Cutless sin blogg
Re: Cutless sin blogg
Har brukt turtlewax sin bil shampo og avfetter fra benser stasjonen, har ikke sett hentydning til at glansen i lakken har avtatt. Er det vrikelig så stor forskjell på slikt? Voks ja den kan eg forstå men shampo?
Hake pepling og bere lurer.
- sankyo
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Han har matt lakk, kanskje det er det som er forskjellen? Eller det er bare et ny-sykkel-fenomen? 8-)KawaJens skrev:Har brukt turtlewax sin bil shampo og avfetter fra benser stasjonen, har ikke sett hentydning til at glansen i lakken har avtatt. Er det vrikelig så stor forskjell på slikt? Voks ja den kan eg forstå men shampo?
Live long and prosper 

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Matt lakk skal jo forbli matt også etter vask og mye av såpene man får kjøpt i dag inneholder jo litt "voks" og ting som skal gjøre lakken blank. Det vil man jo ikke ha noe av når målet er at lakken skal forbli matt, så jeg tipper at produkter beregnet for matt lakk ikke inneholder slike ting som gjør det blankere. Så vidt meg bekjent så er dte heller ikke anbefalt å bruke noe som rubber/sliper overflaten som ofte er ønskelig på vanlig lakk.
Så jeg tror det er greit å velge produkter beregnet for matt lakk. Har man blank lakk så kan vel det meste brukes tror jeg...?
Turtlevax er noe skikkelig klineri å jobbe synes jeg når det kommer til voks/polish.
Så jeg tror det er greit å velge produkter beregnet for matt lakk. Har man blank lakk så kan vel det meste brukes tror jeg...?
Turtlevax er noe skikkelig klineri å jobbe synes jeg når det kommer til voks/polish.
Ahha matt lakk jaja da så 

- Bjerknez
- Kontakt:
Mener det var en finne som het "Matti Lakken" faktisk... artig...

Kanskje samene har Lapp lakk på sine kjøretøyBjerknez skrev:Mener det var en finne som het "Matti Lakken" faktisk... artig...![]()

- Bjerknez
- Kontakt:
Dem har nok bare "samilakk" på sine kjøretøy tror jeg. Kan også forbindes med "salmiak" :-)åToven skrev:Kanskje samene har Lapp lakk på sine kjøretøyBjerknez skrev:Mener det var en finne som het "Matti Lakken" faktisk... artig...![]()

-
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Bjerknez har helt rett, men forventet intet mindre av en tidligere detailers club entusiast.
- Bjerknez
- Kontakt:
Chemical Guys er så absolutt et merke jeg har sansen forCutless skrev:Bjerknez har helt rett, men forventet intet mindre av en tidligere detailers club entusiast.

Sikkert ikke så voldsomt mye bedre enn andre ting, men jeg liker det litt røffe konseptet dem kjører med ujålete produkter etc. Rampete produkter til rampete gutter med rampete sykler

Dessuten så er jo produktene utprøvd og blir brukt daglig av proffe detailere

- Cutless
Høres bra ut. Det hadde sikkert gått helt fint med en vanlig såpe så lenge den ikke inneholder voks, men liker å være på den sikre siden:)Bjerknez skrev:Chemical Guys er så absolutt et merke jeg har sansen forCutless skrev:Bjerknez har helt rett, men forventet intet mindre av en tidligere detailers club entusiast.![]()
Sikkert ikke så voldsomt mye bedre enn andre ting, men jeg liker det litt røffe konseptet dem kjører med ujålete produkter etc. Rampete produkter til rampete gutter med rampete sykler![]()
Dessuten så er jo produktene utprøvd og blir brukt daglig av proffe detailere
- Cutless
Forberedelsene fortsetter og PMSn gror

Noen som har erfaring med disse? Det står at man kan bruke "windex, contact cleaner or alcohol" for å rengjøre flaten før man fester de. Contact cleaner har vell den egenskapen at den ikke etterlater noe og fordamper? Lurer på om jeg skal bruke det, men er litt skeptisk til om noen av versjonene kan skade lakken?

Noen som har erfaring med disse? Det står at man kan bruke "windex, contact cleaner or alcohol" for å rengjøre flaten før man fester de. Contact cleaner har vell den egenskapen at den ikke etterlater noe og fordamper? Lurer på om jeg skal bruke det, men er litt skeptisk til om noen av versjonene kan skade lakken?
Ville sendt mail til TechSpec og spurt hva du skal bruke på matt lakk :)Cutless skrev:Forberedelsene fortsetter og PMSn gror
- Bjerknez
- Kontakt:
Ser bra ut dette Cutless!
Jeg tror nok du kommer langt med slike servietter du vasker briller med. Jeg har en hel skuff full med slike vakumpakkede hjemme så du kan sikkert få en neve av meg.
Brukte disse til å vaske kameralinser med. Produktet fordamper nesten med en gang.

Jeg tror nok du kommer langt med slike servietter du vasker briller med. Jeg har en hel skuff full med slike vakumpakkede hjemme så du kan sikkert få en neve av meg.

Brukte disse til å vaske kameralinser med. Produktet fordamper nesten med en gang.
- Cutless
Det var ikke dumt Bjerky.
Skal gjøre det Toven :)
Skal gjøre det Toven :)