
Kawasaki har hevet prisene
- Tomgsx-r
- Innlegg: 249
- Registrert: 26 mar 2013, 07:45
- Motorsykkelen din: SUZUKI GSX-R 1000
- Bosted: Rogaland
Re: Kawasaki har hevet prisene
Ble det bestilling ? 

- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki har hevet prisene
Gjelder det en modell som i fjor kostet rundt 300 000?Svolp skrev:Var også innom stahlen i dag og riktig nok, der selges zzr1400 ut for 245000 ferdig reg på vei..
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki har hevet prisene
Ser forøvrig at 2015 modeller av ZZR 1400 koster fra 248 til 287 kNOK. Førde Motorsportgsx750_80 skrev:Gjelder det en modell som i fjor kostet rundt 300 000?Svolp skrev:Var også innom stahlen i dag og riktig nok, der selges zzr1400 ut for 245000 ferdig reg på vei..
har en til ca 248 000.
http://www.finn.no/finn/mc/used/result? ... EL_TO=2015" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Kawasaki har hevet prisene
Gjelder ved bestilling av ny 15 modell men prisen på lik i fjor før avgift endringen var ca 300k ja.. Den i Førde du linker til er laveffekt..gsx750_80 skrev:Gjelder det en modell som i fjor kostet rundt 300 000?Svolp skrev:Var også innom stahlen i dag og riktig nok, der selges zzr1400 ut for 245000 ferdig reg på vei..
Ble ikke bestilling, men har ordnet finansieringen hvertfall

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki har hevet prisene
Takk for opplysningen. Jeg hadde ikke sett at det var laveffekt-versjon.Svolp skrev:Gjelder ved bestilling av ny 15 modell men prisen på lik i fjor før avgift endringen var ca 300k ja.. Den i Førde du linker til er laveffekt..gsx750_80 skrev:Gjelder det en modell som i fjor kostet rundt 300 000?Svolp skrev:Var også innom stahlen i dag og riktig nok, der selges zzr1400 ut for 245000 ferdig reg på vei..
Ble ikke bestilling, men har ordnet finansieringen hvertfall
Spørs om ikke forhandlerne har benyttet anledningen med reduserte avgifter til heller
å legge på egne priser litt ekstra, i mange tilfeller.. Kan ikke si det sikkert, men det er
en nærliggende hypotese.
Re: Kawasaki har hevet prisene
Valutastigningen har jo (stort sett) vært lavere enn enn nedgangen i avgifter, husk at valutaen kun affiserer omlag halve utsalgsprisen til MCen.KawaJens skrev:Kawasaki norge har nok justeret opp prisene etter krone verdien. Er no synd for di vil tape på det. Di hadde sikkert tapt enda mer på å ikke gjøre det men lurer på va som gjør kawasaki så anerledes en suzuki f.eks.
Suzuki er no prisene fremdeles på det nivået di hadde for 3 veker siden.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki har hevet prisene
Kawasaki er vel ikke alene. Noen andre har posten følgende link i en annen sammenheng;KawaJens skrev:Ser ut som kawasaki har hevet prisene etter avgift letta kom. Versys 1000 lå på 175 000kr pluss minus og er no rundt 190 000kr. ZZR1400 var ned på 245 000kr og ligger no på 267 000kr.
BMW,Suzuki og KTM ser ut som di ligger på samme plass enda. Noen som vet vorfor Kawasaki hevete prisene mens di andre ligger på det samme?
http://www.bikeport.no/2015/01/14/avgif ... spist-opp/" onclick="window.open(this.href);return false;
"HONDA-HOPP
De som fulgte BikePorts anbefaling og skrev kontrakt eller kjøpte 2015-modeller før årsskiftet har – avhengig av modell – tildels spart betydelige beløp på den handelen. Før jul kostet for eksempel Hondas 2015-utgave av CBR1000RR Fireblade 209.990 kroner – 47.000 kroner billigere enn 2014-modellen. I dag koster den samme sykkelen hele 258.990. Avgiftskuttet er fullstendig spist opp. Det samme gjelder for VFR 1200X Crosstourer, som har hoppet fra 209.990,- til 229.990,-
IKKE ALENE
Honda-importør Kellox er på ingen måte alene om å måtte justere det som i november i fjor så ut som et svært hyggelig prisår for norske motorsyklister. Det samme spranget finnes hos alle de øvrige merkene. "
Ja, hvor lenge var vel Adam i Eva..
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki har hevet prisene
Kawasaki er vel ikke alene. Noen andre har postet følgende link i en annen sammenheng;KawaJens skrev:Ser ut som kawasaki har hevet prisene etter avgift letta kom. Versys 1000 lå på 175 000kr pluss minus og er no rundt 190 000kr. ZZR1400 var ned på 245 000kr og ligger no på 267 000kr.
BMW,Suzuki og KTM ser ut som di ligger på samme plass enda. Noen som vet vorfor Kawasaki hevete prisene mens di andre ligger på det samme?
http://www.bikeport.no/2015/01/14/avgif ... spist-opp/" onclick="window.open(this.href);return false;
"HONDA-HOPP
De som fulgte BikePorts anbefaling og skrev kontrakt eller kjøpte 2015-modeller før årsskiftet har – avhengig av modell – tildels spart betydelige beløp på den handelen. Før jul kostet for eksempel Hondas 2015-utgave av CBR1000RR Fireblade 209.990 kroner – 47.000 kroner billigere enn 2014-modellen. I dag koster den samme sykkelen hele 258.990. Avgiftskuttet er fullstendig spist opp. Det samme gjelder for VFR 1200X Crosstourer, som har hoppet fra 209.990,- til 229.990,-
IKKE ALENE
Honda-importør Kellox er på ingen måte alene om å måtte justere det som i november i fjor så ut som et svært hyggelig prisår for norske motorsyklister. Det samme spranget finnes hos alle de øvrige merkene. "
Ja, hvor lenge var vel Adam i Eva..
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39732
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Kawasaki har hevet prisene
Ser ut til at jeg har sluppet unna :-) .
Holdt av sykkel tidlig og fikk samme pris på kontrakten som ble undertegnet noen uker senere.
Men dette er kanskje noe som først og fremst gjelder japanske sykler?
Holdt av sykkel tidlig og fikk samme pris på kontrakten som ble undertegnet noen uker senere.
Men dette er kanskje noe som først og fremst gjelder japanske sykler?
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bikes4life
- Innlegg: 43
- Registrert: 24 jul 2013, 09:30
- Motorsykkelen din: Honda MSX 125 og 1290 Super Duke R S.E
Re: Kawasaki har hevet prisene
Den Bikeportartikkelen burde vært dementert, for det stemmer ikke. Det ble tatt opp på Facebook for en tid tilbake. Honda har ikke lagt på prisene igjen.
Historikk:
2009 Kawasaki Ninja 250R SE (Solgt)
2009 Triumph Street Triple R (RIP)
2013 Honda CB1000R (Solgt)
2015 Honda MSX 125 (Solgt)
2016 KTM 1290 Super Duke SE (Solgt)
2017 KTM 690 Duke R
2009 Kawasaki Ninja 250R SE (Solgt)
2009 Triumph Street Triple R (RIP)
2013 Honda CB1000R (Solgt)
2015 Honda MSX 125 (Solgt)
2016 KTM 1290 Super Duke SE (Solgt)
2017 KTM 690 Duke R
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki har hevet prisene
Om du var heldig med timingen var jo det "bærre lekkert"AJ skrev:Ser ut til at jeg har sluppet unna :-) .
Holdt av sykkel tidlig og fikk samme pris på kontrakten som ble undertegnet noen uker senere.
Men dette er kanskje noe som først og fremst gjelder japanske sykler?
Ducati og BMW er omtalt lengre ned, i samme artikkel;
http://www.bikeport.no/2015/01/14/avgif ... spist-opp/" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Kawasaki har hevet prisene
om de smører på så mye på prisen tar de seg grådig betalt. en må huske på at innkjøpsprisen utgjør langt under halve utprisen.
En ny ZZR1400 tipper jeg koster 80-90' inn og det er kun på den summen at valutaendringen utgjør en forskjell.
Dessuten har ikke eurokursen gått opp så mye, nå ligger den vel på ca. 8,7 mot 8,2 i mai 2014. dvs. ca 6% økning i innkjøpspris pga. valutakurs.
Her er det tydelig at forhandlerleddet har bestemt seg for å øke marginene kraftig...
eksempelvis koster en kliss ny 2015 performance 13444 euro ut i Tyskland, tysk moms er på 19% dvs en nettopris på 10890*8,7(dagens kurs= 94743kr kurs fra Mai 2014=89298.
En økning på 5445 kroner forsvarer neppe et pristillegg på 40-50'
Men det er vel ikke noe nytt at norske forhandlere prøver å sko seg på at forbrukerne.
Mitt råd til alle som skal ha ny Kawa eller Honda er å kontakte en større forhandler i Tyskland og sjekke ut hva de kan bistå med. Tipper at det er 40-50' å spare på ny sykkel.
En ny ZZR1400 tipper jeg koster 80-90' inn og det er kun på den summen at valutaendringen utgjør en forskjell.
Dessuten har ikke eurokursen gått opp så mye, nå ligger den vel på ca. 8,7 mot 8,2 i mai 2014. dvs. ca 6% økning i innkjøpspris pga. valutakurs.
Her er det tydelig at forhandlerleddet har bestemt seg for å øke marginene kraftig...

eksempelvis koster en kliss ny 2015 performance 13444 euro ut i Tyskland, tysk moms er på 19% dvs en nettopris på 10890*8,7(dagens kurs= 94743kr kurs fra Mai 2014=89298.
En økning på 5445 kroner forsvarer neppe et pristillegg på 40-50'

Men det er vel ikke noe nytt at norske forhandlere prøver å sko seg på at forbrukerne.
Mitt råd til alle som skal ha ny Kawa eller Honda er å kontakte en større forhandler i Tyskland og sjekke ut hva de kan bistå med. Tipper at det er 40-50' å spare på ny sykkel.
Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Kawasaki har hevet prisene
Er det noen prinsipielle forskjeller på å importere på den måten du antyder, og å importere en brukt sykkel, utover nettopp alderen på kjøretøyet?Voodoodoo skrev:om de smører på så mye på prisen tar de seg grådig betalt. en må huske på at innkjøpsprisen utgjør langt under halve utprisen.
En ny ZZR1400 tipper jeg koster 80-90' inn og det er kun på den summen at valutaendringen utgjør en forskjell.
Dessuten har ikke eurokursen gått opp så mye, nå ligger den vel på ca. 8,7 mot 8,2 i mai 2014. dvs. ca 6% økning i innkjøpspris pga. valutakurs.
Her er det tydelig at forhandlerleddet har bestemt seg for å øke marginene kraftig...
eksempelvis koster en kliss ny 2015 performance 13444 euro ut i Tyskland, tysk moms er på 19% dvs en nettopris på 10890*8,7(dagens kurs= 94743kr kurs fra Mai 2014=89298.
En økning på 5445 kroner forsvarer neppe et pristillegg på 40-50'
Men det er vel ikke noe nytt at norske forhandlere prøver å sko seg på at forbrukerne.
Mitt råd til alle som skal ha ny Kawa eller Honda er å kontakte en større forhandler i Tyskland og sjekke ut hva de kan bistå med. Tipper at det er 40-50' å spare på ny sykkel.
En bekjent importerte en ny Toyota Avensis fra Danmark for noen år tilbake. Jeg mener han hevdet å spare flere titusener, den gangen.
Det spørsom om ikke flere forhandlere satser på at forbrukerne TROR at syklene er vesentlig rimeligere i 2015, og dermed handler ny sykkel.
Skuffende dersom de i stor grad "tar igjen" reduksjon i avgifter ved å legge på prisene i samme størrelsesorden.
Skulle tro at de kanskje tjente mer på å selge sykler rimeligere, og ta inn fortjeneste ved å foreta servicer og å selge utstyr.
Hvis det blir aktuelt for meg å handle en nyere, større mc, vil jeg antakelig gjøre dette i utlandet. Prisene er litt rimeligere, ser det ut som, og til gjengjeld er det et mye større utvalg. Dessuten er verkstedprisene så høye her til lands at det antakelig er lenge mellom
sykler med fullt servicehefte, noe som ofte er lettere å finne på feks
mobile24.no / mobile.de .
- hakhap
- Innlegg: 2598
- Registrert: 14 sep 2012, 14:39
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
- Bosted: Buskerud
Re: Kawasaki har hevet prisene
Voodoodoo skrev:om de smører på så mye på prisen tar de seg grådig betalt. en må huske på at innkjøpsprisen utgjør langt under halve utprisen.
En ny ZZR1400 tipper jeg koster 80-90' inn og det er kun på den summen at valutaendringen utgjør en forskjell.
Dessuten har ikke eurokursen gått opp så mye, nå ligger den vel på ca. 8,7 mot 8,2 i mai 2014. dvs. ca 6% økning i innkjøpspris pga. valutakurs.
Her er det tydelig at forhandlerleddet har bestemt seg for å øke marginene kraftig...
eksempelvis koster en kliss ny 2015 performance 13444 euro ut i Tyskland, tysk moms er på 19% dvs en nettopris på 10890*8,7(dagens kurs= 94743kr kurs fra Mai 2014=89298.
En økning på 5445 kroner forsvarer neppe et pristillegg på 40-50'
Men det er vel ikke noe nytt at norske forhandlere prøver å sko seg på at forbrukerne.
Mitt råd til alle som skal ha ny Kawa eller Honda er å kontakte en større forhandler i Tyskland og sjekke ut hva de kan bistå med. Tipper at det er 40-50' å spare på ny sykkel.
tenker at Jap syklene handles i USD eller Yen, og dollaren har økt betraklig, men jeg tror yen ligger stabilt. Dette kan forklare hvorfor Kawa er blitt dyrere men som du og sier en kan alltid hente det in selv :)
Re: Kawasaki har hevet prisene
Var inne og bladde gjenom finn litt fort og for meg så ser det ut som Honda,Suzuki og alle uten om Kawasaki har fremdeles di lovte prisene etter avgifts kuttet. Så Bikeport har bommet voldsomt med sin "undersøkelse". Noen forhandlere brukte litt tid på å forandre annonsene sine over nytt år og det er sikkert dem Bikeport har sett. Hadde dem sett litt mer så hadde di og skjønt det.
Tviler sterkt på at Kawasaki ønsker å ha slike priser for at den generele motorsykkelist følger litt med og vet va ting koster før og etter og Kawasaki kommer til å tape på det her og det er eg meget sikker på di er smertlige klar over.
Kawasaki har hevet prisene på sine sykkler med ca 18 000kr etter avgiftskuttet, det er i vertfall det eg ser på Z1000(SX),Versys1000,ZZR1400 og ZX10R.
Det er kun Kawasaki som har økt prisene og er mulig at di opererer med andre valutaer eller et eller annent som gjør at det blir slik.
Tviler sterkt på at Kawasaki ønsker å ha slike priser for at den generele motorsykkelist følger litt med og vet va ting koster før og etter og Kawasaki kommer til å tape på det her og det er eg meget sikker på di er smertlige klar over.
Kawasaki har hevet prisene på sine sykkler med ca 18 000kr etter avgiftskuttet, det er i vertfall det eg ser på Z1000(SX),Versys1000,ZZR1400 og ZX10R.
Det er kun Kawasaki som har økt prisene og er mulig at di opererer med andre valutaer eller et eller annent som gjør at det blir slik.