft

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av detvarvondtdet »

Cutless skrev:Joda, hjelmen satt godt den, men det var en festemekanisme med to metallringer - gadd aldri å lete etter den knappen som enden skal festes i.
Dobbel D ring?. Forøvrig eneste duglige feste for hakestropp om uhellet først er ute :thumleft. Jeg gikk bevisst etter hjelm med dobbel D-ring


[video]https://www.youtube.com/watch?v=guoItcZ9TAM#t=24[/video]

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

TBI81 skrev:Dette så digg ut! :thumleft
Det var det også, lar det gjerne bli en årlig vintertradisjon :)
detvarvondtdet skrev:
Cutless skrev:Joda, hjelmen satt godt den, men det var en festemekanisme med to metallringer - gadd aldri å lete etter den knappen som enden skal festes i.
Dobbel D ring?. Forøvrig eneste duglige feste for hakestropp om uhellet først er ute :thumleft. Jeg gikk bevisst etter hjelm med dobbel D-ring


[video]https://www.youtube.com/watch?v=guoItcZ9TAM#t=24[/video]
Jepp, det stemmer. Aldri brukt det før - er ikke alternative festemekanismer like bra?

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av detvarvondtdet »

Cutless skrev:
TBI81 skrev:Dette så digg ut! :thumleft
Det var det også, lar det gjerne bli en årlig vintertradisjon :)
detvarvondtdet skrev:
Cutless skrev:Joda, hjelmen satt godt den, men det var en festemekanisme med to metallringer - gadd aldri å lete etter den knappen som enden skal festes i.
Dobbel D ring?. Forøvrig eneste duglige feste for hakestropp om uhellet først er ute :thumleft. Jeg gikk bevisst etter hjelm med dobbel D-ring


[video]https://www.youtube.com/watch?v=guoItcZ9TAM#t=24[/video]
Jepp, det stemmer. Aldri brukt det før - er ikke alternative festemekanismer like bra?

Hehe. Det har vært mang en diskusjon rundt D-ring kontra andre festemekanismer. Har vært tråder her på forumet også. Jeg har ingen forskning å henvise til, men jeg er av den klare oppfatning at den gjengse oppfatning er at Dobbel D-ring er den sikreste løsningen. Når jeg kjørte trail var dobbel D-ring det eneste som gjaldt. Er litt usikker, men tror ikke du finner noen RR kjørere som ikke har hjelm med Dobbel-D. Kjørelæreren og sensor ved biltilsynet mente begge at dobbel D var et "must".

Her er forresten en tråd hvor temaet diskuteres.
http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=14&t=5439

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av mortenolb »

Den dobbel D-ring greia var vel eneste godkjente i RR. Den som jeg har på C3 Pro'en(som jeg antar er samme som du har på din) er vel den "nye godkjente", såvidt jeg har hørt?

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg har C3 Pro og Arai XD4, foretrekker dobbel d-ring løsningen i Arai hjelmen.
Keep it simple!
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3618
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Bosted: Hobøl

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av mortenolb »

Snikendeugle skrev:Jeg har C3 Pro og Arai XD4, foretrekker dobbel d-ring løsningen i Arai hjelmen.
Keep it simple!
C3 sin er jo MYE simplere!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24629
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Merker jeg har et ganske avslappet forhold til denne hakereimen... :lol

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Bosted: Oslo

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Snikendeugle »

mortenolb skrev:
Snikendeugle skrev:Jeg har C3 Pro og Arai XD4, foretrekker dobbel d-ring løsningen i Arai hjelmen.
Keep it simple!
C3 sin er jo MYE simplere!
Den tar mye plass for oss som liker jakker med høy hals :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av detvarvondtdet »

Bjerknez skrev:Merker jeg har et ganske avslappet forhold til denne hakereimen... :lol
Mange har det, helt til de går i asfalten i 100+ etc. :P :p

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Forberedelsene til MC-sesongen 2015 fortsetter

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24629
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Hva er dette??

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av JK95 »

Formstøpte øreplugger jeg ser her?

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 39837
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Bosted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Hva er dette??
Ørepropper man tilpasser selv...?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
BildeBilde

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Det er starten på formstøpte øreplugger. Jeg var å tok avtrykk på fredag - skal sende de inn til Hantek Audio http://www.hantek.no/orepropper/mc-prop ... mc-propper" onclick="window.open(this.href);return false; over helgen, også lager de formstøpte øreplugger med utskiftbart filter basert på avtrykkene :thumleft

Jeg kan telle på en hånd de gangene jeg har kjørt uten ørepropper, og det var tortur. Det jeg synes var kjipt med engangsøreplugger var at det tok tid å sette de inn. Spesielt hvis man tok en kort stopp for å diskutere veivalg. Og om man ikke hadde satt den i helt riktig så oppdaget man gjerne ikke det før man var på veien igjen - og måtte stoppe igjen... Så jeg er veldig spent på hvordan mc-hverdagen blir med formstøpte øreplugger.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 24629
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Bjerknez »

Den eneste fordelen med å høre dårlig er å slippe å styre med slike ørepropper :lol

Brukeravatar
norse900
Innlegg: 984
Registrert: 18 sep 2013, 15:25
Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Bosted: Stavanger

Cutless sin blogg

Legg inn av norse900 »

Der har du misforstått litt, Bjerknez. Der er bare noe du (og mange andre) tror. Når du endelig VET, -er det for seint.... :redface:

Fornuftig, Cutless :thumleft
Sist redigert av norse900 den 10 jan 2015, 22:36, redigert 1 gang totalt.
BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Bosted: Bergen
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av LordShaft »

Bra investering dette!!! :thumleft

Hørselen er ikke noe du skal tulle med.... Er helt skremmende hvor stor skade vindsus gjør på hørselen!

Brukeravatar
Cutless
Innlegg: 1219
Registrert: 17 jun 2014, 15:11
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bosted: Trondheim

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Jeg har hatt mild tinnitus så lenge jeg kan huske, og det siste jeg vil er at den skal bli værre. Jeg plages ikke av den, og hører den bare når det er helt stille rundt meg. Men jeg har lest om andre som har veldig kraftig tinnitus og hvor jævlig det er.

Svar