Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Cutless »

Var ikke noe å si på den lyden, men skal nevnes at det var av den eldre garde med luftavkjølt motor - men eksos er eksos :)

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

LordShaft skrev:
Bjerknez skrev:men lyden er mer enn bra nok i Hyper'n som den er (ut fra det jeg har hørt)
Her hører jeg du er ute å tuller allerede!! Har du glemt å ta trallala dropsene dine i dag? I mine øyner, er det en skam å eie ducati med stock exhaust!! :redface :erte
Støtter LordShaft, det blir feil å eie Ducati uten et fett ettermarkedsanlegg. Mener selv at Termignoni er det eneste rette på Ducati, men Akra er tøft det også :prf

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Må nesten hive meg på her - bruker du så mye penger på Ducati så bør du nesten unne deg å maksimalisere godlyden ;-)

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Ojsan... sån kan det går når bare deler av innleggene mine blir sitert :lol

Jeg skrev jo at det rent økonomisk kan la seg avvente hvis andre ting også står på ønskelisten. Det er jo tross alt snakk om noen tusen her. Selv om ikke Cutless annses for å være noen fattigmann sånn sett så mener jeg fortsatt at Ducati tross alt kanskje er den sykkelen med den beste stock lyden. En ting er å kjøpe en sykkel med opplagt kjedelig lyd. Da er ettermarkeds eksos et absolutt must, men på denne så kan det tross alt avventes i det minste.

Men ja.. jeg er så klart enig i at den låter best med Termignoni. Ingen tvil om det. Har man penger å svi av, så løp og kjøp. (som jeg også skrev lenger opp men som ikek kom med i siteringen) :thumleft

Brukeravatar
Cutless

Legg inn av Cutless »

Det blir ikke anlegg med en gang, men la oss nå ikke henge oss opp i slike småting. Den store overskriften her er jo at Bjerky skriver varmt om noe som ikke er skrudd sammen i England, og det veier tungt :D

Når det kommer til DB og original eksos, hva beregnes som høyt? Hypern har 97 DB på 4625 rpm (static noise level).

Her er forøvrig en video av original eksosen: http://youtu.be/rb36RqHdA00?t=40s" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Lyden i orginal eksosen på den sykkelen var faktisk ikke så værst utifra det jeg husker da du prøvekjørte . Litt av noen heftige nedlegg i den videoen så det ut som :)

Brukeravatar
Cutless

Legg inn av Cutless »

En varm hilsen fra Phoenix !

Det er tortur å se motorsykler kjøre forbi med viten om tilstandene hjemme, vi får håpe våren kommer krypende om ikke lenge.

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:En varm hilsen fra Phoenix !

Det er tortur å se motorsykler kjøre forbi med viten om tilstandene hjemme, vi får håpe våren kommer krypende om ikke lenge.

Bilde
Den var drøy Cutless! :lol

Er meldt varmegrader hele uka i Fredrikstad og hovedveiene er nesten bare, så nå er det snart ut og kjør :thumleft

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Snakk for deg sjæl. Er meldt noe minusgrader her og der i tønsberg, men definitivt på bedringens vei!

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Direkte rødt kort for den der

Note 4

Brukeravatar
Haymaker
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Legg inn av Haymaker »

Lenge til du får sykkelen?

Brukeravatar
Cutless

Legg inn av Cutless »

Jeg skal få den 20. februar, men har ikke prata med forhandler på en stund. Planen er å ta en telefon dit når jeg kommer hjem fra usa. Men det viktigste er været, jeg håper det går an å kjøre så smått etterhvert nå - ihvertfall midt på dagen.

Brukeravatar
Cutless

Legg inn av Cutless »

Jeg kan forøvrig trøste dere med at mesteparten av dagen er tilbrakt inne i kjølige konferanserom..

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Er meldt varmegrader hele denne uken vertfall og midt på dagene er det nok kjørbart her i Fredrikstad nå. Tørre veier etc. Men litt kjølig på natten og fare for nattefrost ennå, så noe jobbkjøring blir det ikke.

Tenkte jeg skulle ta ut sykkelen i dag :thumleft

Du får slå på tråden når du kommer hjem Cutless så finner vi nok ut noe lurt... eller ikke :lol

Brukeravatar
Flanker
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Kontakt:

Legg inn av Flanker »

Selv om det er plussgrader og tørre veier så ligger det masse veisalt igjen, og det gjør veien glatt. Svært fort gjort å få seg en ubehagelig overraskelse da!

Det som trengs er at de stopper å salte (altså vedvarende temp. på den rette siden av gradestokken), samt ett skikkelig regnskyll som vasker bort saltet. DA går det an å kjøre, slik jeg ser det...

Svar