Ny sykkel vs. brukt?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Olav K
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)

Re: Ny sykkel vs. brukt?

Legg inn av Olav K »

JK95 skrev:
Olav K skrev: Jeg har alltid hatt trua på deg, Bjerkiz, men her synes jeg du har litt hjulslipp... :knegg
Hadde du prøvd en Speed er jeg ikke så sikker på du ville sagt det samme.. for mye av det gode er herlig, vettu :P :p
En fordel med å kjøpe noe nyere brukt, er at det formidable verditapet havnet hos forrige eier, og svært mange sykler kjøres svært lite egentlig. 1000 til 2000 kilomter pr år, er ganske typisk på Finn.no. Kjøper du Harley, er de ofte enda mindre kjørt. (de brukes stort sett til å se bra ut :knegg )
Moderne motorsykkelmotorer som er fulgt opp med rengjøringer, servicer, vedlikehold og riktig vinterlagring (noe de fleste gjør) holder leeeenge. mye mye mer enn 40000 iallefall.
Så disse tvangstankene må du nok jobbe litt med :roll
Slik som han planlegger å kjøre er jo i så fall Street Triplen hans oppbrukt innen sesongen er over, eller hva?
Iallefall om han legger 40000 km til grunn for "kjørt langt", så er det over i midten av neste sesong :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

Olav K skrev:
JK95 skrev:
Olav K skrev: Jeg har alltid hatt trua på deg, Bjerkiz, men her synes jeg du har litt hjulslipp... :knegg
Hadde du prøvd en Speed er jeg ikke så sikker på du ville sagt det samme.. for mye av det gode er herlig, vettu :P :p
En fordel med å kjøpe noe nyere brukt, er at det formidable verditapet havnet hos forrige eier, og svært mange sykler kjøres svært lite egentlig. 1000 til 2000 kilomter pr år, er ganske typisk på Finn.no. Kjøper du Harley, er de ofte enda mindre kjørt. (de brukes stort sett til å se bra ut :knegg )
Moderne motorsykkelmotorer som er fulgt opp med rengjøringer, servicer, vedlikehold og riktig vinterlagring (noe de fleste gjør) holder leeeenge. mye mye mer enn 40000 iallefall.
Så disse tvangstankene må du nok jobbe litt med :roll
Slik som han planlegger å kjøre er jo i så fall Street Triplen hans oppbrukt innen sesongen er over, eller hva?
Iallefall om han legger 40000 km til grunn for "kjørt langt", så er det over i midten av neste sesong :knegg
Skal jeg kjøre etter samme regel er kommer sykkelen min til å være oppbrukt iløpet av sommeren :-k Jaja, kjekt å vite at jeg skal bytte neste år da :mk

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Okey da folkens!... :-)å

Men 40.000km. i sesongen som kommer blir nok litt vel i overkant modig :lol

Men alt over 20.000km. er bonus. :thumleft

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:Okey da folkens!... :-)å

Da Bjerkenez, blir jeg imponert!! :notworthy: :notworthy:
Men en kar i Triumphmiljøet rundt Bergen, hentet sin nye Tiger 800 ca midt i juli, og når den blei parkert seint ifjor høst var den gått 31000.
Så det er mulig...særlig på en Triumph :knegg

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Olav K skrev:

Men en kar i Triumphmiljøet rundt Bergen, hentet sin nye Tiger 800 ca midt i juli, og når den blei parkert seint ifjor høst var den gått 31000.
Kjørte jo nesten 23.000km. i fjor totalt, så det skulle vel la seg gjøre det tror jeg. Nå har jeg jo faktisk en HEL sesong i tillegg. Så lenge været blir like flott i år som i fjor, så blir nok dette veeeeldig bra :thumleft

Brukeravatar
Olav K

Legg inn av Olav K »

Bjerknez skrev:
Olav K skrev:

Kjørte jo nesten 23.000km. i fjor totalt, så det skulle vel la seg gjøre det tror jeg. Nå har jeg jo faktisk en HEL sesong i tillegg. Så lenge været blir like flott i år som i fjor, så blir nok dette veeeeldig bra :thumleft
Jeg tenkte på 40000 da... :thumleft da blir jeg imponert!! Men nå tror jeg vi kupper tråden her... unnskyld for det!

Brukeravatar
DelRey83
Motorsykkelen din: Suzuki SV650 SA -07

Legg inn av DelRey83 »

Dersom du ikke kan kjøre sykkel med mer enn 48 hk i starten, er den
uansett ikke langt unna i ytelse.

Har tunglappen så vil gjerne ha noe med mer trøkk i enn 48hk ;-)

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev: I mitt hode så er alt over 40.000km. en sykkel som er godt brukt og bør byttes. Jeg har for meg at en mc "tåler" mindre km. enn en bil som gjerne går 100.000km. uten store problemer.
Sykkelen min har passert 120.000 km og Volvoen, en 2000 V70 nærmer seg 400.000 km.. Fortsatt problemfritt
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev: I mitt hode så er alt over 40.000km. en sykkel som er godt brukt og bør byttes. Jeg har for meg at en mc "tåler" mindre km. enn en bil som gjerne går 100.000km. uten store problemer.
Sykkelen min har passert 120.000 km og Volvoen, en 2000 V70 nærmer seg 400.000 km.. Fortsatt problemfritt

Så ditt eneste problem er moderasjonsvervet,og det er vel selvforskyldt... :-)å :lol :lol :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
DelRey83

Legg inn av DelRey83 »

Mulig mortenolb selger sin GSX650.Hvis ikke han svarer på denne så send han en pm.[/quote]

Ok kan evt høre med han:-) Liker typen som har blå/hvit lakk da, foretrekker den foran de helt sorte ;-) Tenker å ta meg en runde i bergen og omegn en av de kommende dagene innom forhandlere for å se og prøvesitte på diverse :-)

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

I utgangspunktet kunne jeg vel vært åpen for å selge min. Problemet som oppstår er at da har ikke jeg sykkel i år, siden jeg ikke har økonomi til å kjøpe ny. :-k

Brukeravatar
DelRey83

Legg inn av DelRey83 »

mortenolb skrev:I utgangspunktet kunne jeg vel vært åpen for å selge min. Problemet som oppstår er at da har ikke jeg sykkel i år, siden jeg ikke har økonomi til å kjøpe ny. :-k
Hmm hehe ser problemstillingen din :P :p
Men hvilken farge er det på din da..? Foretrekker som sagt helst den blå/hvite/sølv( :roll ) typen.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

DelRey83 skrev:
mortenolb skrev:I utgangspunktet kunne jeg vel vært åpen for å selge min. Problemet som oppstår er at da har ikke jeg sykkel i år, siden jeg ikke har økonomi til å kjøpe ny. :-k
Men hvilken farge er det på din da..? Foretrekker som sagt helst den blå/hvite/sølv( :roll ) typen.
Denna her:
Bilde

:D

Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Legg inn av sankyo »

mortenolb skrev:
DelRey83 skrev:
Denna her:
Bilde

Hvilken potte er det du har på?
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
DelRey83

Legg inn av DelRey83 »

motobakke skrev:Jeg skal selge min sykkel, Suzuki GSR 600 2009, abs er det, og tror den er gått rett over 10k km.
Eneste er att den er nedplombert til mellomtung. Men vist det skulle nå være interesant så bor jeg på Voss, ikke så langt unna :)
Hmm hva er egentlig forskjellen på GSX og GSR..?sånn utseendemessig?blir ikke helt klok på alle forskjellige modeller og kodene på de.. :P :p

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

sankyo skrev:
mortenolb skrev:
DelRey83 skrev:
Denna her:
Bilde

Hvilken potte er det du har på?
LeoVince slip-on

GSR er nakenutgaven av GSX-R, mens GSX F er kåpe-utgaven av GSF(bandit) :P

Toven

Legg inn av Toven »

EDIT: Svart på
Sist redigert av Toven den 28 jan 2015, 16:38, redigert 1 gang totalt.

Toven

Legg inn av Toven »

Dobbelpost, ](*,)

Brukeravatar
motobakke
Motorsykkelen din: Yamaha MT-07

Legg inn av motobakke »

Her er min GSR, her uten speil. Stod noen stygge biltema speil på den når jeg kjøpte den. Har og fått tailtidy og mini led blinklys på den.

[img]http://i1254.photobucket.com/albums/hh6 ... 8iaf_1.jpg[/img]

Brukeravatar
DelRey83

Legg inn av DelRey83 »

Så fine sykler! Men hva er da forskjellen på GSX-R og GSX-F? Har forstått det slik at begge har kåpe hvertfall.. (?)
*lettere confused* :P :p

Brukeravatar
DelRey83

Legg inn av DelRey83 »

....og mortenolb, er det ROSA eg ser på den sykkelen..? :-)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

DelRey83 skrev:....og mortenolb, er det ROSA eg ser på den sykkelen..? :-)
Forskjellen er vel det meste. GSX-R er ren R-sykkel med tilhørende motor og sittestilling. GSX-F er mer en sportstourer. Mer oppreist sittestilling, ikke like kraftig motor .. jeg har ikke alle detaljene.

Njei, det er lilla :D

Brukeravatar
DelRey83

Legg inn av DelRey83 »

Oki takk for oppklaring ang modellene :)

Synes fargen på kåpen såg rosa ut eg,men det er nok sikkert rødt ;-) og så lilla rundt dekkene,såå fargeblind er eg ikke haha :knegg
Hva tenker du om evt pris på den da,om du sku solgt..?

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

DelRey83 skrev:Oki takk for oppklaring ang modellene :)

Synes fargen på kåpen såg rosa ut eg,men det er nok sikkert rødt ;-) og så lilla rundt dekkene,såå fargeblind er eg ikke haha :knegg
Er bare hvitbalansen på bildet som ikke er helt i vater :)

Problemet mitt oppstår egentlig hovedsakelig på pris. Har lån på 72000 på sykkelen, og har ikke penger til å betale ut resten etter lån, da jeg tviler på at jeg får 72k for en 2010mod som har gått 40000 :p

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
DelRey83 skrev:Oki takk for oppklaring ang modellene :)

Er bare hvitbalansen på bildet som ikke er helt i vater :)

Problemet mitt oppstår egentlig hovedsakelig på pris. Har lån på 72000 på sykkelen, og har ikke penger til å betale ut resten etter lån, da jeg tviler på at jeg får 72k for en 2010mod som har gått 40000 :p
Det ligger vel sykler ute til rundt 70.000,- som er to år nyere og gått rundt 10-20.000km. så jeg tror kanskje ikke du bør forvente deg noe mer enn rundt 50.000,- kanskje? (Uten at jeg er noen ekspert).

Hvordan kan du ha så mye igjen på lånet egentlig? Hadde du ikke noen egenandel når du lånte sykkelen? Eller lånte du rubbel og bit?

Hvis det lånet du har i dag er et såkalt dyrt lån (forbrukslån etc.) så kan du komme bedre ut ved salg av sykkel, hvis du har muligheten til et mer gunstig lån (huslån etc.) Det blir jo på en måte en liten refinnansiering. Du tar opp et lån på en ny sykkel (med din mor/far etc. som kausjonist), betaler ned det resterende lånet du har i dag med det nye lånet (etter salg av sykkelen) og betaler kanskje like mye pr.mnd. som i dag da du får en helt annen rente og kanskje også enn noe forlenget nedbetalingstid.

Noen perfekt løsning er det ikke, men du kan få i både pose og sekk her.. hvis du får noen som kan kausjonere for deg, med det argumentet at du vil få ned månedlige utgifter og samtidig skaffe deg ny sykkel.

Hvor mye betaler du i måneden på sykkelen du har i dag da? (hvis jeg får spørre). Send meg evt. PM.

Svar