Bjerknez' | Snart sommerferie! :)
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Okay
Hvordan er denne i forhold til den du hadde da?
Hvordan er denne i forhold til den du hadde da?
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Vet ikke, har ikke kjørt`n ennåBjerknez skrev:Okay
Hvordan er denne i forhold til den du hadde da?
En del mindre hk, men siden jeg kjører pent, vil jeg jo ikke merke det.
Sittestillingen virker bedre mye bedre.
Resten blir sjekka, på 1st turen
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Såpass ja! Kjøpt sykkel uprøvd altså...TomB skrev:Vet ikke, har ikke kjørt`n ennåBjerknez skrev:Okay
Hvordan er denne i forhold til den du hadde da?
En del mindre hk, men siden jeg kjører pent, vil jeg jo ikke merke det.
Sittestillingen virker bedre mye bedre.
Resten blir sjekka, på 1st turen
Jaja... får håpe du får rett da, hehe.
Kan ikke akkurat huske at jeg har sett deg kjøre så voldsomt pent da men...
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Bjerknez skrev:Såpass ja! Kjøpt sykkel uprøvd altså...TomB skrev:Vet ikke, har ikke kjørt`n ennåBjerknez skrev:Okay
Hvordan er denne i forhold til den du hadde da?
En del mindre hk, men siden jeg kjører pent, vil jeg jo ikke merke det.
Sittestillingen virker bedre mye bedre.
Resten blir sjekka, på 1st turen
Jaja... får håpe du får rett da, hehe.
Kan ikke akkurat huske at jeg har sett deg kjøre så voldsomt pent da men...
Har kjøpt uprøvd før jeg
Funka greit det
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Hehe, har jo forsåvidt gjort det jeg også, med cruiseren, men jeg hadde jo ikke noe sammenligningsgrunnlag eller spesielle krav heller da...TomB skrev:Bjerknez skrev:Såpass ja! Kjøpt sykkel uprøvd altså...TomB skrev:Vet ikke, har ikke kjørt`n ennåBjerknez skrev:Okay
Hvordan er denne i forhold til den du hadde da?
En del mindre hk, men siden jeg kjører pent, vil jeg jo ikke merke det.
Sittestillingen virker bedre mye bedre.
Resten blir sjekka, på 1st turen
Jaja... får håpe du får rett da, hehe.
Kan ikke akkurat huske at jeg har sett deg kjøre så voldsomt pent da men...
Har kjøpt uprøvd før jeg
Funka greit det
Jaja... blir artig å dra på noen turer igjen. Slik det er nå føles det bare kjølig på lengre turer og delvis våt vei setter sine begrensninger for aktiv kjøring, så det blir litt som å kjøre bil på gangfelt... Men du verden så deilig det er allikevel!
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Var like ivrig som deg, for lenge sidenBjerknez skrev:Hehe, har jo forsåvidt gjort det jeg også, med cruiseren, men jeg hadde jo ikke noe sammenligningsgrunnlag eller spesielle krav heller da...TomB skrev:Bjerknez skrev:Såpass ja! Kjøpt sykkel uprøvd altså...TomB skrev:Vet ikke, har ikke kjørt`n ennåBjerknez skrev:Okay
Hvordan er denne i forhold til den du hadde da?
En del mindre hk, men siden jeg kjører pent, vil jeg jo ikke merke det.
Sittestillingen virker bedre mye bedre.
Resten blir sjekka, på 1st turen
Jaja... får håpe du får rett da, hehe.
Kan ikke akkurat huske at jeg har sett deg kjøre så voldsomt pent da men...
Har kjøpt uprøvd før jeg
Funka greit det
Jaja... blir artig å dra på noen turer igjen. Slik det er nå føles det bare kjølig på lengre turer og delvis våt vei setter sine begrensninger for aktiv kjøring, så det blir litt som å kjøre bil på gangfelt... Men du verden så deilig det er allikevel!
Nå vil jeg ha tørr og ren asfalt + noe varmere, før 1st tur
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Hadde du vert med meg i dag så hadde du fått hjerteinnfarkt, gonore og fnatt!
Jeg kjørte nemlig E6 HELE veien til Vinterbro
Men på en såpass flott touringsykkel som jeg har så går jo dette som en lek
Jeg kjørte nemlig E6 HELE veien til Vinterbro
Men på en såpass flott touringsykkel som jeg har så går jo dette som en lek
-
- Innlegg: 269
- Registrert: 01 apr 2014, 10:11
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
LordShaft skrev: Jeg skjønner ikke når det å sitte rett opp og ned ble behagelig sittestilling på en sykkel? Det er langt mer behagelig å sitte litt foroverlent å på hugget. Hvertfall om skal kjøre langt uten å få tresmak i ræven og stive skuldre.
Note 4
Uenig altså. Syntes det er langt mer behagelig med en oppreist sittestilling (ala Duken). Blir mye fortere sliten med en fremoverlent kjørestilling. Men kropper er forskjellig
-
- Innlegg: 269
- Registrert: 01 apr 2014, 10:11
- Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Flanker skrev:Bare en liten greie ang. salen på MT-09 Tracer...
Første jeg hadde krysset av på lista på om jeg skulle kjøpt MT er comfort seat.
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Neppe noe dumt kryss det, nesten uansett sykkel. Men det er på ingen måte gitt at en komfortsal er mykere... Min uttalelse var ment generelt, da jeg ikke har hatt ræva nedpå en MT-09 Tracer ennå. Men skal vel få til det på MC Messa om et par uker.detvarvondtdet skrev:Flanker skrev:Bare en liten greie ang. salen på MT-09 Tracer...
Første jeg hadde krysset av på lista på om jeg skulle kjøpt MT er comfort seat.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- Cutless
- Innlegg: 1219
- Registrert: 17 jun 2014, 15:11
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
- Sted: Trondheim
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Jeg var ute å gikk en tur med hunden i sted, og for et flott vær det er. Varmt og klart + tørre veier. Hadde jeg vært deg ville jeg kjørt meg en tur nå :-)
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Sted: på ei øy
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Bjerknez skrev:Hadde du vert med meg i dag så hadde du fått hjerteinnfarkt, gonore og fnatt!
Jeg kjørte nemlig E6 HELE veien til Vinterbro
Er bare bil, som er brukandes på den veien
Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Ble som sagt totalt 25 mil i dag. Kjørte til og fra Vinterbro, men kjørte E6 da jeg ville få opp hastigheten litt da det har blitt mye "krypkjøring" på våte veier i det siste. Var deilig å dra på litt og foreta heftige forbikjøringer etc. på knusktørr asfalt igjenCutless skrev:Jeg var ute å gikk en tur med hunden i sted, og for et flott vær det er. Varmt og klart + tørre veier. Hadde jeg vært deg ville jeg kjørt meg en tur nå :-)
Normalt ville jeg jo kanskje ikke tatt E6, men denne gangen syntes jeg det bare var deilig, hehe.
Men det var ganske kjølig på vei hjem. Jeg måtte stoppe i 5 minutter på Statoil ved Moss på vei hjem for da begynte jeg å skjelve litt ukontrollert. Var 1-2 grader kaldere på vei hjem enn på vei bort. Utrolig hvor mye 1-2 grader har og si når man kjører på E6 i 120km/t. Når jeg startet å kjøre igjen fra Statoil så var det greit, men merket egentlig at jeg bare ville hjem da. Uten varmeholker hadde denne turen blitt kun smerte. Jeg glemte å slå dem på når jeg begynte å kjøre hjemmover og det merket jeg bare etter en km. på E6. Begynte å fryse med en gang. Når jeg slo dem på full guffe, så holdt jeg ut helt til Moss.
Er man varm på hendene og håndleddene så er det utrolig hvor mye dette hjelper på resten av kroppen også
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Sted: Bergen
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Helt klart.... Grunnen til at vi merker det så godt på mc, dette med hendene og håndleddene, er fordi dette er den plassen vi er dårligst på å dekke til. Vi er langt bedre på å dekke til ankler, lysker (også varme fra motoren) samt hals og hodet pga hjelm og hals/buff....
- Bjerknez
- Innlegg: 23348
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Triumph Street Triple R - SESONGSTART!
Jammen ble det ikke en liten rundtur i dag også gitt