Jeg ser poenget hvis sykkelen faktisk ikke er skitten, men kun støvete. Sykkelen på videoen var jo ikke skitten i utgangspunktet...
Jeg har selv vert en liten detailing freak og kan dog fortelle at Chemical Guys produkter er gode saker. Disse kan forresten kjøpes her:
http://www.scandicshine.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Men for oss her hjemme som kjører til sykkelen er grå av skitt samt utsetter den for salt etc. så kommer man ikke utenom en god dose avfetting og avspyling med høytrykk.
Så hvis sykkelen bare har gått 10 mil på tørre veier etter sist vask, så kan man fint vaske sykkelen uten vann som på videoen. Men blir det faktisk skikkelig skitten så vill jeg ikke rørt sykkelen fysisk før jeg hadde fått spylt av det verste.
Den voksen han brukte i slutten av videoen koster ca. 1.500,- og er bare tull å bruke. Jetseal flasken koster ca. 300,- og den vil vare omtrent livet ut hvis man bare skal bruke den på tanken eller på en motorsykkel generelt.
Ellers, så er jo parafin et utmerket middel og kan brukes så og si over alt på motorsykkelen og løser opp det meste. Men i parafin så er det oljer etc. så jeg ville kanskje ikke brukt den på lakkerte flater, men alt annet kan man vaske med en fille dynket i parafin.