Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av evike »

Flanker skrev:Selv om det er plussgrader og tørre veier så ligger det masse veisalt igjen, og det gjør veien glatt. Svært fort gjort å få seg en ubehagelig overraskelse da!

Det som trengs er at de stopper å salte (altså vedvarende temp. på den rette siden av gradestokken), samt ett skikkelig regnskyll som vasker bort saltet. DA går det an å kjøre, slik jeg ser det...
+1
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

evike skrev:
Flanker skrev:Selv om det er plussgrader og tørre veier så ligger det masse veisalt igjen, og det gjør veien glatt. Svært fort gjort å få seg en ubehagelig overraskelse da!

Det som trengs er at de stopper å salte (altså vedvarende temp. på den rette siden av gradestokken), samt ett skikkelig regnskyll som vasker bort saltet. DA går det an å kjøre, slik jeg ser det...
+1
Tror nok det går bra jeg :thumleft
Handler bare om å ta det litt pent samt kanskje unngå å kjøre tidlig morgen og kveld. Midt på dagen når veiene er tørre og det er varmegrader i luften tror jeg nok detcer ganske ufarlig. Altså hvis man tar det pent :thumleft

Brukeravatar
Snikendeugle
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018

Legg inn av Snikendeugle »

Det går fint å kjøre på saltet så lenge veien er våt. Ikke at det er noe kjempegøy å få ryggen full av salt, men...
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Snikendeugle skrev:Det går fint å kjøre på saltet så lenge veien er våt. Ikke at det er noe kjempegøy å få ryggen full av salt, men...
En bekjent av meg har kjørt motorsykkel i hele vinter til og fra jobb samt noko attått. Han kjører en Hornet 900cc. Så da skulle vel også jeg klare og stabbe meg bortover en tørr asvaltvei i varmegrader, selv med litt salt på :thumleft

Kjørte på tørre saltede veier i dag med bilen og det fantes ikke anntydning til glatt noe sted. Riktignok snakker vi her om bil, men jeg tror nok jeg har grep nok til en liten "søndagstur". :vs

Brukeravatar
freddy123
Motorsykkelen din: Harley sportster 883 A2 regga

Legg inn av freddy123 »

Går nokk kanskje enda bedre nå siden du er ekstra oppmerksom på at det er glatt ute , værste er nokk olje eller diesel søl som kommer totalt uventet på en god varm sommerdag , for da er man ikke like oppmerksom på det , tenker ihvertfall jeg da .

Men er man så redd for å kjøre på litt salt då er det jo bare å la sykkelen stå ja :)

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Dyr voks til lakk, allslags duppeditter for å unngå riper/roser i tanken, men å kjøre sykkel i saltlake er det ingen bekymringer rundt. Nei det hjelper ikke bare å spyle etter endt tur :thumleft det legger seg drit over hele motoren. Innimellom himmel og jord. Nei, sesongen starter ikke før sent i mars tidlig april om været tillater det

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Dyr voks til lakk, allslags duppeditter for å unngå riper/roser i tanken, men å kjøre sykkel i saltlake er det ingen bekymringer rundt. Nei det hjelper ikke bare å spyle etter endt tur :thumleft det legger seg drit over hele motoren. Innimellom himmel og jord. Nei, sesongen starter ikke før sent i mars tidlig april om været tillater det

Note 4
Takker for rådet :thumleft

Men tror nok kanskje jeg skal klare å få spylt av saltet så lenge man tar det etter turen. Man skumlegger hele sykkelen først med avfetting etc. Og lar stå til man spyler av. Bilen blir ren og da blir nok sykkelen det også. :thumleft

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha.... ikke meningen å være ufin, men du må huske på at en bil er som oftest tektyl behandlet og brukt litt mer solide materialer under enn hva en sykkel er. Jeg har selv en kollega som kjører året rundt....å det er liten tvil om at den bærer preg av det langt mer enn mine gamle sykler som bare er kjørt på sommeren. Men hver sin lyst. Jeg vil hvertfall fraråde det :thumleft

Note 4

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Hahaha.... ikke meningen å være ufin, men du må huske på at en bil er som oftest tektyl behandlet og brukt litt mer solide materialer under enn hva en sykkel er. Jeg har selv en kollega som kjører året rundt....å det er liten tvil om at den bærer preg av det langt mer enn mine gamle sykler som bare er kjørt på sommeren. Men hver sin lyst. Jeg vil hvertfall fraråde det :thumleft

Note 4
Neida... Såpass tåler jeg seru :thumleft

Men er da ikke snakk om å kjøre året rundt her. Er snakk om å ta seg en liten tur på tørre veier i varmegrader etterfulgt av avspyling etc.

Må skille mellom epler og kanonkuler her :vs

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Hahaha epler å kanonkuler faktisk.... :lol

Note 4

Brukeravatar
Haymaker
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Legg inn av Haymaker »

En fordel er at veiene ikke saltes like mye her nord.
Ulempen er det 5 cm hardpakka snølaget.

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Nå tenker jeg Cutless har begynt å telle dager jeg :lol
Han lurer sikkert også fælt på hvordan været blir om noen dager og hvordan han skal få hentet sykkelen :lol

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
LordShaft skrev:Hahaha.... ikke meningen å være ufin, men du må huske på at en bil er som oftest tektyl behandlet og brukt litt mer solide materialer under enn hva en sykkel er. Jeg har selv en kollega som kjører året rundt....å det er liten tvil om at den bærer preg av det langt mer enn mine gamle sykler som bare er kjørt på sommeren. Men hver sin lyst. Jeg vil hvertfall fraråde det :thumleft

Note 4
Neida... Såpass tåler jeg seru :thumleft

Men er da ikke snakk om å kjøre året rundt her. Er snakk om å ta seg en liten tur på tørre veier i varmegrader etterfulgt av avspyling etc.

Må skille mellom epler og kanonkuler her :vs
Denne kan jeg støtte godt oppunder for er jo ikke vanskelig å vaske mc`n etter bruk,bare å stoppe på sist besinstasjon og vaske av driten det.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

riktig..... så å spyle sykkelen på en bensinstasjon er nok til å vaske sykkelen ren for saltet som legger seg alle plasser på sykkelen??

Da må jo jeg gjøre noe alvorlig feil.... :scratch For når jeg plukker av kåper, sal, diverse deksel osv ligger det store mengder drit jeg ikke får tatt ved vanlig "grundig" vask :-k

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

LordShaft skrev:riktig..... så å spyle sykkelen på en bensinstasjon er nok til å vaske sykkelen ren for saltet som legger seg alle plasser på sykkelen??

Da må jo jeg gjøre noe alvorlig feil.... :scratch For når jeg plukker av kåper, sal, diverse deksel osv ligger det store mengder drit jeg ikke får tatt ved vanlig "grundig" vask :-k
Hehe du får bruke brannslangen istedet da vet du hvis du ikke får det til ;-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar