Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Orion
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R

Re: Cutless sin blogg

Legg inn av Orion »

Skulle du tatt deg en tur og fått litt salt på den, er det ikke verre enn å stikke innom bilvasken på vei hjem. :lol

[video]https://www.youtube.com/watch?v=HFhl6brdHVU[/video]

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

Nei off, der har de sikkert varmt vann :)

Jeg har vannslange, trykksatt beholder med sprayhåndtak (for såpe) og løvblåsern - så vaskekapasiteten er der og vell så det :P :p

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Du og/eller Bjerknez må lære meg å vaske motorsykkel. Jeg klarer det ikke.

Orion
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R

Legg inn av Orion »

Cutless skrev:Nei off, der har de sikkert varmt vann :)

Jeg har vannslange, trykksatt beholder med sprayhåndtak (for såpe) og løvblåsern - så vaskekapasiteten er der og vell så det :P :p
Den løvblåseren din var genial! Tror du kommer til å ha mye glede av den når sykkelen skal tørkes. :-) Spørs om det ikke blir en slik på meg etterhvert og. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Du og/eller Bjerknez må lære meg å vaske motorsykkel. Jeg klarer det ikke.
Hva er det du ikke klarer?

Brukeravatar
Tommas
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R

Legg inn av Tommas »

Har støttet meg på denne jeg ;-)

Bilde

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:Du og/eller Bjerknez må lære meg å vaske motorsykkel. Jeg klarer det ikke.
Å vaske. Evner ikke å få ting rent.

Toven

Legg inn av Toven »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
Jeg som trodde du hadde svart bakdrev den gangen :lol

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Toven skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
Jeg som trodde du hadde svart bakdrev den gangen :lol
Trodde jeg og :lol

Brukeravatar
hakhap
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR

Legg inn av hakhap »

mortenolb skrev:Du og/eller Bjerknez må vaske min motorsykkel. Jeg klarer det ikke.
rettet den for deg :lol
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

hakhap skrev:
mortenolb skrev:Du og/eller Bjerknez må vaske min motorsykkel. Jeg klarer det ikke.
rettet den for deg :lol
Det funker det også, men da må de jo gjøre det hver gang :lol

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
Vaske? Er vel bare å kjøpe ny vel.... :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
Regner med at sykkelen din bare har blitt "overfladisk" vasket med svamp/høytrykk etc.?
Noen ganger må man frem med en pensel/børste etc. Sett inn sykkelen din med avfetting/skum etc. og bruk børsten/penselen til å fjerne skitt på vanskelige steder. Du kan også bruke parafin. Diesel kan også brukes men minussiden med diesel er at det lukter veldig. Dypp en mikrofiberklut i parafin og jobb deg inn i vanskelige kriker og kroker. Ikke la såpen/avfettingen tørke på sykkelen. Spyl av før det tørker og heller gjør jobben flere ganger. Husk også at sykkelen alltid skal avfettes og avspyles før du gjør dette slik at all løs skitt som fjernes lett skal av først.

Regner også med at lakken og lakkerte flater kanskje virker matte og ikke like blanke som før? Da kan du prøve med en lakkrens på lakkerte flater etterfulgt med en voks. Hvis ikke lakkrensen får den blank, så må du til med en lett rubbing. En lett rubbing kan gjøres for hånd.

Plastikkdeler som er matte må settes inn med en "plastfornyer". Dekksidene settes også inn med plast/gummi fornyer for å fremstå som sorte og ikke falmede. Sorte dekksider gjør totalinntrykket mye bedre.
PS! Husk at hvis du får plast/gummiforyer på dekkbanen så kan dette være veldig glatt, så prøv å unngå det.

Avfetteing og avspyling fungerer en stund fra sykkelen er ny, men etter hvert så trenger du å gå grundigere til verks. Sånn er det bare :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Da har jeg vært å sett på sykkelen igjen, fikk en gjennomgang av kontroller etc. Fikk ordnet alt av papirer. Pengene er overført, og så raskt de er mottatt leverer de en splitter ny Hypermotard 821 Stealth Black på døra mi :twisted

Men jeg kom ikke helt tomhendt hjem. Fikk med meg deler som ble byttet ut når de satt på tilbehøret. Det er original-dekselet som skal settes på istedet for håndtak/bagasjeplate som er avbildet:

Bilde

KOM TIL MEG VÅR !
Dette ser bra ut Cutless! :thumleft
I morgen blir det strålende vær og 5 grader hele dagen. Får du sykkelen så gi fra deg et pip så jeg får kommet å sett på den. kanskje kan vi også møtes ett sted på to hjul? Send meg evt. en SMS. Jeg er ute å kjører litt i morgen så jeg hører nok ikke telefonen, men ringer deg opp igjen så fort jeg får mulighet :thumleft

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
Regner med at sykkelen din bare har blitt "overfladisk" vasket med svamp/høytrykk etc.?
Noen ganger må man frem med en pensel/børste etc. Sett inn sykkelen din med avfetting/skum etc. og bruk børsten/penselen til å fjerne skitt på vanskelige steder. Du kan også bruke parafin. Diesel kan også brukes men minussiden med diesel er at det lukter veldig. Dypp en mikrofiberklut i parafin og jobb deg inn i vanskelige kriker og kroker. Ikke la såpen/avfettingen tørke på sykkelen. Spyl av før det tørker og heller gjør jobben flere ganger. Husk også at sykkelen alltid skal avfettes og avspyles før du gjør dette slik at all løs skitt som fjernes lett skal av først.

Regner også med at lakken og lakkerte flater kanskje virker matte og ikke like blanke som før? Da kan du prøve med en lakkrens på lakkerte flater etterfulgt med en voks. Hvis ikke lakkrensen får den blank, så må du til med en lett rubbing. En lett rubbing kan gjøres for hånd.

Plastikkdeler som er matte må settes inn med en "plastfornyer". Dekksidene settes også inn med plast/gummi fornyer for å fremstå som sorte og ikke falmede. Sorte dekksider gjør totalinntrykket mye bedre.
PS! Husk at hvis du får plast/gummiforyer på dekkbanen så kan dette være veldig glatt, så prøv å unngå det.

Avfetteing og avspyling fungerer en stund fra sykkelen er ny, men etter hvert så trenger du å gå grundigere til verks. Sånn er det bare :thumleft
Som sagt, jeg trenger lærer til dette, ikke bare en forklaring. Kan forklare meg alt om hvordan man skal gjøre det uten at jeg skjønner en drit før jeg har fått en ukes kursing :P

Svar