Kort innpå med et forslag:
hva med å lage en egen tråd om vektforskjellene på MC? Hva årsakene til dette er og hvordan det virker inn på lastevne, kjøreegenskaper, holdbarhet osv. osv.
En diskusjon og meningsutveksling om dette i egen tråd tror jeg kan bidra til at "En skal se mye rart/ bra på FINN...brukt MC"-tråden ikke blir altfor off-topic...
I tillegg tror jeg temaet i seg selv er interessant nok til å forsvare en egen tråd.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
Andreas skrev:Nå skal ikke jeg påstå jeg er noen rettskrivnings-GUD.. Men en ting slår meg vær gang jeg sitter å surfer på FINN. Så å si ALLE annonsene har masse skrivefeil (ordeling, komma, punktum store og små bokstaver osv osv osv osv).... Annonser fra firma er ingen unntak. DE SKRIVER OFTE ALT MED CAPS LOCK PÅ OGSÅ. Skal man prøve å selge et produkt i dag, så hjelper det vell å virke litt seriøs å vise at man ikke bare har slurvet ned noen feilskrevne ord og settninger?
Jeg skjønner at folk kan ha skrivevansker, men alle som skriver annonser kan ikke ha det Alt for mye uformell skriving i verdagen har vell ødelagt en del. Men jeg synes nå ivertfall at man kan ta seg litt tid til å korrekturlese noe man skal legge fram offentlig. Det kan ikke være for mye å kreve av folk SÅNN, det var det jeg ville klage på i dag
For meg kan det være et problem og skrive på Norsk. Opprinnelig fra England, vi lært ikke Norsk på skole. Det er hovedsakelig grammatikk som er for meg et problem. Enkelte ending av ord bomme jeg på - er det "r" til slutts eller? Jeg får litt hjelp fra konen, men etter å har bodde her i over 40 år, har jeg gitt opp, og håper at folk flest forstår det jeg skriver. Alternative vil være Engelsk.
Men når det er sagt, er jeg enig med deg om hvor sløv mange er når de skrive/skriver?
Gordon
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...
Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.
Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...
Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.
Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...
Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.
Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.
Nei, det stemmer ikke! 0,2 kW/kg er formelen, og minste vekt med maks effekt(35 Kw/48 hk) blir da 175 kg
Snikendeugle skrev:Liker looken. Skulle sett litt hissigere ut i bakenden, men...
Kjøreklar vekt: 208 Kilo
0_o
Når det kommer til mellomklasse syklene til Honda, så må en huske på at sykkelene må veie over 200 kg for å ha riktig kW/kg.
Og hule ut rammer, og spare vekt på sånne ting uten å minske hvor sterk den er, vil jo utgjøre en del vekt, og alt sånn blir vel spart inn på disse "billig" syklene.
Nei, det stemmer ikke! 0,2 kW/kg er formelen, og minste vekt med maks effekt(35 Kw/48 hk) blir da 175 kg
Da retter jeg meg. Var nemlig det jeg har fått høre. Uansett en billig sykkel, så da ligger det vel heller i prisen