Faen løfteheis til biken, da begynner vi å snakke avansert. Regner med dette blir å koste noen tørk, men ingen dum ide

regner med jeg hadde fått noen lange blikk fra naboene her om jeg hadde sveivet igang med noe slikt

Jeg har ikke så bratt trapp som deg og er heller ikke nødt til å svinge sykkelen da jeg triller den rett opp ett par trinn og inn i kjelleren. Men selv her hos meg så opplevde jeg det som litt nervepirrende når jeg skulle ha ut sykkelen. Det er trangt i døråpningen og der kan man fort miste balansen. Jeg la en 2x4 planke under men hjulet sklei som pokker. Det gikk greit for jeg hadde noen som gikk bak sykkelen og holdt i mot.LordShaft skrev:Vært ute å inspisert huset mitt i dag, gjort meg opp en liten prioriteringsliste på hva som må gjøres først. Av en eller annen merkelig grunn, fant jeg det langt viktigere å prioritere vinterlagringsplass til sykkelen min enn å male huset(selv om dette er kjerringa som skal ta)
Jeg har en utebod, som er god plass til sykkelen min i.... som jeg tenkte å bruke som lager for biken, den blir stående tørt, men kaldt. Ikke isolert eller varme der ute.
Problemet oppstår når jeg skal ha den ned og inn.... da det er noen trappetrinn ned til døren. Noen smarte ideer på hvordan jeg kan løse dette enkelt?
Jeg vurderte å ta to 2"x6", skru de sammen også lage noen klosser som passer i trinnene, slik at det blir en rampe i trinnene.... eller er det noen andre kreative hoder som vet om en enklere eller bedre løsning?
Svingradiusen er også helt bedrøvelig når man skal gjøre slik som dette. Det krever vertfall at man løfter den i baken/fronten noen steder. Tungt nok det, men det funker.LordShaft skrev:Jeg blir ikke å gjøre dette uten hjelp.... Ja skal jeg bruke planke, er du nødt å noe på den som gir ekstra friksjon... Det begrenser seg med tanke på helling pga lengden fra trappen og bort til veggen. Det blir rett og slett jævlig bratt med en sykkel på 180 kilo.
Men noe må jeg finne på. Er uaktuelt å betale 2500,- for vinterlagring..... I verste fall, kan det hende jeg er heldig å få gjemt vekk sykkelen på en av jobbens stasjoner.
Hvor har han lokale da? Jeg har prøvd dette med lokale i griselente strøk tidligere, å da blir det for mye styr i forhold til henting, hvertfall når jeg har plassen til det selv. Men ligger det ikke for langt unna er dette et godt alternativElolz skrev:Betaler en tusenlapp til cbrarild, han har et oppvarmet lokale som passer ypperlig.LordShaft skrev:Jeg blir ikke å gjøre dette uten hjelp.... Ja skal jeg bruke planke, er du nødt å noe på den som gir ekstra friksjon... Det begrenser seg med tanke på helling pga lengden fra trappen og bort til veggen. Det blir rett og slett jævlig bratt med en sykkel på 180 kilo.
Men noe må jeg finne på. Er uaktuelt å betale 2500,- for vinterlagring..... I verste fall, kan det hende jeg er heldig å få gjemt vekk sykkelen på en av jobbens stasjoner.Men du vil vel gjerne få ordnet til noe når du har plassen tilgjengelig selv.
HAHALordShaft skrev:Etter mine beregninger skal dette gå om jeg legger inn speilene.... da går styret akkurat gjennom døren. Men dette skal jeg selvfølgelig trippelsjekke... men nå er jeg bare i planleggingfasen. Må få det til å se ut som jeg gjør noe, så ikke kjerringa skal ha meg til å gjøre noe annet![]()