Olav K skrev:
Ja han fabler om en "gammel A2" Gixxer, med full effekt.., noe han neppe har råd til med det første. Men JEG har noe i sikte, som kan klasses ned til A2
noe som ikke dreper en, mtp forsikring osv.
Men regner med han kommer seg ut i lærejobb nå i sommer, så økonomien ordner seg vel til det bedre etterhvert.
Er kjekt å dele interesse med Jr, vi kjørte mye ilag under lærekjøringa med lettMCen. Enda bedre blir det nå med A2 sykkel

Hehe, skjønner han godt hva sykkelønske angår, gikk den veien for meg

Da riktignok bare fordi jeg hadde et søskenbarn som solgte en når jeg skulle kjøpe, å da hadde jeg spart hver krone som var til gode de siste tre årene

Men som du sier, forsikringa dreper hvis du ikke er jernbaneansatt, det kan fort effekten han vil kjøre med også
Spurte foresten Satans Vegvesen om regler for når det er lov å ta kurset som må til for å få A, her er svaret:
"Ved utvidelse fra klasse A2 til klasse A skal eleven gjennomføre obligatorisk kurs.
Dokumentert fullført obligatorisk kurs, som består av minst 7 timer sikkerhetskurs på veg ved utvidelse fra klasse A2 til A, gir rett til førerett i klasse A.
Førerett i klasse A, på bakgrunn av dokumentert fullført obligatorisk kurs ved utvidelse fra A2 til A, forutsetter to års førerett i klasse A2. Kurset kan tidligst påbegynnes når eleven har ett års førerrett i klasse A2.
Elever fylt tjuefire år med mindre enn to års førerett i klasse A2, kan erverve førerett i klasse A ved å gjennomføre minst 7 timers obligatorisk kurs og praktisk prøve. Dette kurset kan også gjennomføres av kandidater fylt tjuetre år med mindre enn ett års førerett i klasse A2."